Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Har vel tatt 2 år ish får å nå tilbake fra tidligere crash.


Svarene jeg får her var da utrolig bull… er jeg kommet i oksetanken? Hvor er oljebjørnene?
Jeg vil gjerne høre argumentene for prisnedgang også

Covidbølge nr 2 og dollar kollaps = bear :grin:

kort siktigt bear…renteeffekten på 0% = Bull :chart_with_upwards_trend:

Ga deg jo en bearish teknisk analyse på olja i går. Nå som bølge to av pandemien er i full gang så tviler jeg sterkt på etterspørselen vil øke. Jeg venter dog på test av 45 eller brudd på 41 før jeg tør shorte her.

My guess = Oljen skal ligge i stabilt sideleie rundt 40 til 50 mens vi tapper Contagion ?

Saudi Arabia trenger 70/80 dollar for å være breakeven med utgiftene (usikker etter de har økt skatten i landet osv) Så de vil alltids jobbe mot det, gitt at USA ikke henger seg på.

Veldig lav investeringsvilje i shale oil pga så å si null ROI ? så vil den aldri komme helt tilbake til toppnivå, men mulig de store aktørene klarer å kjøpe opp de beste feltene EXXON + +.

Mye mindre investeringer i upstreamoil, som vil føre til høyere priser i framtiden. Som igjen øker investeringstakten på fornybar til den kan konkurrere prismessig.

En ting er sikkert, alle må ha energi i hverdagen uansett.

Flere som ser for seg 40 til 50 dei neste 12 til 18 mnd. Rystad er vel også ein av dei også.

Det kom frem igår som var “D-dagen”,da Irak(?) skulle legge frem tall der de skulle bevise at de faktisk har overholdt kuttene OPEC ble enige om…noen som hørte mer om dette i etterkant?

Så ikke så mye på volum men mer dobbel-topp og wedge formasjon. Er short OIL ETF.

Så kommer du hit å lager dårlig stemning, bort sho! :kissing_heart:

2 Likes

Grattis, tatt profitt ? Må bare huske at Opec sikkert vil rope ut om forlengelse av kutt om den faller mer :thinking:.

Har lagt inn salgsordre men må vente til US åpner… :pleading_face:

Jeg tror olje skal mer opp ut året, gitt Corona ikke tar helt av igjen. De store tjener ikke penger nok nå

Enig, Opec er veldig samkjørt nå og Saudi trenger 70 dollar fatet ? Men vi har det greit i Norge på 40 -50

Det rare er at hodet mitt sier at lav oljepris og høy pris er bull for AS Norge :stuck_out_tongue:

Lav pris 30-40$ en periode framover = Shale kollapser og dør ut, vi får en veldig høy oljepris noen år i framtiden til vi ser en investeringsvilje i shale igjen.

40 til 60$ iløpet av året = shale øker produksjonen gradvis i år til de evt også blir en del av olje kartellet og setter et lokk på oljeprisen.

Olja skal i allefall en del ned på kort sikt om $39.50 ryker.

1 Like

Hvordan gikk dette?

Formasjonen er invalidert om den bryter ut av trendkanalen her vil jeg si.
Fremdeles gyldig.

Men det er høyere volum på oppgang?

Volumet kommer seg litt her oppe ja, men vi må fremdeles close over linja.
30 min til denne candlen closer, neste candle kan gi en pekepinn om den konsoliderer eller går ned.

Ser litt på det samme, svak under 40$ (under EMA 100 og støtte på EMA 20) i dagschartet? Dragene opp har blitt kortere og ser ut som den vil sideveis ?

Men mener Opec er ganske samkjørte nå og vil være rask ute å snakke om forlengelse av kutt dersom prisen faller.

1 Like