Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Finner du noe om oppdatert “roadmap” i presentasjonen? Jeg har så langt ikke funnet noe… (kilde i tråden her: CrayoNano AS - #4136 av SuperTechInfo)

Det ser ut til at Crayonano trenger ca. 100m i kapitalforhøyelse fram til de er cash positive, om ikke noe kan ordnes med lån.

1 Like

Det høres ut som et rimelig anslag. De tjener omtrent ikke penger p.t. så alt i salgsestimatene må komme i løpet av de 3 resterende kvartalene i år da.

Sales revenue in Q1 2024 was NOK 129,000 (Q1 2023: NOK 135,000) and related to sample shipments to prospective customers and initial sales to distributors

" … revenue growth is anticipated to be second-half weighted due to the anticipated lead times. "

1 Like

ja, fine estimater, men de skal jaggu levere resten av året for å nå de…

Vi er nok alle enig i at det mest spennende stadig ligger foran oss, men jeg syns mange av byggeklossene kommer på plass nå.

Når man ser på valuation basert på P/S (price-to-sales) av vekstselskaper generelt så gir Perplexity.ai meg en pointer på 5-20x sales - og potensielt høyere innenfor tech. Da er det interessant å begynne å se på omsetning i 2H allerede. Hvis vi har litt medvind (pun intended), så får de noen 2H-ordre inn før ny funding landes - da kan vi brått komme opp på et annet platå hvis de bruker P/S som valuation grunnlag.

Jeg tror det ligger mye i det som ble sagt av @Powertrade i går; dette er underanalysert og undervurdert - typisk smallcap (det hjelper ikke akkurat at det “trades” på NOTC heller - med tilnærmet 0 likviditet).

2 Likes

Tok en ny ChatGPT runde:
kan du søke opp mer info om selskapet, og dets utsikter?
Hva med deres marked og konkurrenter
resultatet:

Firmaoversikt:

1. Grunnlegging og Misjon: CrayoNano ble grunnlagt med mål om å utnytte nanomaterialer for å utvikle banebrytende UV-C LED-løsninger. Disse LED-ene brukes til desinfeksjon av vann, luft og overflater.
  2. Teknologi: Selskapet integrerer avansert nanoteknologi med halvlederkomponenter, noe som resulterer i høyeffektiv og kostnadseffektiv UV-C LED-teknologi.
  3. Ledelse: Nylig utnevnelse av Dr. Thomas Dobbertin som CEO signaliserer et strategisk fokus på skalering av operasjoner og utvidelse av markedsrekkevidde.

Markedsutsikter:

1. Vekstpotensial: UV-C LED-markedet forventes å vokse betydelig på grunn av økende etterspørsel etter effektive desinfeksjonsløsninger, spesielt i lys av økte helse- og sikkerhetskrav globalt.
  2. Applikasjonsområder: Viktige områder inkluderer vannrensing, luftsterilisering og overflatedesinfeksjon på tvers av ulike industrier som helsevesen, forbrukerelektronikk og offentlige fasiliteter.
  3. Innovasjon og Partnerskap: Strategiske partnerskap og kontinuerlig innovasjon er avgjørende for CrayoNano. Samarbeid med selskaper som YuGuang Electronics og TSLC forbedrer deres markedsinntrengning og teknologiske kapasiteter.

Konkurrenter:

1. Markedslandskap: UV-C LED-markedet er konkurranseutsatt, med flere etablerte og nye aktører.
  2. Nøkkelkonkurrenter: Store konkurrenter inkluderer selskaper som Seoul Viosys, OSRAM og Nichia, som også fokuserer på UV-C LED-teknologi.
  3. Konkurransefortrinn: CrayoNanos unike salgsargument ligger i deres avanserte nanomaterialintegrasjon, som gir overlegen ytelse og kostnadsfordeler.

Strategisk Fokus:

1. Kostnadsoptimalisering: Redusere produksjonskostnader samtidig som høy ytelse opprettholdes, er et kritisk fokus for CrayoNano.
  2. Markedsutvidelse: Målrette nye geografiske markeder og utvide bruksområdene for deres UV-C LED-er.
  3. Inntektsvekst: Utnytte økte design-ins og design-wins for å øke inntektene, med en sterk ordrebok som indikerer positive fremtidsutsikter.

Konklusjon:

CrayoNano er godt posisjonert i det voksende UV-C LED-markedet med et sterkt teknologisk grunnlag og strategiske partnerskap. Fortsatt innovasjon, kostnadsoptimalisering og markedsutvidelse er nøkkelen til å opprettholde og styrke deres konkurransefortrinn i denne dynamiske industrien.

