Som den siste. Privat ja.
Og dere har også fått bekreftet tildeling?
Nei. Fikk bare epost for bekreftelse på bestilling. Tildeling skjer først på mandag kl 12:00, som egentlig kun er en formalitet
Fant den i søppelboksen Tusen takk for bidrag
Hei, hva mener folket er fair pris på selskapet?
Rundt 30 - 50 MUSD.
Spørsmålet er vel mer hva er fair pris i dag med det vi vet nå. Eller hva selskapet er verd om 6-12 mnd.
Svaret er jo at de nå er verd 7 kr aksjen.
Men 31.12 tenker vel flere enn meg at det er en lav pris ut fra forventning om at det skal skje noe…
Å hente inn penger til Q3 virker for meg å bety at det skjer noe snart.
Tollis; første del av resonnementet ditt er vel de fleste enig i, men at det skal oppfattes positivt å skulle hente mer penger allerede nå må vel kun bety at de skal skure og gå som før?
Vi må ikke glemme at de allerede med våre preferanseaksjer får langt mer enn de ca 13 mill fra den rettede emisjonen.
Hvis alle spekulasjoner om overtagelse fra noe stort skal ha noe for seg, så burde de jo ikke ha ytterligere kapitalbehov.
Det har blitt skrevet mye om hvor positivt og helt normalt det er å introdusere preferanseaksjer. Men det er “ikke lov” å ha en motsatt mening, om at det også kan være negativt.
Condalign introduserte preferanseaksjer som kortsiktig finansiering for ca 6 måneder siden. Nå etter ca halvtår blir det preferanseaksjer igjen, men med info om at investorer ikke er villig til å investere i normale aksjer.
Det samme er kanskje i ferd med å skje i cnano nå. Jeg er aksjonær og har også tegnet for preferanseaksjer (i tilfelle noen tror at jeg prøver med å få en billig inngang).
At eksisterende store aksjonærer stemte for pref aksjer i generalforsamlingen trenger ikke å være kun positivt. Det kan også være at de prøver å få igjen noe kontra ingenting.
Jeg er ikke negativ til cnano, men bare prøver å belyse andre siden også
Slik vurderer jeg situasjonen: Selskapet er preppet for salg. Vi får håpe at aksjekursen ved salget viser at selskapet er verdt mer enn NOK 14, eller ca NOK 0,5 MRD. Regner med ny CEO leverer «varene» under forhandlingene de neste månedene. CNANO har likhetstrekk med et annet selskapet som nylig er solgt, Kyoto Group. Det doblet seg fra siste sluttkurs til kjøpsprisen for ny eier. Og med et par gode nyheter (f eks release av GEN2) så kommer vi nok over NOK 14. Og forhandles det om «en dobbel», pluss NOK 25, så vil det være en bra exit for mange av oss (selv om vi også tar hensyn til pref-aksjene). Jeg er positiv, og ser frem til kommende meldinger fra selskapet denne høsten😊
Jeg er selv aksjonær, og har fulgt denne tråden med stor interesse. I og med at det er så mye usikkerhet og spekulasjoner her, så kan vi vel konkludere med at styret og ledelsen er flinke med og holde kortene tett til brystet. Det er noe som kommer alle eiere til gode.
300-400 mill kr
300-400 MNOK. Det er under emmisjonskursen på NOK 14. Jeg tror vi er nærmere 1 MRD
Hvis «fair value» skal defineres av siste omsatte kurs her, så er det gøy å titte i bakspeilet og se på historisk kurs.
For oss som har fulgt med selskapet og vært aksjonærer siden selskapet kom på OTC, så er selskapet i en annen forfatning nå (les: mer rigget, har produkter i produksjon, har solid ledelse, kontrakter, partnere), enn for 3 år siden - hvor kursen (aka «fair value») lå på det tredoble (muligens med mer omsetning enn nå).
Jeg er positiv til både selskap og ledelse, men det er klart det er risk og usikkerhet her - det preges jo både denne tråden av og kursen.
Siste 6 mnd har det skjedd masse, neste 6 mnd blir forhåpentligvis enda mer spennende.
Enig med deg om en velger å ha positive briller basert på tech og marked. Mange her inne er nok ikk der….
Andre interressante observasjoner forut for slaget av Kyoto Group:
• ingen insidehandel
• ingen børsmeldinger om pågående forhandlinger
• ingen indikajoner fra CEO om forhandlingsprosessen.
• og samme styreleder i selskapet som i Quantfuel (les: Reiten) da det ble solgt…
Som sagt, ser frem til denne høsten😊
Jeg tror ikke hele selskapet blir solgt…Jeg tror vi får inn en industrial investors som tar 20 til 30 % av selskapet når core teknologien er verifisert av 3 part. Tror pris allerede er satt til 42 kr pr aksje. .Og NTG selger seg helt ut og de som har tegnet preferanseaksjer får tilbud og og selge disse for 42 kr … Tror heller ikke EIC fond vil gi slipp på crayonano pga teknologien. Er selvfølgelig bare mine egne tanker. Er nok ikke uten grunn disse aksjene blir satt til x3. Å at de tar crayonano av “børsen” spennende blir det i allerede. .
Overraskende mange som ikke tegnet seg for preferanseaksjer. 253.000 av 1.189
000 tilgjengelige. Er det sløvhet/uvitenhet eller et aktivt valg?
Det var overraskende lite ja. Synd overtegning ikke var mulig.
Kan være flere grunner.
Ikke fått det med seg
Mangel på kapital
Hadde så få aksjer at men ikke kjøpte
Fikk det ikke til via vps eller bare stod over?