Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dead by Daylight salg

Whoa… Såpass. Det var nå bare et spørsmål. Relax.

1 Like

Kan ikke du dele med oss det som er relevant da? :slight_smile:

Hvordan kom du egentlig fram til 350k+ solgte?

Ref:

Sier jo litt om interessen for spillet :slight_smile:

2 Likes

Interesse ca som Soma, Unravel og The Culling, men spillet er fortsatt ikke lansert så peaken kan bli høyere

2 Likes

Utregningen har blitt lagt ut flere ganger i kanalen på Discord, og antallet dreier seg om break-even. De trenger ikke selge 350k ved launch, men jeg tror fint de klarer mye mer fram mot nyttår.

Prøvde å finne noen estimater, men ga opp etter 200 meldinger som handlet om en poster på E3

Du får gjerne poste estimatene her, hvor mange solgte har dere kommet fram til nå? Det er vel en del solgte per dag

Nei, det krever litt tid å holde følge med sekten :smile:

Men angående E3-spoiler så viser det at vi graver fram og finner informasjon lenge før noen andre. Om bare Funcom-investorer hadde vært like effektive så kunne det blitt mer spennende å følge den aksjen også.

1 Like

Ser ikke så dumt ut: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=381210&range=30

2 Likes

Salget startet skrekkelig dårlig, men etter hvert som mer media-dekning og ikke minst mulighet til å delta i beta hvis man kjøper deluxe edition så strømmer kjøperene til.

Andreplass

3 Likes

Førsteplass

3 Likes

Noen som har prøvd spillet? Hva syns du Onns?

Jeg har spilt det siden alpha :smiley: Det er et veldig intenst spill! Ikke fått testet fullversjon ennå, men planlegger å få tatt noen runder litt senere utpå natta. Spent på å prøvd ut noen nye killers.

Synes antall spillere er ganske bra til å være en helt totalt ukjent IP og et såpass “lite” spill som en sånn multiplayertittel er. Det er jo også en relativt snever sjanger, multiplayer horror som er basert på så korte runder. Launchen kunne gått utrolig mye dårligere, så jeg er godt fornøyd.

Har forøvrig ingen tro på at førsteplassen holdes spesielt lenge :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kan spillet utvides med DLCer tror du?

Og kanskje konsollversjon kan bli aktuelt likevel?

1 Like

Er grafikkmotoren de har brukt å finne på konsoll? I såfall ser jeg ingen grunn til at dette spillet ikke skulle komme til konsoll. Det selger helt klart bra nok på Steam til at en konsoll-release er verdt det.

1 Like

Unreal Engine

Da hadde jeg ihvertfall gått for en PS4 lansering, ser jo fra f.eks The Park at de fort kan selge like mye der som på Steam. Spillet ser jo rimelig egnet ut til å spille med håndkontroller. Det eneste som kan bli litt tekinsk komplisert er nettkoden.

1 Like

Å i det hele tatt ta førsteplassen med en helt ny IP er jo langt over det jeg hadde forventet. Spørsmålet blir vel egentlig hvor lenge de kan holde topp 10 plasseringen. De har jo vært i topp 20 i ca to uker nå.

Jeg er bra spent på hvordan det går med RAID og Geminose. DbD ser ut som et knallkjøp.

2 Likes

Har dere ikke fått tittet på RAID og den nye versjonen av StarVR?

RAID kjører Diesel Engine, så grafikken blir som i Payday 2.

Dead by Daylight er spillbart med Xbox kontroller på pc, har brukt den hele veien i alpha og beta.

24 timers peak på 17268

http://steamcharts.com/app/381210

Til sammenligning har f.eks. Payday2 24 timers peak på 13340. Det lånes sikkert litt spillere fra Payday2.

1 Like