Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Postene på 11 tallet er nå tatt ut. 1000 til salgs på 12, neste etter det 14,9

1 Like

Bare å sitte på hendene her, og avvente det som vil skje her. Det er ett av tre i mine øyne:

1. Nyheter om siste generasjon i produksjon
  2. Nyheter om oppkjøp fra større industriell aktør (antatt kinesisk)
  3. Mulig, men minst sannsynlig slik jeg ser det, nyhet om feilet produksjon / kost på siste generasjon

Som jeg har sagt så velger jeg å tro at EIC v e t hva de holder på med, og stoler på at det i neste runde gir den utviklingen de tålmodige aksjonærene fortjener.

3 Likes

Hvem vet, kanskje de blir kjøpt opp så snart siste generasjon er ferdig/godkjent ?

2 Likes

Går nå veien med nye avtaler.
Kommer Gen2 så er det vel godt for kursen. :zap::rocket::firecracker:

2 Likes

Ja lykkes de med sin egen løsning, så kan jo kunderelasjonene de etablerer nå bli et fint springbrett for upsale.

1 Like

Flott innlegg ! Tror du har catchet situasjonen meget bra @TrondX :+1:
De kan vel bare ikke si noe mer pt. Alt vi vet er at det er i utvikling fortsatt. De nevnte i svaret jeg fikk at de ser for seg å oppdatere markedet på nyåret. Får stole på Jens når han sier det går som planlagt. Det han sa om risiko kan meget vel være på et generelt grunnlag, for det stemmer jo at det alltid er risiko involvert i product dev fase.

Ja min forståelse er samme. Må vel innrømme at jeg ikke var helt klar over dette når jeg ble aksjonær tidligere i høst… :sunglasses: Men ok, nå får de gi full gass for å få flere salg og kunder, og samtidig jobbe fram egen løsning til kommersielt stadium.

Sliden er tatt fra selskapets presentasjon fra april i år:

Slide 31 er den vi venter på.

That is exactly what I was thinking. Use the established relations for all it is worth. And maybe insight, under NDA, into gen2, is part of reason for getting new customers onboard on a string now?

Reverse engineering might be an issue, but hopefully the patens can protect against at least some potential “misusage”?

Det kan vel ikke være så enkelt å reverse-engineere den teknologien som NTNU-miljøet har brukt laang tid på å gruble ut?
Sekundært er det patentert teknologi vi snakker om hvor,det ligger noen hindringer i veien.

Det eneste jeg finner pussig er at Uthus hopper av nå til fordel for noe jeg mener er ett skritt baklengs. Mulig jeg tar feil altså, bare lurer.

Kanskje han ikke har levert i henhold til forventning?
Eller han fikk et tilbud i et annet selskap som kan bruke gen.2? (Aner ikke hva selskap han begynner i)

Men enig at det er rart ja. Rett før det skulle «ta av»?

Det blir bare masse spekulasjoner. Hvilket det er utrolig mye av her inne.

Men det har vel blitt sagt på trading update at denne bransjen er veldig hemmelighetsfull. Så det har de sagt selv.

Skulle også mene at patentene beskytter dem en stund ja, men det er grunner for at selskap ikke tar patenter også, og heller behandler det som «trade secrets» for det er bedre beskyttelse enn å skrive det ned i patenter som alle kan få tilgang på.

Uten videre spekulering så krysser jeg fingrene for at det skjer noe positivt for oss i nær fremtid.

Dette eventyret har ikke blitt som jeg trodde basert på flotte videoer om gen2 produkt med overlegene egenskaper. :thinking: som aldri dukker opp.

1 Like

Jeg syns det er verdt å nevne rangen Jo Uthus har nå. Som styreleder er han i alle hovedtrekk OVER CEO i rang i Crayonano.
At han «hopper av» syns jeg derfor blir veldig dramatisert og lite korrekt. Han er i aller høyeste grad fortsatt i en aktiv rolle i selskapet.

1 Like

Writing in english so Vincent can join in ( or maybe you understand norwegian ? ). I was wondering about the presentation linked in above, on the financial forcast. with 30-40 million units in 2026. Maybe we will see some months ore a year delay, since they are struggling with 1M this year. Things takes time.

But … if we make a forcast on income, vs cost… it should be possible… the I would guess a value of above nok 100 in 2026/27.

Anyone with a calculator that can do the math ?

Var det ikke noen som sa at det er ikke offisielt valgt/stemt? At Jo er styreleder.

Eller er det bare jeg som ikke leser alt/godt nok?

Skal vel godkjennes i generalforsamling, men det er vel kun en formalitet å regne.

Aha. Men da er det nok i boks :blush::clap:

Enten har de en ny CEO klar med en internasjonal profil som passer enda bedre nå. Eller så er Jo sikker på at cnano blir kjøpt opp innen ganske kort tid. Han stikker nok ikke av pga problemer i cnano, da hadde han ikke ønsket å bli ny styreleder. Og han har en god del aksjer. Spennende tider.

1 Like

Enig!

Hva gjelder Jo så er det timingen jeg finner litt off. Tror ikke han «stikker av» som du skriver, bare stusser på tidspunktet. Det er sikkert en god grunn, men det er jo den vi ikke vet🙂

Lanserte ihvertfall 2 teorier :grinning: