Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Dette er veldig lovende.
Det presiseres at de må matche kapitalen fra andre investorer, så det betyr vel at det kommer en emisjon lik 50 m NOK (5M Euro). Det er tenkelig at dette kommer i samband med lansering av produkt og eventuelt børsnotering, dvs Q4 eller Q1-22.

For min del håper jeg eksisterende aksjonærer får bidra, og at dette ikke blir en rettet emisjon mot større aktører.

1 Like

For å oppnå en mer rasjonell aksjonærmiks så er ofte slike emisjoner før notering ofte rettet mot større investorer / fond o.l.

2 Likes

Bull

2 Likes

Valideringen som ligger i en slik avgjørelse fra EIC er gull verdt! Fundingen er selvsagt også viktig, men jeg mener det er aller viktigst at de får et skikkelig kvalitetsstempel på seg.

2 Likes

Det blir nok en emisjon i forbindelse med notering. Om de nøyer seg med 50 mill så er det nok begrenset hvem som får være med.
Med en cashposisjon som er så solid som den er ser jeg ikke helt poenget med å kjøre noe mer enn 50 mill-emi. Må isåfall være om det er noen skjær i sjøen.

Men i første omgang skal vel kursen pumpes litt… Alle mann til pumpene!

Enig i at dette er et solid kjøpssignal til markedet, og av den grunn er det enda mindre forståelig at det dumpes aksjer på 28-29 NOK

1 Like

Det kommer nok an på planene for utvikling. Det er snakk om å sikre større del av egen supply chain. Kanskje de vil kjøpe en egen fabrikk?

Potensialet for produktutvikling er stort med den bakenforliggende teknologien, og jeg har tro på en breakthrough som vil endre semi-conductor-industrien i fremtiden.

2 Likes

– Term sheetet er gyldig i 18 måneder. Vi kommer til å gjennomføre en emisjon og børsnotering, og kommer tilbake til timingen på dette. Da snakker vi om en emisjon på minst 100 millioner kroner, og prisingen blir satt når vi gjør emisjonen.

Dette står i artikkel som er bak betalingsmur?
Får ikke opp artikkel, men liker at de kalles OTC-vidunderet i undertittel :slight_smile:

Ja, det stemmer. Artikkelen på FA.

Får se om noen tygger seg gjennom salgsposten på 30 etter hvert nå da…

Det har i alle fall vært litt mer volum enn dag. Er ofte dager uten handel, eller kun småposter på et par hundre aksjer.
Tipper en slik FA-artikkel i alle fall drar inn en god del nye investorer.

takk

EIC co-investerer med en annen aktør (“Lead Investor”) i emisjonen i forbindelse med IPO, kan det se ut som da og bidrar med 5 MEUR. …Basert på Term-sheet på 18 mnd.

Men!
Det handler jo ikke om at selskapet ‘trenger pengene’ akkurat nå…
Dette er arbeid, på eiernivå, for å legge grunnlaget for en langsiktig industriell og finansiell strategi. Det hører sammen - tospann - selv om forretningsmodellen til CNANO er mindre kapitalkrevende enn andre selskaper i samme bransje.

DET selskapet nå gjør, i en avgjørende pre-IPO fase, er å forberede grunnen for et bredere investorfellesskap - med toneangivende internasjonale institusjonelle investorer… EIC vil få med seg co-investorer som har kompetanse og muskler til å følge CNANO i lang tid.
Vi trenger ikke se lenger enn til Kahoot for å finne et norsk børsnotert selskap som har lykkes å få med seg sterke, tone-angivende internasjonale investorer.

3 Likes

Noen som får opp ordreboken på euronextvps.no i dag? Får bare “Uventet feil #1622109244859

Samme her

Pareto
cnano2

Ser nå at selgeren på 30 har trukket seg

3 Likes

Salgsposten på noe over 20 000 aksjer er nå fjernet. Ligger kun en mindre post for salg til kr 32 og 7000 aksjer til kr 46

1 Like

Kommer ofte opp uventet feil via VPS om morgningen. Men det løser seg til slutt…