Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Nei, kanskje de er nødt til å endre det…? Altså at ikke next gen er oppnåelig pr nå. Så kanskje det blir en mellomfase, hybrid teknologi evnt? Alt er jo bedre enn idag, så er positiv uansett til oppdatering av tek. Men kan være en måte og døyve markedsforventninger?

Kan hende jeg husker feil, så arrester meg ei, men «next gen» er vel ikke selskapets egen navngivning på grafén-basert tech? Mer forenklet av oss på diverse forumer, eller?

De har jo i flere år snakket om «controlled market entry», så dette stemmer i såfall bra.

Nei om det er den nye telnologien de har forespeilet de siste årene og har noe annet de ønsker å kalle det er jo det helt supert, men fint om man får dette bekreftet.

De må bare levere på all hypen de hadde under Corona-tiden. Ellers blir det flere år uten ferie… :laughing:🥹

De kan kalle det hva de vil for meg bare det generer penger

1 Like

Hvilke profesjonelle investorer ønsker å investere her da? Egen teknologi ute i det blå, nåværende avtalerbasert på lisensiert teknologi. Hvor mange % sitter selskapet igjen etter salg av disse?

1 Like

Litt Devils A… der - men det hadde da vært interessant å vite hvilken “cut” lisenshaver tilkommer. Rammeavtalene som er meldt er ganske begrensede. Regner med de er bruttobeløp.

1 Like

Bla DnB Miljøinvest, JP Morgan, BNP Paribas, Sparebank1, clearstream banking, Pictet & Cie

Har skjønt at du har solgt deg ut

Mange som har solgt, og selger ikke sant… Knapt noen våger kjøpe?

Alle de store og mellomstore sitter helt stille

yeah yeah, det dumpes 10k aksjer jevnlig, ikke bare retails…

Hvilke store/mellomstore er det du mener har solgt @tverilytt ?

Noen som har svar på hvordan skuta skal holde seg flytende da? De måtte hente 100 MNOK for 1 år siden, og cashen er brent. Nada inntekter i sikte og kassa snart tom. Tenker det blir enkelt å hente lignende beløp i dagens emisjonsmarked for selskaper uten etablert teknologi og inntekter huh…

De jobber med å få inn strategisk investor(er) Aner ikke hvem det blir. «Nada inntekter» rull inn barten, patetisk sånn som du holder på her @tverilytt

1 Like

Jeg er faktisk blitt forsiktig optimist og prøver å kjøpe litt mer. Håper på nyheter i løpet av året om ny tek. :crossed_fingers:t2:

Jeg aner ikke hvorfor denne “TrondX” komemr med grunnløse påstander om enkeltpersoner på forumet sin gjøren og laden, det får stå for vedkommendes egen regning.

Det kan være verdt å minne om forumreglene, bl.a.:

• Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.

Nok om det. Det som er interessant å diskutere er selskapet. Jeg kan innrømme at noen av mine innlegg nylig om selskapet er vel flåsete, det beklager jeg.

Men det er inne på temaer som andre har ytret tidligere, og her er et forsøk på en saklig framstilling, og oppfordring til diskusjon:

1. Selskapet hadde negativ cash flow på ca. 90 MNOK i 2023. Inntekter var mindre enn 1 MNOK.
  2. Balansen ved årsskiftet var car 40 MNOK. De “brenner” ca 20 MNOK per kvartal, ergo ligger det an til at de må hente penger i løpet av dette kvartalet.
  3. Ordreboken ved årsskiftet er verdt 13 MNOK for 2024. Det holder ikke til 1 kvartal en gang.

De hentet 125 MNOK i fjor, og ser man på tallene, så trenger de lignende belpp også i år. Det er utfordrende i dagens marked å skaffe slike summer.
Og det er lett å tenke at en potensiell strategisk investor som er villig til å investere et såpass betydelig beløp, vil ønske mest mulig “bang for the bucks”, les: størst mulig eierandel.

Det framstår også fortsatt uklart fog meg, som flere andre her har vært inne på, om når selskapets egen teknologi kan forventes klar til kommersiell bruk.
Og om det er denne de omtaler når de snakker om new produkt introduksjon mot slutten av 2024.

I dag lisensierer de teknologien som deres komemrsielle produkt er basert på. Da er det veldig interessant å vite hvor stor andel av salgsinntekter som tilfaller lisenshaver. Hva sitter CNANO igjen med ettter salg verdt 13 MNOK brutto?

1 Like

Problemet er som alltid, investorer får ikke nok info og forventninger blir ikke imøtekommet. Da blir det misnøye og dårlig omdømme. God investorkommunikasjon er alfa. Usikkerheten er alltid ødeleggende.

Vi trenger mer informasjon og detaljer om status i teknologi og økonomi idag og fremtiden. Om det er deler de ikke kan gi, så får de heller kommunisere det.

Jeg personlig både savner og ønsker mer informasjon for å få tilbake troen vi alle har hatt og øke min beholdning med 30-40%.

2 Likes

For dere som kjenner selskapet fra lengre tilbake enn et par år - hsuker noen når CNANO så for seg at deres egen teknologi skulle bli klar for kommersielt marked?

Det er nærliggende å anta at mye henger på modenheten av egenutviklet, og som forespeilet, overlegen teknologi. For potensielle investorer. Altså - de må vise / sannsynliggjøre at “dette klarer vi”, og det er kommersielt skalerbart. Da kan dette bli et utmerket eksempel på norskutvklet høyteknologi som kan ta steget internasjonalt og lykkes. Det hadde vært helt konge, vi trenger mere av det.

Jeg er helt enig med dere andre som mener at de i større grad kunne vært transparente i kommunikasjon og tydeligere i forhold til hvordan de ligger an med nanowire-produkter.
Det var også et helt annet inngående trykk fra oss investorer på forrige Quarterly update, vi var åpenbart flere som stilte en del spørsmål - som de kanskje ikke var helt forberedt på (derav den skriftlige Q&A etterpå?).

Når det er sagt (og selvom jeg også er utålmodig), så føler jeg meg ikke forledet i kommunikasjonen rundt nanowire-produktene. De har all den tid jeg har fulgt selskapet (siden de kom på OTC - 2019, var det?) kommunisert at de gjør en «controlled market entry». At de gjør market entry på annen enn egen, banebrytende tech - det syns jeg er klokt og «protective» i en verden hvor «alt» stjeles.

Oppsummert syns jeg vi skal fortsette å stille konkrete spørsmål til selskapet (tidlig nok), med henvisning til at vi ønsker dette besvart ved neste Quarterly update. Tror ikke det er noe uvilje der - dog noe er sikkert vanskelig å svare godt opp på kort varsel eller om noe er på gang som man ikke kan dele. Det har også blitt nevnt her på forumet at bransjen er preget av en del hemmelighold - så kan være at ikke alt av manglende info er direkte overførbart til dårlig nytt (selvom kursen sier noe annet :sweat_smile:).

1 Like