Hvis du trenger mer spesifikk eller detaljert informasjon, kan jeg forsøke et nytt søk eller svare på spørsmål basert på tilgjengelige data.

Spørsmål 2:
Det skal avholdes en market update i dag, hva spørsmål ville du stilt til ledelsen i seslkapet
Resultat:

Når du deltar på en markedsoppdatering for CrayoNano, er det viktig å stille spørsmål som gir innsikt i selskapets strategi, utførelse og fremtidige planer. Her er noen forslag til spørsmål du kan stille til ledelsen:

Strategi og Markedsposisjon:

1. Strategisk Retning: Hvordan planlegger dere å posisjonere CrayoNano i det globale markedet for UV-C LED-teknologi de neste 3-5 årene?
  2. Konkurransefortrinn: Hva mener dere er CrayoNanos største konkurransefortrinn sammenlignet med konkurrentene, og hvordan planlegger dere å opprettholde dette?

Teknologi og Innovasjon:

1. Forskning og Utvikling: Kan dere dele detaljer om noen av de mest lovende FoU-initiativene som er på gang?
  2. Patenter og Immaterielle Rettigheter: Hvordan sikrer dere beskyttelse av deres teknologier og innovasjoner gjennom patenter og andre immaterielle rettigheter?

Finansiell Ytelse:

1. Inntektsprognoser: Kan dere gi innsikt i forventede inntektsstrømmer for de neste kvartalene og året som helhet?
  2. Kostnadskontroll: Hvilke tiltak blir tatt for å ytterligere redusere produksjonskostnader uten å kompromittere kvaliteten?

Partnerskap og Samarbeid:

1. Nye Partnerskap: Kan dere gi mer informasjon om de nylige partnerskapene med YuGuang Electronics og TSLC? Hva forventer dere å oppnå gjennom disse samarbeidene?
  2. Fremtidige Samarbeid: Er det noen nye potensielle partnerskap eller allianser i horisonten?

Markedsutvidelse:

1. Geografisk Ekspansjon: Hvilke nye markeder vurderer dere for ekspansjon, og hva er strategien for å trenge inn i disse markedene?
  2. Bruksområder: Ser dere på nye applikasjonsområder for UV-C LED-teknologien deres, og i så fall, hvilke?

ESG (Environmental, Social, and Governance):

1. Bærekraftstiltak: Hvilke tiltak har CrayoNano implementert for å sikre bærekraftig produksjon og drift?
  2. Samfunnsansvar: Kan dere beskrive selskapets innsats innen samfunnsansvar og hvordan det påvirker deres forretningsstrategi?

Fremtidige Utsikter:

1. Markedstrender: Hvilke makro- og mikrotrender ser dere som de viktigste driverne for vekst i UV-C LED-markedet?
  2. Potensielle Hindringer: Hva ser dere som de største utfordringene fremover, og hvordan planlegger dere å håndtere dem?

Ved å stille slike spørsmål kan du få en dypere forståelse av CrayoNanos strategiske prioriteringer, teknologiske innovasjoner, og hvordan de planlegger å møte fremtidige utfordringer og muligheter.

1 Like

Noen som har mottatt link til eventet?

Ser ut til at man bare logger på her…
https://webcast.openbriefing.com/crayonano-may24/index.php?enter

En kar med den bakgrunnen gjør nok ikke det. Blir meget interessant å se hvem som faktisk er den som går inn i cnano.

Det var noe veldig gale med lyden hos meg, andre?

2 Likes

Ikke sikkert det er noe å gjøre noe med. Må si når han snakker om leads, opportunities og design ins får jeg en god følelse

1 Like

Noen som tolker denne vedrørende funding: with any offer being made available to all shareholders on the same terms

For meg høres det ut som en liten emi i første omgang (inkludert rep emi) som en brofinansiering

Ja, hva tror dere om kurs, under 5.80?
Tipper den uavklarte situasjonen rundt det er omtrent eneste grunn til at det ikke det kjøpes flere aksjer nå. Jeg tok sjansen dog og kjøpte akkurat 10.000 flere

1 Like

Jeg tror emi kurs settes på en kurs som gir et mer riktig bilde av markedsverdi.

Ser ut som salgsordren på 10.000 ble borte så da fikk jeg ikke aksjene
Da har DNB tatt aksjene bort fra salg grunnet noe fra dagens presentasjon

Skal vi kjøpe litt på 8,9 da?

Hva er din vurdering for kjøp nå @TrondX ?

Har du sett, trakk DNB fondene aksjene sine?

Når «smart money» ikke vil selge… :ox: