Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Kjøpte på 20 igår:)

Hvordan kjøpte du? Måtte du ringe megler?

Via meglerbordet til nordnet. Tok 2 min. Må ha sksje-fonds konto hos den da

1 Like

Får man kjøpt med zero konto?

Nei, må være AF når det er OTC liste. Må også ta test på nordnett først (unoterte aksje).

1 Like

Hvis du har Dnb så kan du handle aksjer på NOTC og kjøpe CNANO der, akkurat som på hovedlisten.

1 Like

Hvor raskt får jeg vite om en ordre har gått gjennom om jeg f. eks. legger inn en i morgen?

Så fort den er matchet med en selger/kjøper på samme pris vil du få en ordrebekreftelse på mail (i hvert fall hos DNB) og kan se aksjene i nettbanken. Dette kan ta fra f.eks. 10 minutter til mange timer/dager.

Ser ut som aktiviteten i CNANO holder seg inn i det nye året. Hyggelig utvikling i dag også. RT 25,- og HOD på 26,-

Aksjonærliste pr 31.12.20 så slik ut, med sammenligning før siste emi (se post 1 i denne tråden)

3 Likes

Endelig inne selv. Måtte strekke meg til 25 kroner, men ser det som et veldig godt kjøp. Denne er fortsatt under radaren til mange, men er det folk her som er ferske og ikke har handlet unotert før, så var min første erfaring med det i dag meget positiv. Etter først å ha lagt ordre, måtte jeg heve summen. En rask telefon og alt var i boks :+1:t3:

Dette må være et av de mest spennende selskapene en kan få tak i Norge. Caset er potensielt så usannsynlig stort at det ikke går an å regne på hvor mye dette selskapet kan være verdt om noen år.

Selskapet planlegger børsnotering i forbindelse med lansering av produktet allerede i løpet av 2021 og det vil være naturlig at langt flere får opp øynene for selskapet før den tid.

Det kan også være verdt å nevne at NTNU har investert mye tid og penger over 10år på utviklingen av dette produktet. Mer spesifikt har de brukt omtrent 500 millioner på utvikling som omtrent tilsvarer dagens markedsverdi hvorav 150 millioner av markedsverdien er cash. Selskapet er slik jeg ser det altså veldig gunstig priset for dem som ønsker tidlig inngang.

Blir spennende å følge CrayoNano gjennom 2021 og ser ikke bort fra et rally de kommende dagene ala det vi har sett i Freyr når folk får øynene opp for potensialet her og hvor enkelt det er å skaffe seg unoterte aksjer på NOTC.

1 Like

Tanker om konkurrenter/alternativer til crayonano?

Konkurrenter må være andre aktører som driver med UVC lys og jeg finner ingen selskaper som er i nærheten av den teknologien til CrayoNano knyttet til produksjonskostnader og størrelse. Lyskilden er i følge selskapet selv på størrelse med en fingernegl. Det betyr at det enkelt kan installeres hvor som helst. Og da er det bare å leke med tanken på hvor mange smittekilder du kommer på hvor dette lyset kan drepe bakterier med 99,9% sikkerhet. Betalingsterminaler, over frukt i butikken, renseanlegg av vann, jordbruk, fly, terminaler, sykehus osv.
Det vil garantert komme flere type virus og bakterier i ettertid av Covid-19 og jeg tror dette har potensial til å bli enormt.

Dette kan nok ikke sammenliknes med SoftOx eller annen biotek. Denne typen desinfisering er ikke til bruk på eller i mennesker. UV desinfisering har pågått i mange år, på kjøkken, operasjonsstuer og laboratorier rundt omkring. UV desinfeksjon er ikke noe nytt, og det finnes mange eksisterende løsninger, som F eks det disse kan levere.

Det er heller ikke led-biten som skiller Cnano ut. Her er det uvc-ledlys i en boks.

Det som skiller CNANO sitt ledlys fra de andre er denne:
image

Som kan erstatte disse:
image

Dagens produsenter sliter med skalerbarhet, effekt i lyset, størrelse og kostnadseffektivitet.
Cnano blir en disuptiv aktør som har løst disse utfordringene.

Jeg ser DnB Miljøinvest er høyt inne på eiersiden også nå.

Dette blir bra!

1 Like

Har ikke lest noe særlig ang CrayNano, men helt klart de går inn en spennende periode med høy skalerbarhet når div brikker faller på plass. Lykke til! #LongTrondheim

Noen som har funnet ut hvem som selger om dagen? Tvenge?

Virker som det e ganske bra trøkk på det volumet som blir lagt ut på 24kr i hvert fall som er positivt. Flere småsparere ser muligheten til å komme inn i selskapet i en tidlig fase :grin:

3 Likes

Da her jeg også kjøpt mine første aksjer i Crayonano. I min research har jeg også funnen linken mellom Cnano og Phoseon Technology (PT) et selskap som har lang erfaring med UV lys i ulike produkter. Linken skal være styremedlem Bruce William Cortelyou (Bill Cortelyou) som også er CEO av PT.

Cnano hadde en nylig ute en stillingsannonse Strategic Procurement Manager (http://crayonano.com/strategic-procurement-manager/), det er også spennende at Phoseon har en lignende stilling ute i USA (https://phoseon.com/company/careers/), dette finner jeg veldig spennende. Da vi tidligere er kjent med nettverket i Europa, men nå også med en ev. fin inngang med nettverk i USA.

4 Likes

Endringer siste uke:
2021-01-12 (4)

3 Likes

Korriger meg hvis jeg tar feil, men har ikke største eier som nå selger lock-up på 12mnd fra emisjonen? Styreleder eier vel aksjer gjennom dette selskapet. Er vel litt uryddig at de ikke melder salg?

Kanskje jeg bommer, men solgte meg ut inntil videre når disse store aksjonærene begynte å pøse ut aksjer. Dårlig tegn på generell basis. Har de skikkelig troen gjør de ikke det?