Selskapets kommunikasjon er helt på bærtur. Sendte epost etter EGM om at allmennheten må få info om brolån finansiering, for i dag er det kun aksjonærene som er blitt informert (flesteparten leser ikke protokollen fra EGM)
I dag får jeg svar tilbake i Engelsk at de ikke kan informere ytterligere, da allmennheten må behandles likt. Jeg får beskjed om å følge med på hjemmesiden.
Muligens de brukte google translate på min første epost. Nå har jeg svart tilbake i Engelsk
Da betyr det at det kommer en melding snart. Vi fikk jo bare vite at de hadde ordnet det. Nå vil det komme mer info. Holder en knapp på at det er litt mer positivt enn fryktet
Melding kommer vel den dagen brofinaniseringen er formelt på plass. Inntil videre jobber de forhåpentligvis med langsiktige løsninger også. Foretrekker det fremfor en kortsiktig løsning.
Det de ikke har sagt noe om er hvor mye penger det egentlig er snakk om i regninger kunder ikke har betalt, konkurser, kanselleringer osv
Må jo ha vært klekkelige summer såpass store konsekvenser det fikk
Fortsatt stille om sikret kapital
Skulle vitterlig tro at det er verd å kommunisere, om ikke blir det jo enda mer spekulering, det har det vert mer enn nok av.
Trondheim, Norway—Following our Extraordinary General Meeting (EGM) on 3rd October 2024, and taking reference to our market update dated Sept 12th 2024, the shareholders approved all agenda items outlined in the 19th September 2024 notice, granting the board the necessary mandates to pursue a capital raise aligned with our revised business plan, a step toward securing the financial foundation essential for our future growth.
We have also secured a short-term bank instrument to provide immediate liquidity, ensuring continued support for our operations. Additionally, we have made significant strides in resolving a customer dispute, contributing to greater operational stability.
The overall situation remains as previously reported, with these positive developments we remain confident in our ongoing efforts to strengthen the company and capitalize on future opportunities.
Dette er den viktigste opplysningen, men som vanlig sier de intet om hva striden går ut på ; tipper det gjelder den forsinkede betalingen for juli-leveransene, men det igjen ble jo beskrevet som hovedsaken til den ill-likvide situasjonen, og da burde tonen være mer optimistisk.
Det var jo også en kunde som var konkurs, men det kan ikke være samme sak.
Fremdeles merkelig at de er så tause om denne kunden ; det er ikke noe å holde hemmelig, og ville være viktig for oss investorer for å tro litt mer på det de sier og kunne forstå hvor sårbare de egentlig er.
The message clearly reiterates the “revised business plan” - and the only new takeaways in the revised business plan, is that they believe in the market with consolidation with suppliers and supply chain.
They just asked for mandate to sell the company, and in light of reiterating this again, it sounds like anything could happen.
Bank-solution for short term funding sounds like convertible debt, with potential delayed future valuation on conversion.