Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Enig med deg om en velger å ha positive briller basert på tech og marked. Mange her inne er nok ikk der….

1 Like

Andre interressante observasjoner forut for slaget av Kyoto Group:

• ingen insidehandel
• ingen børsmeldinger om pågående forhandlinger
• ingen indikajoner fra CEO om forhandlingsprosessen.
• og samme styreleder i selskapet som i Quantfuel (les: Reiten) da det ble solgt…

Som sagt, ser frem til denne høsten😊

1 Like

Jeg tror ikke hele selskapet blir solgt…Jeg tror vi får inn en industrial investors som tar 20 til 30 % av selskapet når core teknologien er verifisert av 3 part. Tror pris allerede er satt til 42 kr pr aksje. .Og NTG selger seg helt ut og de som har tegnet preferanseaksjer får tilbud og og selge disse for 42 kr … Tror heller ikke EIC fond vil gi slipp på crayonano pga teknologien. Er selvfølgelig bare mine egne tanker. Er nok ikke uten grunn disse aksjene blir satt til x3. Å at de tar crayonano av “børsen” spennende blir det i allerede. .

1 Like

Overraskende mange som ikke tegnet seg for preferanseaksjer. 253.000 av 1.189
000 tilgjengelige. Er det sløvhet/uvitenhet eller et aktivt valg?

Det var overraskende lite ja. Synd overtegning ikke var mulig.

Kan være flere grunner.

Ikke fått det med seg
Mangel på kapital
Hadde så få aksjer at men ikke kjøpte
Fikk det ikke til via vps eller bare stod over?

Er vel en del av de litt større som ikke driver med sånt

Eller at selskapet opptrer så lugubert at tilliten er tynnslitt.

I praksis betyr den lave tegningen at det skal betales ut 40M mindre i utbytte for preferanseaksjer før vanlige aksjer får sin tildeling, så positivt for de vanlige aksjene vi eier. Ulempen er selvfølgelig at selskapet får inn 14M mindre i kortsiktig kapital. Får håpe avtalen med strategisk investor snart er på plass.

3 Likes

14mill mindre ?

935 654 retter a 14,- som ikke ble benyttet.

2 Likes

Ja det var enormt…

Noen som ser aksjene sine på vps, eller det var kanskje i morgen de kom?

Det er vel trekkdato i morgen. Hva skjer hvis det ikke er penger på kontoen, blir det annulert da eller får man en regning i posten ?

Ja stemmer. :sweat_smile:
Glemte den datoen.

Ja da kommer de nok ika uken da.

The allocation of the Offer Shares in the Subsequent Offering will be made by the board of directors of the Company as soon as possible after the authorization to increase the share capital granted by the annual general meeting held on 15 Jun 2024 is registered in the Norwegian Register of Business Enterprises. This will impact the timeline for the notifications of allotment, payment and settlement of the Offer Shares. The Company will revert with an updated timeline once the allocation has been resolved by the board of directors.

Litt ironisk etter all den surkingen vedrørende disse preferanseaksjene.

1 Like

Ja… Personlig tror jeg det meste er småaksjonerer som ikke har fått det med seg eller har skjønt hva de må gjøre for å tegne.

2 Likes

Mon tro hvorfor overtegning ikke var tillatt? Skulle gjerne plukket flere av disse ubenyttede preferanseaksjene.

1 Like

Jeg tolker det som om at kapitalbehovet ikke er veldig påtrengende, og at strategisk investor er klar.

2 Likes