Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Chat gpt:

Informasjon til kun noen aksjonærer

Hvis informasjon om slike handlinger deles kun med noen aksjonærer og ikke alle, kan det være brudd på aksjeloven og andre regler som omhandler lik informasjon til aksjonærene. Alle aksjonærer skal behandles likt og ha tilgang til den samme informasjonen om selskapets risikoer og handlinger, spesielt i saker som kan påvirke selskapets verdier og fremtid.

Tja…?

Tenker dette blir for dumt.

Fremstår lite troverdig og bittert at du har fått vite noe du ikke kan dele med andre.

Mener å huske at du hadde aksjer igjen som du solgte på 1,1kr. At du ikke er aksjonær lengre.

Hvis du vet noe du ikke kan si her, så slutt å snakk om det her og meld det der du kan.

Det er min mening da…

Til dere:

Flere som har skrevet til meg på pm som vet det

Send meg en PM med hva dette dreier seg om, så legger jeg det ut uten å oute noen.

Lykke til! Er bitter på selskapet ja. Men lite troverdig når jeg fikk samme informasjon av andre på forumet er vel litt merkelig…? Du kan tro hva du vil👍🏻 nå er det helg.

@Apple

So what you are pointing to; several persons, according to you on this forum, holding an undisclosed secret about something “criminal” wrongdoing. Those people has contacted you on this forum, as you say. Somehow, all those persons have an interest in not leaking or disclosing this because they share the same reason, some kind of secret silent group of angry shareholders, and they would only like to share this with you only, an anonymous person they do not know the identity of.

If several people feeling tricked or misled, they would leak it, because they are bitter. They would not keep such secret for themselves.

You say you will confirm it when “somebody else” leaks it, and then you will piggyback and take credit for “thats what I couldnt say” - putting yourself in the spotlight.

This is totally ridiculous.

This makes no sense.

Ok. Enough👍🏻 good luck! No need to take my word. No need to go through this again, I promised I wouldn’t leak it. Someone contacted me in my dm’s (as many of you have, I might add) and asked if we had the same info which we did. They are still invested, and can choose to do what they want. I just confirmed that it was the same info I had, there by not leaking it. I understand how annoying this is, my apologies. Looks like the company might survive, which is good news👍🏻 Maybe I’m overreacting, time will show if it will affect the future of the company or not. But my trust is long gone…

Godt det ble litt stille her nå; var jo nesten så jeg trodde jeg var inne på HO :sweat_smile:

Kommer det en kvartalsrapport?

Neste som skjer i finanskalenderen er 12.2.2025 annual trading update

Selger er på 90 øre nå

Med 1.469 aksjer; så om noen kjøper, er det duket for pizza-fest i selger-heimen i morgen :joy:

Ingen fare, ingen som vil kjøpe de for den prisen. Bunn er vel 0,5,- foreløpig. Spørsmålet her er vel om selskapet kommer seg av NOTC som de har sagt i mndsvis før folk som vil ut kommer seg ut.

Here is a 50 min talk and presentation by CrayoNano founder Helge Weman from 2013.
Talking first technical about graphene in general and then about CrayoNano.

Showing how the invention was discovered and showing that tech and patents in the perspective is a whole new hypermaterials platform to grow any semiconductor on graphene, and thats whats patented.

Og dette patentet står de altså nå fritt til å selge !
Kanskje til seg selv?

Since new years CrayoNano has been granted 4 new patents:

Japan:
2024-08-28: “Nanostructure” (JP7541480B2)
2023-11-08: “Semiconductor device with structure for light emission or light detection” (JP7376574B2)

China:
2024-02-06: “Nanostructure” (CN110678990B)

South Korea:
2024-08-22: Method for growing nanowires or nanopyramids on graphite substrates (KR102698244B1)

Also filed for a new one in Taiwan:
2024-06-16: Nanostructure/microstructure device (Publication of TW202425077A)

Vincent; you put a questionmark to my last comment.
Remember that the Board/management as an outcome of latest EGF are free to sell all assets, hereunder patents. and no one should be suprised if certain members or related will be among the buyers.

Forstår bekymringen din, og det er ikke sikkert at den er uberettiget. Verre ting har skjedd før i aksjeselskap.

Når det er sagt så ville nok et slikt grep ledet til runder i rettsapparatet. Husk det er mange som har gått inn med betydelige beløp (herunder EU) nettopp for å underbygge utviklingen. Av den grunn tror jeg det er mer sannsynlig med emisjon for videre drift av en nedskalert organisasjon, fusjon med Osram el.l., eller rent salg av selskapet basert på en dokumenterbart ryddig transaksjon.

Akkurat nå jobber selskapet med funding, antagelig konvertible lån til relativt dårlig vilkår (pga. rating). Emisjonen vil måtte være underbygget med en fornuftig skalert organisasjon hvor avklaringer rundt fusjonering / oppkjøp synes sannsynlig innen sommeren 2025 (økonomien tillater nok ikke lengre prosess).

Håpet nå er at ny CEO klarer å rydde opp, og skape verdier av substansen i selskapet. Det er lov å håpe på oppgang (på alle måter), og en ærlig og motivert innsats fra de som er igjen i selskapet.

3 Likes

Enig. Konvertibelt lån i kombinasjon med emisjon er den mest fornuftige finansiering for å sikre nok kapital i en lang nok tidshorisont (3 år), uten at utvanningen blir for voldsom. Jeg antar at premissene for lånet blir lagt frem ved emisjon. (Investorene vil ha trygghet for at det ikke blir flere rundere med store utvannende emisjoner i fremtiden). Jeg håper at vilkårene for lånet ikke trenger å bli så ille om man forutsetter at det skytes inn vesentlig kapital i fra sidelinjen.

2 Likes

From 2015, scanned paper version.

Last part surprisingly disclosing the potential international companies they see as candidates for buying CrayoNano:

Frøseth fremhever at CrayoNano ikke selv skal stå for produksjonen, men at denne blir outsourcet. Av presentasjonsmaterialet spilles det dog inn at salg til en industriell spiller vil være aktuelt i 2017 eller 2018. CrayoNano nevner kandidater som Epistar, Foxconn, Nichia, Toshiba, Mitsubishi, Panasonic, LG, Seoul Semicon, TSLC, SETi, Lumileds og Samsung.

In addition a quote from NTG:

CrayoNano kan erstatte silisium. Vi har særdeles gode grunnpatenter. Vi er ikke interessert i utvanning av vår eierandel. For når prototypen er ferdig skal det reprises til veldig mye høyere verdi, lover hovedaksjonær Rune Rinnan.