Fully diluted: da må du legge til 6,7m aksjer totalt
Fully diluted, etter rep: da må du legge til ytterligere 1,8m aksjer
Noen som vet om dødelige kan få kjøpt opsjoner her?
Rettelse: 4,1m opsjoner totalt, etter godkjenning av siste 2,5m
Selvfølgelig ikke!
Virker som vi må vente med børsnoteringen frem til lockup perioden nærmer seg slutten, altså Q1 2024. Hva tenker andre her?
Fully diluted: tilsvarer 600m+ på 14 kroner
Tenker det er på “overtid” med god margin
Det er åpenbart at de har slitt, i lang tid, for å få på plass de avgjørende siste 40m.
Det eneste negative jeg har å si om denne emisjonen er at de ventet for lenge til den ble satt. For min egen del har jeg fått snittet ned en god del gjennom handler på 15, men for de som kjøpte høyere er det selvfølgelig uheldig.
Planlegger å delta i rep emi også om jeg får mulighet.
Jeg har høyt snitt så må nesten delta på rep emisjon for å få snittet ned.
The Board has resolved an intention to carry out a subsequent offering (the “Subsequent Offering”) of up to 1,785,714 new shares with gross proceeds of up to NOK 25 million at the Offer Price directed towards existing shareholders in the Company as registered with the VPS as per the end of 18 April 2023 who (i) were not allocated Offer Shares in the Private Placement and (ii) are not resident in jurisdictions where such offering would be unlawful, or would (in jurisdictions other than Norway) require any prospectus filing, registration or similar action.
Betyr det at om man kjøper aksjer i dag, så gir de også tildeling i rep emi?
Nei, det betyr at alle som handlet på fredag er med på rep emi. Det tar to arbeidsdager før det blir registrert hos VPS.
Det er ikke lett å hente kapital for selskaper med inntekter frem i tid med stigende renter i markedet. Sånn sett er det positivt at det ble kr 14.
For meg virker det tydelig at kursen har blitt holdt nede mot denne emisjonen av en eller flere store aktører, for da og kjøpe billig. (Ref den muren som har vært på 15kr).
Menmen, nå er emisjonen på plass og EIC er inne, ikke like lett å manipulere kurs fremover👍 Godt å få dette unna, nå kan dette eventyret virkelig begynne:) Tror dette var slutten på lave kurser.
Enig, sånn sett hadde det vært greit om de bare droppet rep emi. Nå er det den som kan holde kursen igjen
Jepp. Personlig skulle jeg ønske det ikke ble noe rep, men denne er raskt unnagjort og bra for de med høyt snitt.
Har sittet med denne aksjen i 3 år nå og er tilbake til utgangspunktet. I retrospekt så skulle jeg seff ha solgt alt da kursen var på 38-40 og kjøpt meg inn igjen nå på samme nivå😆
Men fundamentalt er det nå progresjon mot 5m enheter, og lønnsom vekst som gir verdsettelsen!
Ikke glem patentene. Bare de er verdt mye av dagens MCAP
Kjøper på 15 og selger på 15,90
Jeg ringte inn kjøp nå og tok de 5000 som var til salgs på 15,90
Det er datatrøbbel så Nordea slet også med å komme inn på live kurser
Ja, det speiles ikke ut riktig
Selv om kjøpet har gått igjennom står det fortsatt 14 på kjøper og 15 på selger på Nordea Investor