Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dead by Daylight salg

Ca 22% av usd salgspris

2 Likes

Det er lavere enn man kunne tro, men en del av forklaringen er at spillet selges billigere i andre land, se f.eks Kina (-38%) og Russland (-63%)

https://steamdb.info/app/381210/

1 Like

Over en million solgte

4 Likes

Har det vært salg nå, siden salget plutselig tok seg opp?

Gratis DLC og f2p

“Dead by Daylight has in a very short time become a fan favorite on Steam” said
Mikael Nermark, Starbreeze Studios COO. “Today we at Starbreeze and Behaviour
are proud to release our first chapter of Dead by Daylight, called “The Last
Breath”, free of charge to all our players. The addition of a new killer, a new
survivor and a new map will surely excite the fans. Starting today and for the
rest of the weekend, players can try the game for free and purchase it at a 15%
discount.”

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160818.GlobeNewswire.2036042

2 Likes

Hvis det har vært f2p helg så kanskje jeg var litt raskt ute med å si 1m solgte.

[quote]“Owned” means “Sold”, right?

No. “Owned” means “owned”. It includes games bought on Steam, bought in retail and then activated on Steam, bought in bundles, recieved through promotions or as a gift and so on. It also includes copies temporarily given away on “free weekends”, so take care when coming to conclusions about sales or revenue[/quote]

1 Like

Jepp, jeg tror du nok kan ta vekk 200k fra det salgsestimatet. 800k er fortsatt veldig bra da. :wink:

4 Likes

Det blir spennende å se hvor mange som har kjøpt når denne f2p effekten ebber ut de neste dagene.

Det som er kjipt med F2P er at det ødelegger Steamspy sin statistikk, og dermed blir det vanskelig å følge antall solgte spill fremover ;/

F2P er jo også et tegn på at man sliter med spillerantallet.

Der tror jeg du tar feil. Som jeg ser det, så er det en billig måte å skaffe seg reklame på. Samtidig, 67% i rating sier jo at de har problemer de ikke har klart å løse. Bl.a. matchmaking ser jo ut til å være problematisk.

1 Like

Kanskje, ser bare endel kommenterer det når man kjører F2P, at det er lite aktive spillere. Så en helg og tre med F2P for å booste spillet.

Det ødelegger vel bare statistikken under den perioden? Tror eiertallet faller tilbake når f2p er over og de som ikke kjøpte spillet ikke lenger står som eiere.

Ifølge Steamspy ødelegger F2p weekends statistikken dems.

Se under eksempel fra ARK

Ja, under perioden det pågår og noen dager etterpå med en viss lag, men den historiske grafen blir så klart feil.

Payday 2 har hatt mange F2P-perioder, mener du de har slitt med spillerantallet? Du har vært så lenge på forumet at du burde ha lært deg hvordan pulssalg fungerer. Samme greia med Dead by Daylight.

2 Likes

PD2 har faktisk slitt med spillertallet. Og jeg er ganske sikker på at om du drar frem grafene vil du set at aktive spillere har vært labert før de har pusha på med F2P helger for å få opp aktive spillere. På en annen side har PD2 levd langt lengre enn noen planla å forutså, og antallet DLCer de har gitt ut er ganske massivt.

Faktisk ikke. De hadde nok derimot gjort det hvis de ikke med jevne mellomrom hadde gitt ut nytt innhold og holdt spillet i live. Gratishelger har det vel knapt vært 4 ganger i året (om i det hele tatt såpass mange)? Men tradisjonelle spill sliter veldig med spillertallet fordi produktet omtrent er dødt idet det forsvinner ut døra, i og med at utvikleren direkte begynner på neste tittel. Etter de obligatoriske 2-4 DLC’ene som er inkludert i det som idag heter “season pass”.

3 Likes

Vel, siden jeg har spilt payday 2 siden det kom ut, og som fryktelig mange andre hatt noen lange pauser underveis pga mettelse av spillet kan jeg trygt si at det til tider har vært fryktelig dødt. At de ca drepte communitiet med Pay2Win er også en sak. Og jeg har 27 av 32 DLCer.

Statistikken sier noe annet. Spillere kommer og går :slight_smile:

Har du link til den statistikken? For jeg fant ingenting som gikk bak over i tid.