Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DAX - Teknisk analyse

DAX jobber i en uppåtgående trendkanal. Vi har truffet kanal botten og jag gikk long 11758, Får se om vi støter på motstand i gult område, visst vi bryter det dubblar jag for target mot 11889.

Hvordan ligger dere ann, og hva er deres tanker med DAX?

3 Likes

Det var et veldig pent trendskifte rundt 10k, og tilsvarende omxS30 1400, da gikk jeg fra å være bear til bull, men har ikke så mye synspunkter på kortsiktige svingninger i indeks, pleier å bølge seg oppover når trenden er positiv, så blir det gjerne ramaskrik når det kommer en liten dipp på veien.

Japp han føles ikke sterk nå. Kan hende jag skifter om det short. Jag swinger mye aksjer men index kjør jag gjerne intradag, ligger sjelden over natten. Smaksak.

Det er et litt annet perspektiv enn meg :slight_smile: Jeg liker å se på uker og måneder. Kan også bli fine swing trader.

Helt klart. Jag har koll på måned/dag grafen selvfølgelig og det hender jag tar en lengre posisjon men meget sjeldent =) Jag tenker att så lenge vi tjener penger spiller det mindre rolle hvordan vi gjør det :stuck_out_tongue:

1 Like

Pleier å bli greit i løpet av året selv om det gjerne er flere minusdager så er plussdagene mye større i prosent. Våren pleier å være bra å da har man litt å gå på når det dipper under sommer og høst før det tar seg opp mot slutten av året igjen.