Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Thanks @VincentFreeman
With all this in mind it is just so strange that the stock is so extremely low and seem to be not very attractive even on this level.

I like your Gattaca reference :slight_smile: I’m genuinely impressed by your deep understanding of the intricacies of the semiconductor industry and CrayoNano’s innovative approach. Given your insightful analysis, I’m curious about your knowledge of CrayoNano’s background and their specific contributions to this evolving technological landscape. Could you provide further insights into your familiarity with the company and its future endeavors? Are you a stockholder as well?

2 Likes

Du får spørre om det samme og be ChatGpT ta høyde for aksjonær verdiene i samme tid.

2 Likes

Noen som vet når neste kvartalsrapport kommer?

Q1 2024 Trading Update

23 May 2024

Forbilledlig jobb du legger ned her, Trond, men å hevde at CNANO er “det selskapet med størst kommersiell progresjon”, synes jeg er noe overdrevet.
Kanskje sammenlignet med de nevnte selskaper (uten at jeg har sjekket!), men man må vel kunne se denne påstanden i et noe større perspektiv.
Personlig synes jeg de har oppnådd lite, spesielt tatt i betraktning at de har gått mye mot såkalte “low hanging fruits” nettopp for å kreere tidlige inntekter.
Jeg antar at din tilnærming/sammenligning mot de nevnte selskapene er først og fremst rettet mot en forventet kapitalutvidelse, og hva man bør/kan forvente av denne.
Den forrige emisjonen var vel bare “såder”, ikke fulltegnet og for det meste ren “innavl” blant investorene; lite/intet nytt, friskt blod.
I ettertid har lite skjedd, bortsett fra en revolusjon i organisasjon og toppledelse, og som ennå ikke er avklart, noe som neppe oppfattes positivt “der ute”.
Hva tilsier at vi kan forvente mer denne gangen?

Det tror jeg ikke. Sales Director(tysk opprinnelig) bla sitter jo i Trondheim
Og CEO

Har de? Salg Q423 0,4 MNOK…Kontraktsverdier 2024 13 MNOK. Ja vi får se da, forventer minimum 3-4 MNOK salgsinntektger Q124 da.

Hadde det ikke vert logisk at en stor kunde (Partner) kom på eiersiden?

Trond; EIC er vel ikke akkurat ny;
Sakset fra august -21; “The EIC Fund and CrayoNano have now signed a term sheet for up to €5 million in equity. The term sheet is valid for 18 months and include certain conditions from both parties to be executed. These conditions include the completion of an independent satisfactory due diligence, a validation of the CrayoNano UV-C LED pilot and a parallel funding matching the EIC amount. If executed the investment will be completed on market terms.”

Dette rakk de jo akkurat ved seneste emisjon, og EIC ble altså matchet av “andre” investorer slik betingelsen var.
“Andre” i gåseøyne fordi resten var jo stort sett egne rekker.
M a o; en emisjon som åpenbart ikke klarte å samle nevneverdig interesse utenfor egen lekegrind
Dette skyldes sikkert til stor grad elendig book-building fra tilretteleggerne, som jeg i den perioden opplevde som kunnskapsløse og lite motiverte.

1 Like

Tollis, det er høyst aktuelt. I siste web cast så sier de at de ønsker å jobbe mot strategiske investorer i neste (og siste) emisjon.

2 Likes

Samsung Next hadde jo vært en våt drøm Samsung is expected to apply UVC LEDs to 20%-30% of home appliances - Trade News - Shenzhen LightS Technology Co.,Ltd

2 Likes

Undrer meg over disse salgsordrene på 6 tallet som endrer seg litt hver dag.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Nå har du skylapper Trond; tilskuddet til EIC var jo annonsert allerede i -21, med betingelser som CNANO så vidt klarte innen fristen.

2 Likes

Jeg fyller på om kursen går ned på 3-3,5,- Det er dessverre ikke umulig med dette selskapet. Man ser tilliten er syltynn hos de fleste nå. Men håper vi kommer oss over 6,- og holder oss der, men selskapet må klare å kommunisere bedre til investorene sine. De må klare å gjøre oss lojale mer bull, så vi tørr kjøpe mer aksjer.

Trist med 42.000 aksjer til salg fra 5,9-6,5.
synd jeg oppdaget denne aksjen 2,5 år for tidlig.

Det er et eller annet her som skurrer… og det viser dagens kurs.

Jeg var i sin tidaksjonær i BCS (Bergen Carbon Solutions) og utviklingen i CNANO er til forveksling lik; euforien og haussingen fra ledelse med stadige nyheter om avtaler (for BCS mest LOIer) førte til oppglødd stemning og solid stigning i kurs.
Deretter gikk det etterhvert bare en vei; retning dass, og så langt er utviklingen i CNANO temmelig lik.
Imidlertid er det en stor forskjell, nemlig at i BCS hadde de planer som anskueliggjorde utviklingen i stort og i prosjekter som de via sin børsnotering måtte vise status for med jevne mellomrom
Det var derfor ganske enkelt å gjennomskue hvor det bar, og derved begrense tapet for aksjonærer som ikke var helt forblindet.
CNANO sin ledelse har også lovet, sluppet nyheter om diverse avtaler, osv, dog sjeldnere og sjeldnere, men konkrete planer som man kan måle mot har de aldri vist.
Den seneste tids utvikling/endring i strategi og ikke minst ledelse har vært et eneste stort spekulasjons-emne for oss aksjonærer, og den eneste (delvis) konkret uttalte planen om børsnotering har sklidd til å bli ingenting slik man leser det nå.
Hvordan framdriften er på øvrig drift og utvikling er et eneste stort mysterium.
Ikke en gang status på ansettelse av ny CEO hører vi mer om, i det minste ikke som jeg har fått med meg.
For ordens skyld; jeg er fremdeles aksjonær, men mer og mer en særs misfornøyd og bekymret sådan.

1 Like

Den reduserte nyhetsflow kan skyldes flere ting, sannsynligvis en kombinasjon av flere;

• Endring i ledelse; Jo Uthus var kanskje litt for proaktiv og tolket alle henvendelser og avtaler med størst mulig optimisme, som han igjen pøste ut (antagelig i beste mening).
    Ny ledelse har valgt å legge lokk på det meste.
  • Interessen fra markedet har kjølnet, derav ingenting å melde.
  • Det jobbes med en eller flere større kunder/partnere som begrenser “ytringsfriheten”
  • Problemer i egen produktutvikling; les; planer, som er såpass dårlig nytt at de vil skjule det lengst mulig (hadde ikke gått hvis de var børsnotert). Jeg er redd at dette er minst en av årsakene.
  • Mulig salg av selskapet med dertil hørende hemmelighold (synes ikke veldig sannsynlig/aktuelt lenger ).
  • Manglende respekt for (små-)investorene.

De meldte nettopp (Q4) om et nytt planlagt produkt.

"We are targeting to implement a significant step forward on reducing the price-performance parameter by 50% by 2025 to enable our customers a competitive advantage with better return on investment of their products in the market, as well as access to price-sensitive high-volume applications in home appliances and industrial disinfection applications. The development of significant cost reductions by maintaining quality and performance requires an evolution of the UV-C LED chip-, packaging-, and assembly technology and is related to a planned new product introduction. "