Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Synd for deg som ikke har aksjer da…

, og mens vi snakker har aksjonærer over 20K aksjer ute til salgs under 14,- :roll_eyes:

Sliter litt med å forstå alt sammen. Hvilke konsekvenser får dette for eksisterende aksjonærer ?

1 Like

Dette jeg prøvde å spørre om. Hvem vil nå betale 14,-? Jeg er ikke det…men da blir man bannlyst.

13 mill i emisjon er mye penger, men lite av total pris. I min verden er ikke selskapet automatisk verdt å betale 14,-. Kanskje 8-10. For MIN del… kjøper du for 14,- nå Trond?

In the event of any distribution from the Company, whether in one or several distributions and either through dividends, capital reductions (including demergers), liquidation, dissolution or winding up of the Company, any funds and assets of the Company available for distribution (whether in the form of cash payment or payment in kind) shall be distributed as follows:

• First, holders of Preference Shares will receive an amount on each Preference Share equal to 3 times NOK 14, being the subscription price for the Preference Shares upon establishment.

Dette er vel bare følelsesstyrt, ligger ikke noe kalkulasjoner bak slik jeg tolker innleggene dine. Kursen har jo vært over 40 så.
Det jeg lurer på er hvilke konsekvenser det som står i meldingen får for eksisterende aksjonærer. Og med de listing så er plutselig ikke noe kurs lengre ? Skjønner ikke dette helt.

Morsom du også, mr. liksom-ikke-aksjonær, ingen tror på det heller.

Men får man solgt seg ut om man ønsker? Når blir delisting gjennomført? Blir midlene låst ved delisting? Hvor lenge?

Står såpass mye viktig og interessant i den meldingen at det er det som burde være tema her nå

1 Like

Det er positivt med kurs 14, det var uventet, men må gitt noe da i form av ny aksjeklasse med fordeler. Men så lenge aksjonærer får tegne høres det da fint ut.

Det var kortsiktig brannslukking, holder et kvartal.

For min del er dette beste scenario. NOTC er en tullebørs, bedre å eksistere fritt på utsiden, og noteres på Nasdaq North når tiden er rett.

Dagens nyheter er spot-on akkurat det jeg forventet / ønsket.

3 Likes

Men hvis man har feks.100.000 aksjer så har man fortsatt 100.000 aksjer eller hvordan funker det. Dette er helt umulig å forstå seg på spør du meg

Du eier samme andel, intet endres,

Men det finnes ingen aksjekurs ? Og man må bare leve i uvisshet, verdien på vps går hverken opp eller ned ?

Jada, pref. aksjene kommer i tillegg, de kommer bare med litt gulrot :wink:

Meldingem kom etter stengetid. Alle de under kr 14 forsvinner mandag morgen.

Uten noen form for notering, og dermed exit-mulighet, må man være forberedt på potensielt langvarig lock-in. Kan være helt fint det hvis alt går finger-licking-good!

Dette blir mer som å ha en eierandel i et hvilket som helst selskap som ikke er på børs da

Men hvis det ikke selges da og bare vokser jevnt og trutt men ikke går på børs så kommer man seg ikke ut og bare blir en eier ?