Du har sjekket med bobestyrer med andre ord?
Ingen har meldt interesse når det gjelder patenter! Kun varelagre.
Byr 100,- for patentene
Da vet vi i hvert fall mer denne uken enn forrige uke…
I beste får de noen til å kjøpe varelageret, men ikke i nærheten av å dekke gjelden til kreditorene
Ganske utrolig når de faktisk har klart å hente inn enorme summer fra investorene ene og alene basert på at oppfinnelsen snart skulle bli til verdens beste produkt
Kanskje vi kan gå sammen og by kr 200. Hundrelapp på hver av oss to. Jeg kan høre med banken om mulighet til å pante patentene for kr 200.
Da lar vi banken ta risiko for investeringen.
Vel, det er nok en bank som blir sittende med boet uansett. Sparebank 1MN sitter vel med ett greit krav antar jeg🙂
Det kan faktisk ha noe for seg å kjøpe de patentene selv om man ikke forsøker å selge dem videre, for de vil være til hinder for at andre kan utnytte løsninger og teknologiske fremskritt oppnådd i dem, så enten vil man før eller siden bli kontaktet av noen som trenger tillatelse til å benytte dem, enten via en royalty eller lisensiert ordning, og det betyr jo mye penger inn for en vanlig mann jevnt og trutt å få inn resten av livet, selv om det enes bare om en bitte liten promille, eller noen vil forbryte seg mot patentet, og det vil bety muligheten til stort erstatningskrav.
Så man behøver egentlig, om man kjøper patentene, ikke tenke så veldig mye videre på hva man vil gjøre med dem, for jeg tror som sagt at før eller senere vil de komme til nytte og kaste penger av seg helt på egenhånd.
Spørs om ikke noen hadde kjøpt de om det var tilfelle
Klart det er tilfelle, slik er loven.
Men det forutsetter altså at disse patentene er til hinder for andre selskapers utvikling av tilsvarende eller lignende LED-teknologi eller at de finner det billigere og raskere å benytte disse enn å bruke flere år på R&D for å komme seg rundt dem.
Vet vi forresten om alle disse som rundt årsskiftet var aktuelle og var kontaktet har fått tilbud fra bostyrer om å legge inn bud på det som nå er et konkursbo? Ellers kanskje ikke så lett for utenlandske selskaper å finne ut av veien til en miniputt av en advokat i Tr.heim. Jeg er redd det ikke jobbes riktig i det hele tatt for å få omsatt verdiene her.
Patentene eller oppfinnelsen er såpass gammel nå at når de ikke har klart å lage et produkt ut av det på såpass mange år så må det være noe alvorlig galt et sted. Høres ut som et luftslott alt sammen. Det rareste her er at ingen av investorene saksøker selskapet eller enkeltpersoner for løgn og bedrag.
Jeg tenker også på de samarbeidspartnerne som tilpasset og utviklet en del utstyr til selskapets teknologi. De strander jo de også.
Det var til H serien og hadde ikke noe med oppfinnelsen å gjøre
Det er jo mulig at godbit patentene ikke er der allikevel. Da tenker jeg på ryktene på en utrolig tjener.
Noen som vet om det er mulig å få penger tilbake for konkursen på skatten i år ?
Ja, det skal være mulig i følge Nordnet, men du må dokumentere konkurset med et vedlegg
Hva skjer når selskapet jeg er aksjonær i er konkurs? | Nordnet.
Takk
Nå som innehav har blitt slettet, hvordan finner man tilbake til dokumentasjon på hvor mange aksjer man eide da selskapet gikk konkurs ?
Du skal finne det i VPS. Banken din kan også være behjelpelig der.
Bostyreren til Crayonano har lagt ut konkursboet på auksjonen.no.