Jeg aner ikke hvorfor denne “TrondX” komemr med grunnløse påstander om enkeltpersoner på forumet sin gjøren og laden, det får stå for vedkommendes egen regning.
Det kan være verdt å minne om forumreglene, bl.a.:
- Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.
Nok om det. Det som er interessant å diskutere er selskapet. Jeg kan innrømme at noen av mine innlegg nylig om selskapet er vel flåsete, det beklager jeg.
Men det er inne på temaer som andre har ytret tidligere, og her er et forsøk på en saklig framstilling, og oppfordring til diskusjon:
- Selskapet hadde negativ cash flow på ca. 90 MNOK i 2023. Inntekter var mindre enn 1 MNOK.
- Balansen ved årsskiftet var car 40 MNOK. De “brenner” ca 20 MNOK per kvartal, ergo ligger det an til at de må hente penger i løpet av dette kvartalet.
- Ordreboken ved årsskiftet er verdt 13 MNOK for 2024. Det holder ikke til 1 kvartal en gang.
De hentet 125 MNOK i fjor, og ser man på tallene, så trenger de lignende belpp også i år. Det er utfordrende i dagens marked å skaffe slike summer.
Og det er lett å tenke at en potensiell strategisk investor som er villig til å investere et såpass betydelig beløp, vil ønske mest mulig “bang for the bucks”, les: størst mulig eierandel.
Det framstår også fortsatt uklart fog meg, som flere andre her har vært inne på, om når selskapets egen teknologi kan forventes klar til kommersiell bruk.
Og om det er denne de omtaler når de snakker om new produkt introduksjon mot slutten av 2024.
I dag lisensierer de teknologien som deres komemrsielle produkt er basert på. Da er det veldig interessant å vite hvor stor andel av salgsinntekter som tilfaller lisenshaver. Hva sitter CNANO igjen med ettter salg verdt 13 MNOK brutto?