En smule overdrivelse: “Når vi ved neste korsvei har prototypen vil det gi en ekstremt høy verdi”.
Alternativt: de har p.t. ingen prototype med grafen som er mulig å gjøre kommersiell
En smule overdrivelse: “Når vi ved neste korsvei har prototypen vil det gi en ekstremt høy verdi”.
Alternativt: de har p.t. ingen prototype med grafen som er mulig å gjøre kommersiell
Hva skjer med preferanse-aksjene? De står inne som -100% i avkastning
De ligger med pris 14.00,- hos meg (Pareto).
Interessant. Hos meg er det 0 (nordnet) og som du sier, 14 i Pareto.
Nordnet henter info fra VPS, og der står alle aksjer som ikke er på et marked til kr 0. Kun teknisk ting. Har flere unoterte (ikke otc), og alle står i 0.
Takker. Selve cnano-aksjen er vel så og si verdiløs pr. dags dato. Er det noen av dere som holder på disse? Isåfall hva er årsaken til at man skal holde på de, sett i lys av siste nytt?
Det ser ut som de er verdt 0,3,- pr nå på NOTC. Noe som priser selskapet til 7,5 mill…
Vitner om ekstremt lite tro på at selskapet vil fortsette videre og bygge sten for sten. Til nød er det kanskje noen som tror de med pref aksjer får noe for salg av assets.
Kursutviklingen på NOTC gjør det i allefall ikke dyrere for en gruppering å overta selskapet. De siste salgene på 0,3 gjør selskapet, med eksklusive patenter og avtaler verdt ca. 10 MNOK… En emisjon på disse nivåene vil være en gavepakke
En kan jo forstå hvorfor avnotering ikke kom så plutselig som indikert.
To be fair, the board has never used the NOTC price for any previous capital raise.
The postponed delisting from NOTC is because of canceled M&A event.
30 øre for ordinær aksje tilsvarer en markedsverdi på selskapet på 62 MNOK, 49 MNOK til preferanseaksjene og 13 MNOK til ordinære aksjer.
Heldigvis vil ikke NOTC ha noen betydning for fremtidig emisjonskurs.
Skal ikke akkedere på det, preferanseaksjene tok jeg lite stilling til må jeg innrømme da et bud på selskapet nå neppe skiller snørr og bart særlig mye. Poenget mitt er at selskapet kan defineres som meget billig for rett kjøper
30 øre folkens
Jeg kjøpte aksjer i selskapet for flere år tilbake og har etterpå lagt mye mer enn jeg opprinnelig tenkte å risikere i selskapet ved det at jeg har opprettholdt min eierbrøk ved alle emisjonene. Nå synes det kun å gå en vei. 30 øre er kursen i dag og jeg betalte nesten 100 ganger det for mine første og da var det snakk om hvor høyt det vil gå de årene hvor det altså kun har gått i motsatt retning og det til gangs.
Jeg har vært både skuffet og lei meg og redd gjennom disse årene for at det vil ende med mye tap og så store tap og så tape alt, og det har vært nervepirrende og deprimerende, men nå er jeg bare utmattet og oppgitt over det hele og har innsett nederlaget og akter og komme meg ut før nyåret da jeg har gevinst å utligne i andre selskaper med oppføring av tap her. Jeg ser hverken lys eller håp fremover for CNANO, bare mer pinsler og emisjoner er det jo bare nødt til å komme.
Så til spørsmålet: Er det noen som vet når den planlagte og vedtatte avlistingen på NOTC-listen vil finne sted? Jeg orker bare ikke bli sittende med aksjer som jeg regner for umulig å få omsatt etter avnoteringen slik kursutviklingen har blitt. Folk er jo ikke risikovillige til engang å kjøpe til hverken 50 eller 60 øre lenger en gang. Selv ikke ansatte og innsidere.
Her var det litt av hvert. Hvis du tror det blir flere emisjoner så må det vel være liv laga videre? Hvordan kan alt håp være ute da… Eller tror du de får inn investorer uten at det er fart i butikken ? Hvis de ikke får inn penger derimot…det er det jeg er redd for. For å få inn penger må de vise frem hvorfor og hvordan det skal være håp fremover, og det vil jo handle om realistisk roadmap og hva det vil koste og få oppfinnelsen til å bli et salgbart produkt. Jeg er redd de har rota det helt til for seg selv. Altså strategi og guiding har vært helt på jordet og de har ikke hatt kontroll og brent 150 mill
Deler din opplevelse Midas. Hele greia er bare trist.
For OzSurfer: Ja, nitrist!
