Whatever
Egiljan, hvilke verdier har Rinnan brukt på de aktuelle selskapene tidligere?
NOTC er mer en markedsplass for marginale swap. Skulle du kjøpe deg opp til 37% via NOTC sliter du monumentalt🙂
Kun med en mindre slump er det jo mulig å drive opp kursen betydelig, så handelen blir altså mer slaps og mindre porteføljejusteringer.
Det gjelder begge veier dessverre. Hadde caset overbevisst tilstrekkelig hadde vi vært på 15-20,-
Selger på 7.9
Blir spennende å se hva som ligger i «very shortly» redd det blir dårlig for kursen, men håper jeg tar feil
Oz; Rinnan har naturlig nok voktet seg vel for å angi verdi-vurderinger, men har “nøyd seg” med å fabulere om “unicorn-potensiale”, "har ikke sett mange selskaper med slikt potensiale, om uendelige markeder og ikke minst hvor fort de skulle klare å betjene disse med produkter som opererte med tiendeparten av konkurrentenes pris, osv.
Denne grenseløse haussingen var nok mye av grunnen til at kursen fort skvatt opp fra onder 15 til en peak av 43,90 i febr. -21, lå jevnt på høyt 20-tall, sågar perioder over 30 gjennom hele -21 og mye av -22.
Det først etter at Rinnan/Uthus sine lovnader om at et superprodukt skulle være tilnærmet klart for markedet , kommersialisering likeså, osv, viste seg å være sterkt overdrevet, om ikke direkte usant, at kursen jevnt og raskt har falt til dagens nivåer.
Skulle bare mangle at han ikke mener at selskapet er undervurdert, men det er langt fra tidligere deømmerier.
Tatt litt lengre tid enn planlagt ja
Ja ikke sant…Denne Uthus framstår også som en overoptimistiks hausser, her fra mars 2023:
– Vi strutter av selvtillit, sier Jo Uthus, daglig leder i CrayoNano.
– Vi skal på børs, spørsmålet er timingen. Her er det tett dialog mellom styret, eiere og de finansielle rådgiverne våre. Stort sett alt av formaliteter er på plass, så det er opp til oss når vi vil trykke på knappen. Men det blir ikke denne uken, og sannsynligvis ikke neste uke heller, sier Uthus.
-Fokuset nå er å bygge produksjonskapasitet stegvis for å levere virkelig store volumer i 2023 og 2024
CrayoNano-sjef Jo Uthus er klar for å ta selskapet på Euronext Growth. Men det blir ikke denne uken, og sannsynligvis ikke neste
Er nok en del som var litt «høye» i nuet og dermed litt overoptimistiske. Får bare håpe og tro det blir bra til slutt, at det bare tar litt lengre tid det hele. Kommer en bra test nå med løsning på finansiering
Ja Bingo; Jeg har jo tidligere etterlyst litt klarere planer med tidslinjer og milepæler for konkrete aktiviteter, og ikke minst; med frontlinje og ditto forklaringer på hvorfor ting sklir.
Dette har jeg fått mue tyn for, og noen mener sågar at de ligger på plan (for det sier selskapet selv hele tiden!)
Men noen raske tilbakeblikk viser jo at dette ikke stemmer, og det er altså forklaring på hvor man står og hvorfor man ikke når (lovede datoer og milepæler) jeg etterlyser.
Når man leser disse uttalelsene fra daværende ledelse så gis det klart uttrykk for at det vi nå kaller gen. 2 var markedsklart allerede i -21, og høye produksjonsnivåer for et utømmelig marked ville være på plass for mer enn et år siden.
Kunden skrek jo etter produktene, så hva har egentlig skjedd?
Som motvekt til naivisme og sjønnmaling!
Dere får fortsette å se i bakspeilet. Selg gjerne også om dere har noe igjen. Kan ikke være noe stas å være aksjonær i et selskap med udugelig styre og ledelse og et produkt uten framtid.
Masse for salg, det er bare å kjøpe…
Det er jo bare smuler å hente?
Nå må du slutte med dine personangrep. Jeg har gjentatt til det kjedsommelige at dette er påstander tatt ut av løse luften og bare tull.
Hvor mye vil du ha da? Får sippert napp på 100k aksjer…
Ikke uten å bevege kursen noe voldsomt.
si ikke det, bare å prøve det, gi megler beskjed om at bare 10k av ordren skal synes…
At der er lov er ganske irriterende, men det er nok det dessverre.
La oss fokusere på aksjen, ikke alt på siden.
Aksjen er ikke rett priset i det store bildet, kun på minimale swaps mellom retail.
Skulle jeg ønske 250 000 aksjer blir det nok helt andre prisnivå, og der ligger poenget.
Aksjen feilprises slik jeg ser det automatisk på Notc, selv Growth ville gitt bedre og mer korrekt handel i aksjen. Når det er sagt burde aksjen vært avnotert, prisingen i emisjoner kunne fort vært høyere utenfor notc.