Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Det høres veldig spesielt at det står og faller på en dato. Business update november kan vel like gjerne komme om 2 uker. Høres mer ut som spekulasjoner enn at han/hun har noen inngående kunnskap.

Du har sikkert rett. Tanken var nok at om selskapet hadde noe positivt om utviklingen å melde ville det senest skje i en månedsrapport som sist og at denne også ville komme den 15ende i måneden eller midt i måneden som den forrige gjorde det, altså at de kommer med en måneds mellomrom.

Uansett så er det en måned siden vi har hørt noe, og jeg liker det ikke, for som sagt skulle man tro at selskapet vil dele beroligende nytt om utviklingen så snart de har noe å meddele, så at “intet nytt er godt nytt” gjelder ikke her akkurat, dessverre. Mulig jeg bare er negativ grunnet inntrykket av ledelsen i selskapet som holdt tett om den dårlige situasjonen helt til den var prekær og full krise. Liten åpenhet gir frykt.

1 Like

Hadde ikke selskapet mer eller mindre sikret finansiering ut året, eller husker jeg feil her?

Jo en eller annen ullen og kryptisk melding om en form for avtale med en bank.

Hvis dette går i dass så skal de som har styrt denne skuta på grunn få svare ordentlig for seg, det er sikkert.

Men ut året hjelper da ikke noe. Hvis det kun er snakk om ut året, så rekker de knapt emisjon før utpå nyåret selv om de starter med varsling og hele hikkemikket nå. Det er ikke mange børsdager igjen til jul, for ikke å snakke om i romjulen. Så hva skjer når året er omme, hvis den midlertidige finansieringen for å overleve som selskap kun gjelder til da?

Den midlertidige løsningen ble forresten kalt et “finansielt instrument”, men VET vi at det er lån det er snakk om og i så fall til hvilken rente og med hvilken sikkerhet og betingelser?

Så helt i “uvisse” er vi da ikke. Enig med deg at tiden begynner å bli noe knapp ja.

Jo Uthus er mer aktiv på LinkedIn enn noengang, driver og skryter masse av nordic semiconductor bla
Jeg ønsker å vite hva han brukte 150+ mill på i Crayonano på siden i fjor
Et stort antall aksjonærer har mistet alle pengene sine. Guidingen og lovnadene hang ikke på greip

På Q sist avsluttet han med sitt sedvanlige glis og med en kommentar som totalt illustrerer hvor lite kontakt han har med virkeligheten.

1 Like

Hvilken kommentar var dette?

“The best UV-C LED components company “
Eller noe i den duren
Det var helt ille ihvertfall

Jeg har null tiltro til fyren.

Hvem er det egentlig som har solgt på nivåer mellom 1,50 kr og 0,30 kr siden katastrofen ble kjent? Er det store aksjonærer, noen kjente? eller småaksjonærer og “hvem som-helsten”? Er det noen av dem som kan innsikt i selskapet eller hva som foregår / har foregått mer enn oss andre?

At Jo har tid til å kommentere og poste alt ikke-selskapsrelatert vås på nettet irriterer også meg, akkurat som Bingo. Det er en hån mot alle som har tapt penger på den helt klart feilinformasjonen fra selskapet og noen av oss altså bare ører unna 30 kr / aksje, altså alt. At han tør fremstå slik, forstår jeg ikke. Jeg skal aldri mer sette penger i noe den gjengen der er involvert i noen gang mer.

Jeg tror han beskytter seg selv ved å ikke ta det innover seg. Han overbeviser seg selv om at det ikke er noe han kunne gjort annerledes og har nok bare JA mennesker rundt seg

En del har nok solgt for å få igjen på skatten neste år

Viktigste for meg er at han skal stå til rette for det han har gjort, å få svare for seg

Kommer ikke til å gi meg der

Dessverre har du nok kanskje helt rett; tankeflukt og ekkokammer, egotripp og la aksjonærene lide og gi f i hvordan det går med både dem og selskapet. Litt av en type i så fall om det stemmer. Jeg vet ikke, har aldri møtt ham. Men inntrykket så langt, og det baserer seg jo på hva vi har opplevd som aksjonærer, er bånn i bøtta.

Forresten noen her som i det hele tatt har hatt kontakt med ham siden siste månedsrapport 15.10? Hva ble da sagt og formidlet, egentlig? Jeg ser liksom ikke at det jobbes mot en løsning. Den midlertidige frem til årsslutt renner jo snart ut. Hva er planen da? Da er vi jo tilbake til de fæle løsningene som ble presentert oss før den midlertidige planen, så som oppløsning av selskapet og salg av eiendelene, salg av patentene o.s.v. og det er merkelig å si det, men emisjon fremstår som himmelrike i forhold, men arbeidet med en slik burde jo vært kommet langt om tidsfristen skal bære og ikke briste.

Hadde vært interessant å vite hva selskapet tenker videre enn lenger til egen nesetipp. Det har da alt å si hva som skjer innen 1 mnd - 1,5 mnd for aksjonærene når alt av verdier og investorkapital står på spill for oss.

Ingen som vet en damn shit dessverre
De gjemmer seg vekk

Jo Uthus driter i Crayonano nå virker det som, han er videre på sin reise han

Jo Uthus har jo lån hos Crayonano, ikke arrester meg på det (men korriger meg gjerne), men mener han kjøpte 260 000 aksjer på nivå rundt kr 14-16.

Han kan jo begynne med å gjøre opp for disse snart?

Kjenner ikke til det, men har lest om det her mener jeg

Ja, da må han forholde seg til det. Hva skjer hvis de går konk da med dette lånet ?

Seriøst? Det visste jeg ikke!

Du har fullstendig rett! Første bud burde være innkreving av den gjelden. Hallo! Er det mulig å ikke eie skam i det hele tatt eller skyldsfølelse?

Fy søren, altså, det er flere måneders drift som kunne vært dekket inn bare der.

Kjenner jeg blir eksplosiv her nå.

Må dobbeltsjekke, men det står i notene fra selskapet.