For Bingo:
Selvsagt kommer det emisjoner! Alt annet er umulig og utenkelig og det tror jeg alle er enige om. Men nei, emisjoner gir meg ikke enda en gang for n’te gang på rad håp, det er jeg ferdig med. Du ser jo hvordan det har gått. Alle emisjonspengene brukt opp hver gang og kursen raser og vi blir utvannet til det ugjenkjennelige. Og hva eller hvem det har gått til har vi ikke svar på. Emisjoner i dette selskapet har ALDRI ført til noe godt. Aldri. Det er ikke bare en påstand, det er selskapshistorien. Og hvor vi er i dag, både situasjonsmessig og kursmessig er dessverre et bittert bevis. Jeg er ferdig med å ha håp eller tro her. Jeg er sikkert på at det bare vil bli en smertefull død med enda mer pengetap for de som eventuelt går inn med mer i emisjonene som kommer. Hvis man da får til emisjoner i det hele tatt, for som du er inne på er det en utrolig vanskelig tid å få folk til å risikere kapital i, og sånn har det vel vært de siste par årene minst, kanskje tre-fire, bare at det har blitt verre og verre å få til hvert år som har gått.
Jeg burde selvsagt solgt for de ukene siden da man faktisk kunne få 1,50 kr pr. aksje men jeg trodde jo at når selskapet ikke gikk konkurs eller ikke solgte alt de eide, som de jo mente det kunne ende med, men at de fikk midlertidig lån eller hva de nå har fått, at kursen skulle stige igjen, men i stedet økte aksjonærenes pessimisme og kursen sank altså til foreløpig 0,30 øre. Det var det håpet jeg hadde, at den skulle steget, og å kunne få mer enn 1,50 pr aksje når det først var gått så galt som det gjorde. og jeg drømte ikke om at den kunne finne på å synke enda mer
Hvorfor det gikk galt, det vet jeg ikke. Kanskje får vi aldri vite det. Jeg har lest hva alle har skrevet her på forumet om det og det spriker i alle retninger. Men det er uten betydning hvordan vi havnet her for meg. Det får ingen gjort noe med uansett nå. Eneste faktumet er at denne skuta har grunnet og sprukket lekk og det neste som skjer er at den synker helt til bunns.
Hva jeg akter er å gjøre det jeg kan for å få mest ut av tapet, og det gjør jeg ved å sørge for å ta tapet i år og få fratrekk på skatten slik at det blir mindre i skatt å betale for de selskapene jeg har hatt gevinst på i år.
Så jeg innbyr ikke med dette til en diskusjon om hvem og hva som har skylden eller hva den enkelte selv mener, kun et svar på spørsmålet om noen vet når selskapet kommer til å avnoteres på NOTC, som jo er vedtatt at det skal for mange måneder siden nå. For etter det anser jeg det som bortimot umulig å bli kvitt aksjene i dagens marked og jeg vil ut i år som sagt, og da er det ikke veldig mange børsdagene igjen. Så hvorfor jeg ikke selger bare for 30 øre eller lavere nå er fordi jeg tenker å legge ut mine for 50 øre og å håpe på såpass, men er det kort til avnoteringen så går jeg helt til bunnpris med en gang bare for å komme ut i tide.
Så om noen kan svare på om de har fått med seg noe om når avlistingen skal skje, er jeg takknemlig.
Nei, de har ikke sagt noe om det. Forsåvidt veldig med på stort sett alt du skriver. Men skal man ta CEO på ordet så jobber de med lansering av nytt produkt og videre finansieringsløsninger
Previous employee who updated the LinkedIn profile a year after updating with the new position been going on in another company. She previously stated in the CrayoNano position in October:
“Successfully led the NPI (new product introduction) program for AlGaN nanowires-based UVC LED”.
However, this month, she removed the “Successfully”-part.
Obviously she stated it as successful, but what does it mean. Is the company/board detail controlling what people states on LinkedIn? It seems to be both a very lagged update of when the positions really has ended, and now the texts are changed.
Is it trying to hide successful R&D because of competitors?
Why should anybody lie if its not a success and foreseeing the future take on it?
They voted to delist from NOTC due to practicalities in a M&A event, but the process took a different turn.
Understand your take on the taxation deduction and frustration. However, I see it as a real gamble to sell the shares now, because an announcement for a M&A or funding could come anytime. The price could be way over 0.3,- meaning despite of delisting due to M&A - the outcome could be a higher payout.
Referring to the latest update they just stated they are now confident on the situations and is prepared:
remain confident in our ongoing efforts to strengthen the company and capitalize on future opportunities.
I think the most likely outcome is a sale of the company - in whole - not parts.
The other alternative, is entering dormant phase without employees to find a buyer of the patents and tech, just managing the IP until sale.