Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Litt tidlig med en dram?

Hehe. Men selv om vannrensing ikke nødvendigvis har noe med covid19 å gjøre, så har UV lys blitt benyttet til å desinfisere overflater… og det har vært diskutert her inne at covid19 har bidratt til å øke fokus på desinfeksjon fremover, samt at det har vært nevnt produkter for å desinfisere luft og overflater i tillegg til vann. Så covid19 har nok bidratt til at markedet for UVC-LED er større i fremtiden.

Jeg ordla meg mulig litt feil.

Men hensikten var å si det samme som Stone sier - at markedet for CrayoNano er større med tanke på Corvid19.

Jeg mente ikke at selskapet lager produkter til crovi19, det er vel mer en tidsriktig ting og tjene penger på?

Du får gjerne utdype mer hva som er så ille med posten Anordam min?

Mulig jeg også var litt krass hær… NTNU og CrayoNano har forsket og investert ca 250 mill i neste generasjon semiconductor alså halvleder… Dette er en banebrytende teknologi fusjonerer to nanomaterialer, AlGaN nanotråder og grafen, for å lage et hypermateriale. Denne nye og banebrytande teknologien kan anvendes i mange forskjellige semiconductor. De kan potensielt revolusjonere hele semiconductor bransjen… Pga mye mindre størrelse, effekt og kostnader på alt av semiconductor…

Barr sjekk alle patentene de sittet på dette er langt større and desinfeksjon… Og sorry for urei kommentarer… :v:

3 Likes

Ja, men UVC LED er vel hovedfokus i første omgang… som bekreftes i slide du delte, 2024 +

En del av de samme slidene har vært tatt opp tidligere med kommentar at det bare er begynnelsen:

Har de forøvrig så mange patenter? Får bare opp 6 stk på espacenet…?
https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=crayonano

Har disse ifølge selskapet selv…

CrayoNano annonserte i desember en avtale med NTNU TTO om kjøp av 110+ patenter i 14
patentfamilier og sikret med det selskapet fullt eierskap til IP som benyttes i de kommende UVC
LED-produktene.

Jeg skrev mail til Jo Uthus om framdrift, produkt demostrasjon og om chippen fungerer som den skal, hær er svaret jeg fikk fra han :blush:

Litt handel også:

1 Like

Denne avtalen, kjøp av IPR, var kjempeviktig for selskapets verdiutvikling. Dersom/Når en asiatisk aktør kjøper selskapet, ett par år ‘down the road’, så vil IPR styrken til CrayoNano forklare en god del av budpremien.

1 Like

Viktig oppdatering: “The additional contemplated equity contribution of about EUR 5 million from EIC is still in process and terms and conditions are expected to be available to CrayoNano during 2Q/3Q 2021.”
DET betyr at vi kan forvente en oppdatering på dette 26. august.

En smart finansiell strategi vil være å ta inn EIC inn på dagens verdsettelse (800-1000 mnok), gjennom en Rettet Emisjon på rundt 50 mnok. Selskapet trenger forsåvidt ikke pengene i det korte løp, men med EIC som en 5-6% eier (etter emisjonen) vil være SVÆRT viktig for å få med andre anerkjente INTERNASJONALE investorer. Problemet nå er jo at det er mange norske, og mindre aksjonærer. DETTE vil helt sikkert forandre seg siden selskapet er i en “pre-IPO” fase frem til q1-22. Følg med!

3 Likes

Fokus på Q2 rapportering - guiding på følgende områder:

1. July '21 - UVC LED Product release to production (Key Initiatives: "Release Product to Manufacturing)
  2. Aug-Dec '21 - Secure customer design-wins (Key Initiatives: Design-wins with key strategic customers)
  3. Key Initiatives: Commercial market roll-out H2 '21
  4. Pre-IPO, directed share issue towards EIC - at current valuation?
  5. IPO in Q1 '22?
1 Like

Nervøse sjeler som hopper av før det begynner:

Trodde det skulle komme en operasjonell oppdatering i dag jeg :frowning:

“CrayoNano will distribute an operational update and hold an investor presentation second half of September 2021.”

1 Like

Det stemme :slight_smile:
Glemte poste det, da jeg allerede hadde sett dette.

edit:
https://crayonano.com/investor-news/aa02d1b4-ef4f-4d98-b9a0-e7b02039d965

The total equity is NOK 167.4 million with an equity ratio of 86%.

Total number of shares fully diluted is 30 715 841 hence earnings pr share fully diluted is -NOK 0.22.

CrayoNano will distribute an operational update and hold an investor presentation second half of September 2021.

1 Like

Følg med:
Hva sa selskapet om en mulig emisjon mot EIC:
"contemplated equity contribution of about EUR 5 million from EIC is still in process and terms and conditions are expected to be available to CrayoNano during 2Q/3Q 2021.”

‘Terms and condictions’ vil da SANNSYNLIGVIS være tilgjengelig i slutten av september (Q3)! Jeg forventer gode nyheter, og forventer at dette er første av mange steg for å endre sammensetningen i aksjonærstrukturen - det kan drive verdsettelsen av selskapet.
(NB: look to Kahoot!)

3 Likes

Håper vi får høre nærmere om dette på «Operational Update» i slutten av september :crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3: Dette kan være et springbrett inn til EU, nye markeder og nye investorer ja.

https://crayonano.com/investor-news/52d01f3e-a557-40ee-9b65-8b2d943de76f

FA:

1 Like

“Chosen among 4200 companies” hørtes ikke verst ut :wink: