Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dead by Daylight salg

Soma er 50% dyrere så det ville tilsvare 75k solgte DbD

1 Like

https://images-2.discordapp.net/.eJwFwdENhCAMANBdGIBSRItuQ5CgUVsCNfdxud3vva95-202c6i2sQHs58jSdztUeqrFVpF6l9TOYbM8kFRTPp7COgBn8sHFJayOyHuaJ8C4EvpIE0UX0AckePli-bBtXM3vDwhNIuM.v_2fpB8JU3GU1Dx9U9gtcCZudKk.png
Dette er vel fra inatt… Fatter folk hvor stort det er når fler ser på Dead by Daylight enn Hearthstone, CS, Overwatch og DOTA2? Millioner blir eksponert for spillet nå, og da klatrer det oppover listene helt av seg selv. Viral marketing 101.

På youtube har videoer fra betaen over 10 millioner visninger på kort tid, noen av enkeltvideoene har mer enn 1 million visninger. Markedsføringen her er skitbillig og fungerer sykt bra.

@Christian: Jeg tror fortsatt de tjener inn investeringen sin før launch eller samme dag som spillet slippes. Alt etter 14. juni blir ren profitt. Starbreeze har ikke kjørt noe egen markedsføring ennå, og har heller ikke sluppet traileren.

Og så vidt jeg husker så var ikke preorderen til SOMA så bra som DBD sin.

1 Like

Den var nok dårligere ja, men kom opp på første plass ved lansering.

2 Likes

Hvor mange kopier estimerer du at de må selge for å tjene inn det de har investert ?

1 Like

Har blitt postet grundige estimater i Discord-kanalen, men rundt 350K var det vel. Vi har en egen bot som svarer på listeplassering, antall spillere, realtime kurs etc. til enhver tid. :slight_smile:

Noen burde snekret sammen en bot for Funcom-relaterte ting også.

2 Likes

@holmes estimerte vel 370k :slight_smile: Blir interessant å se hvordan de selger de neste ukene men ser ut som det kan bli en bra investering for SB.

2 Likes

Det er nok allerede en bra investering for SB, ifølge de foreløpige tallene :smiley:

Steam sommersalg 23. juni, så blir det spennende å se hvor bra PD2 gjør det

1 Like

Det kommer noe nytt til Payday 2 i tiden før sommersalget som sannsynligvis vil booste inntektene ganske bra.

2 Likes

24 timers peak på 3176 samtidige spillere.trenden er klar.opp.

Den ene videoen som ble postet for et døgn siden er nå sett over 2,8 millioner ganger. Det er ekstremt.

1 Like

Dette er snittet av de siste tre dagene av BETA versjonen, dvs hvor mange som har DbD beta.

2 Likes

Fra steamspy som gjør beregningen utfra samplinger gjort de siste tre dagene, ikke sant? Så det har mest sannsynlig solgt en god del mer?

1 Like

Ja, men dette er heller ikke solgte, men antall som har meldt seg på og fått bli med på beta (gratis). Solgte kan være høyere eller lavere

1 Like

De som kjøper deluxversjonen får foresten 3 beta keys.

1 Like

157k eiere av beta siste tre dager

1 Like

Hvorfor telle eiere av betaen? Umulig å si hvor mange som har kjøpt og hvor mange som har fått gratis tilgang. Streamere fikk jo flere hundre keys hver til å gi bort.

Jeg følger caset og samler den informasjonen jeg synes er interessant. Jeg bruker ikke dette til å estimere antall solgte.

Hvis det ikke er noe interesse kan jeg gjerne slutte å dele det jeg finner om Star.

Alt du skriver om STAR er interessant, fortsett med det. Og de av dere som er enige med meg, gjerne gi en likes/emoji til dette innlegget for å overbevise holmes om å fortsette med det.

7 Likes