Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CXENSE (see-sense)

Ticker: CXENSE

"…Her er det masse for investorene og traderne å gripe fatt i. Selskapet er også en åpenbar oppkjøpskandidat, hvor mange IT selskaper med høye vekst har vi igjen her i Norge?.."
http://www.nordnetbloggen.no/morgenrapport-tirsdag-169/29/12/2015/?_ga=1.222735771.164636203.1451421451

Kontraktsrush i desember, hele 9 avtaler:

Spennende selskap med flere interessante på eiersiden:

  • 9,03, Polaris Media ASA: har Schibsted ASA som største aksjonær
  • 3,69%, Home Capital: Petter Stordalen
  • 1,36%, Awilhelmsen: storaksjonær i RCCL, Awilco og Expert
  • 1,32%, Miktiani Hiroshi: 151 rikeste på Forbes Liste, http://www.forbes.com/profile/hiroshi-mikitani/

Celina Midelfart har for ikke lenge siden kjøpt seg inn også: http://e24.no/boers-og-finans/celina-midelfart-investerer-i-teknologiselskap/23541171

3 Likes

Jeg kjøpte i fjor på 107 og solgte meg ut kort tid senere på 114 (det skulle jeg ikke gjort, kursen gikk jo videre til 160ish…).

I dag har jeg vel og merke kjøpt meg inn igjen pga dagens forside av DN hvor jeg finner det meget spennende at Aker (som fra før av eier 5,73% av CXENSE) har investert 50 MNOK i et nytt selskap stiftet av grunnleggeren av CXENSE, John Markus Lervik (eier 8,69% av CXENSE). Denne fyren står også bak Fast Search & Transfer.

Røkke og Ferd kom inn i mai i fjor da kursen var 120 kr, sistnevnte er største aksjonær i Cxense.

I tillegg til disse er Eltek, Celina Midelfart, Storebrand Vekst, Stordalen og Awilhelmsen på topp 20 for å nevne noen: https://www.cxense.com/investors/shareholders

Cxense har engasjert Arctic Securities for å hente inn 40 millioner kroner i frisk kapital. Ifølge en børsmelding vil emisjonen rettes mot eksisterende aksjonærer og andre norske og internasjonale investorer.

Pengene skal brukes til å finansiere selskapets vekststrategi.

Emisjonen garanteres av et konsortium bestående av eksisterende aksjonærer som Ferd AS, Aker Capital AS, Norron Sicav - Target and Asah AS.

Det er verdt å merke seg at emisjonskursen konsortiet må forholde seg til er på 40 kroner mens aksjen i dag endte på 37,50 kroner etter et kursfall på hele 16,67 prosent.

Emisjonen vil gjennomføres som en såkalt «akselerert bokbyggingsprosess»

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/OEnsker-aa-hente-inn-40-millioner-kroner

Vurderer en liten inngang i dette selskapet på disse nivåer nå som emisjonen er utført. Avsluttet på 34.60 idag.

1 Like

Jeg var inne på 120 og solgte meg ut på rundt 100. Glad jeg gjorde det nå. Cxense har mange bra kunder, og er veldig store på brukerantall, men hvor mye penger tjener de egentlig, og ikke minst hvor mye kommer etterhvert?
Firmaet har over 1mrd “brukere” - hvor mange trengs for at firmaet får bra overskudd?

Pris/bok er i hvert fall god.

Og jeg er enig i at prisingen nå burde være god!

2 Likes

Jeg tror det snart snur. Noter kurs 34 i bakhodet :smiley:

Cxense ASA (the Company) announces that Christian Printzell Halvorsen has been
hired as new CEO of the Company, replacing Ståle Bjørnstad with immediate
effect. In this connection the chairman of the board says:

Following the recent review of the Cxense strategy, and the resulting effort to
increase the focus on the leading Data Management Platform and Personalization
technologies and product, the Board is pleased to announce the hire of Christian
Printzell Halvorsen as new CEO for the Company. Christian has long experience
from both technology and relevant markets, both media, publishing and ecommerce,
and will be a great addition to the Cxense organization going forward.

