Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Ja helt ellevilt hvor lei man blir av dette. Tror jeg skal prøve la være å følge så tett

Det var nok mange mindre investorer som fikk i overkant stor tildeling på emisjonen, og som vil kutte litt i eksponeringen.
Nå er det kun nyheter som kan skyte fart i kursen, og selv da ser jeg for meg en del “sell news” - noe som kommer til å legge lokk på kursen all den tid vi er på OTC.

Anbefaler å logge av kursutviklingen her - med den floaten vi har reflekterer mer enkeltpersoners privatøkonomi, og ikke selskapets verdi.

2 Likes

Ja det er nok noe av det slitsomme med tiden vi lever i nå at det er fort gjort å følge kursene minutt for minutt og da ender det fort med at man gjør mye dumt
Dette er jo ikke en aksje for de utålmodige uansett

Oppdatering fra CrayoNano.

Husk også casten kl 10.00.

1 Like

Ullent som vanlig. Synes de er vage, og det er lite tillitsvekkende.

Hva synes du var ullent? Jeg fikk kun lyttet med halvt øre, men det jeg fikk med meg virket bra og tillitsvekkende. Det jeg kanskje oppfattet som ullent var svaret på spørsmålet om hvor de internasjonale investorene ble av. Fikk ikke noe godt svar der, uten at jeg ser at det rokker ved tilliten.

Ang gen 2 var det vel et spm knyttet til denne sliden, og en forventning om at den skal komme i løpet av 2023. Ser at det i sliden ikke er lagt inn når dette skal være tilgjengelig, men han svarte sommeren 2024.

God plan for CrayoLED, men hvor er planen for CrayoNANO?

Hvis du mener led basert på graphene nanowires, så er det CrayoLED gen 2, slik jeg har forstått det.

Takk for tilbakemelding. Svaret ditt gir mening :slight_smile:

Utdrag fra rep.emi-meldingen:

Eligible Shareholders are being granted 0.09817 non-tradable subscription rights (the “Subscription Rights”) for every share recorded as held in the Company at the Record Date (18. april)

Over-subscription will be allowed

The subscription period for the Subsequent Offering is expected to commence on 22 May 2023 at 09:00 CEST and end on 5 June 2023 at 16:30 CEST

In order to subscribe for shares, the Managers (as defined below) must either receive a complete and duly signed subscription form or a subscription through VPS’ solution within the end of the Subscription Period

The due date for payment of the Offer Shares is expected to be on 9 June 2023

Dette synes jeg du kunne sent til selskapet også. Jeg har ikke sett de skal ha noen flere presentasjoner i fm rep.emi, men de kan likevel komme med en pressemelding ifm andre nyheter, og samtidig kommentere på spørsmål fra aksjonærer

Når det ligger 20k aksjer ute på 14 kr, så er det jo bare å handle da om en vil ha de til den prisen vs å vente på hva en får tildelt. (hvis noen ville være med på emisjon) :crazy_face:

Som du sier Fellini - det var veldig de har vert kynisk i kommunikasjon mellom CrayoLED og 2.gen produktet. Hadde dette vert mer transparent, så hadde det ikke vert så viktig å komme seg inn i selskapet etter forrige emisjon. Jeg gikk inn i Januar 2021, og de var notering nært forestående, så ble det vel Q4-2021.

Dessverre tragisk når det blir slik kommunikasjon. Bare Spetalen som tjente penger på dette…

I finansieringsfasen handler jeg heller rep.emi-aksjer enn det som ligger ute på OTC. Jeg ønsker at selskapet skal få inn mest mulig av de resterende 25 mill. Det blir nok anledning til å handle mer til 14,- etter at rep.emi er satt også.

2 Likes

De postene på 14 kr forsvant sikkert pga man bare får ca 10% tegninsrett på rep-emisjon?
Så sånn ut inne på VPS for min del.

Men det er alltids mulighet for overtegning da, men ikke garantert.

Hadde vert hyggelig om kursen begynte stige nå da… eller om det skal være sånn frem til neste nyhet…

Meldingen på VPS tilsier at overtegning ikke er mulig.

Da har jeg lest VPS-meldingen feil. Takk for tilbakemelding.

Alt går som forventet for min del der kursen ligger akkurat der den skal knyttet til rep.emi. Kursen vil ikke styres etter avsluttet rep., så da vil kursen flyte fritt uten meglerhusaktivert handel knyttet til emi / rep.emi.
Ref Asetek i dag så må jeg si at jeg virkelig håper noen i CNANO leser signalene, og tar noteringen på en eller annen Nasdaq heller enn OBX. DET ønsker jeg meg til jul :slight_smile:

1 Like

Tror ikke vi eller du skal være så bekymret for denne kjærne teknologien, den fungerer, pga dette EIC Fund har aldri gått inn med 5mill euro om ikke teknologien hadde fungert… De har gjordt en helt uavhengig due diligence… Vist du går inn på Crayonano nettsiden og ser investor melding fra den 27aug 2021 så står det klart dær… Uttalelse fra Jo Uthus:“I am especially pleased that we passed a very thorough technical due diligence. The external confirmation of the underlying technology is a strong support to the CrayoNano team and mission”, Uthus continues… Og dette fondet er ikke noe hvem som helst… Crayonano kom topp 3 av 4200 selskaper i denne konkurransen… Og på toppen av det investerer dette fondet 5 mill euro ekstra i Crayonano… De har nok gjordt hjemme leksene sine godt før de gjorde det òg må i tillegg ha en enorm tro på teknologien og selskap da de gikk med på og forlenge denne investeringen ettersom det har tatt ALT for langt tid med alt… Tror vi bare skal ha mere tolvmodighet hær så blir det meget bra til slutt… Ingenting slår tolvmodighet i markedet… Og for selve kjærne teknologien er i allefall ikke jeg bekymret… Er kun derfor jeg har investert… Jeg velger og tro på Crayonano og dette fondet til det motsatte er bevist… :blush:

5 Likes