The board and I would like to thank Ståle Bjørnstad for his efforts in bringing
Cxense to where it is today and wish him good luck in the future.

Christian Printzell Halvorsen says the following about taking the position:

Im very excited to join Cxense. The company operates in a rapidly growing
market with leading technology and very talented people. I believe there are
vast opportunities ahead.

In connection with his engagement as CEO, Christian Printzell Halvorsen has
committed to purchase shares for an aggregate value of NOK 1 million in the
Company, and will also be granted 70,000 subscription rights pursuant to the
Companys 2017 subscription rights plan. Prior to such transactions, Christian
Printzell Halvorsen does not hold any shares or subscription rights in the
Company.

For further information, please contact:

Lars Bjørn Thoresen, Chairman of the Board

Mobile: +47 957 07 494

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=434400

Aksjen opp over 10%… who knew :wink: :wink:

Noen som er inne i denne?

Nei, jeg solgte meg (heldigvis) ut rundt 100 kroner så vidt jeg husker. Ble tap. Firmaet har store og gode kunder men spørsmålet er om de kan vokse så fryktelig mye mer. Husker ikke riktig. Kanskje nå er en ok inngang, selv tror jeg jeg holder meg ute :slight_smile:

en klok beslutning…
for ca ett år siden da regner jeg med.

Lurer på å gå inn her, men usikker på hva fallet i dag er uttrykk for…

kan ingenting om historien til firma, men leser av siste melding at de har solgt inn en forventet vekst i forbindelse med et oppkjøp:

In addition to the purchase price, the Seller will be entitled to an earn-out of EUR 900,000 if the Cxense share has traded at a volume weighted average higher than NOK 80 for a period of 10 consecutive days within three years after the closing of the transaction and an additional EUR 900,000 if the Cxense share has traded at a volume weighted average higher than NOK 120 for a period of 10 consecutive days within the same period."

kanskje det bare er en snedig måte å skape forventninger i markedet på… ?

Ja kanskje: jeg tenker at produktet de leverer er ok, men ikke så mye mer (uten å vite mye om det: mener jeg har lest at produktet er så som så). Siden firmaet har så store kunder og så stor del av markedet burde de kunne ha et stort potensiale for mersalg men konkurransen eller en teknisk disrupsjon kan ødelegge alt. Jeg vet ikke men tipper det finnes bedre muligheter!

1 Like

Sakset fra e24:

Cxense med sin andre Thailand-avtale på to dager
12 timer siden · Eirik Amb Nysveen

Cxense har signert en avtale med Thailands største telekomselskap Advanced Info Service (AIS) for levering av Cxense’ «Data Management Platform».
AIS har ifølge Cxense over 40 millioner abonnenter og er også en betydelig leverandør av bredbåndsfiber.
Selskapet skal bruke Cxense-plattformen for bedre kundeinnsikt, forbedret målrettet markedsføring og konvertering – dette for å øke de digitale inntektene.
Onsdag annonserte Cxense at de hadde inngått en avtale med nettstedet Kapook, også basert i Thailand

https://www.cxense.com/investors/shareholders

Goldman Sachs International over 5.91% nå, her skal det vel flagges?

Kjøp for 15.00 og selg for 16.00.

1 kr gratis for de som vil ha en free lunch!

1 Like

Hvorfor trades denne på 15 når det er bud på 16kr på selskapet?

Kjøp på 15.15 og selg for 16.

Gratis 6%+ avkastning!

finnes alltid risiko for at noe går til helvete, selv om den risikoen vel må anses for å være svært liten. i utgangspunktet er 15,15 - 16,00kr penger på gata

Ser ut som flere ville ha gratis penger i denne i dag.

Ikke la dere lure av salgsposten på 250k aksjer på 15.5, det er bare Goldman Sachs som har fått i oppdrag å kjøpe aksjer i markedet som forsøker å riste ut mest mulig under 16.00kr.