Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Takk Krieghoff :blush:

Bare hyggelig, om du trenger noe mer spesefikt sÄ fÄr du gi beskjed sÄ skal jeg se hva jeg finner :wink:

#noctradamus - @kaei - $37 here we come! :popcorn:

4 Likes

Blir spennede Ä se hvor langt de gÄr ned, situasjonen er vel vesentlig bedret mÄ vs sist fall, men det blir Ä fÞlge med pÄ oljerelatert i tiden fremover og prÞve Ä komme inn noe i nÊrheten av bunn, det kan bli bra pÄ litt sikt. Fint Ä kunne spare 15.000 i mnd ekstra hvis det virkelig raser nÄ

1 Like

Onsdag morgen fortsetter oljeprisen Ă„ falle, og et fat NordsjĂžolje (brent spot) koster i skrivende stund 39,44 dollar. SĂ„ lav har ikke oljeprisen vĂŠrt siden utgangen av juni.

Oljemarkedsanalytiker Paola Rodriguez-Masiu i Rystad Energy sa tirsdag at oljeprisfallet kommer samtidig som det begynner Ä gÄ opp for markedet at det er stor usikkerhet rundt fremtidig oljeetterspÞrsel.

No shit Sherlock :flushed: :rofl:

Folk skal absolutt Ă„rsaksforklare alt. Dette er noe markedet har vĂŠrt klar over lenge.
Hvorfor sell-off i US indeksene? Jo fordi de er OVERBOUGHT og OVERVALUED. Man trenger ikke alltid Ă„ ha en fundamental grunn. Jeez.

4 Likes
1 Like

Pareto Securities Energikonferanse er i dag.

Pass deg for Saudi Arabia :rofl:

“Saudi oil minister Prince Abdulaziz sends a message to short-sellers betting against the resolve of OPEC: ‘Make my day!’.

4 Likes

Realiserte litt diverse i dag og sitter med kun DNO, kanskje jeg fÄr en fin dag i morgen, tenk om olja kunne fortsatt opp sÄ de 27mill. aksjene mÄ dekkes inn :sweat_smile:

1 Like

Hiver ut noen tanker, bare Ă„ angripe og hva gjĂžr folk selv ? :slight_smile:

Oljesektoren virker veldig billig og energy ETF pÄ ATL, hÊr skal den straffes pÄ utslipp og asset trap osv. Oljeprisen er ned 10% siden august og dollarkursen har styrket seg 5%, mens Aker BP er ned 20%. Skal vi ned pÄ P/E 5 / 10 da olje skal fases ut innen 20-30 Är?

EQNR har blitt belÞnnet men sin ESG eksponering, sÄ har man troen pÄ en hÞyere oljepris + ESG verdsettelse kan det virke som et tryggere bet + tror de har bedre utbytte kapasitet. Mens Aker BP er en giring mot oljeprisen.


2 Likes

Det begynner Ă„ skje ting innen shale

Devon Energy and WPX Energy to Combine in Merger of Equals, Creating a Leading Energy company Focused on Generating Free Cash Flow and Return of Capital to Shareholders

image

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-04/saudi-arabia-pegs-budget-to-oil-staying-around-50-until-2023

image

ser ut som om at Equinor og Carl Icahn har samme syn pÄ oljepris over 80 dollar fatet pÄ lang sikt?

1 Like

Med all fremtidig produksjon som blir knust i disse dager sÄ er jeg ganske sÄ sikker pÄ at de kommer til Ä fÄ veldig rett vedrÞrende olje.

2 Likes

Se kommentar i DNO trÄden, fÞlger selskapet og prÞver Ä skjÞnne graden av short der, har du noen kommentar til det?

Med referanse til min kommentar tidligere i dag sÄ kom dene trillende inn nÄ

Exploration most at risk from energy transition . Due to long lead-times from licencing rounds to oil production, exploration today is mainly about production beyond 2030. Due to the focus on energy transition and demand rollover concerns in the next decade, we believe the E&P companies are not willing to make these investments now.

2 Likes
1 Like

Webcast
Jarand Rystad i dag pÄ finansavisen kl 12:35

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/10/12/7575881/i-dag-gar-startskuddet-for-investordagene

Edit
Var lite lystig fra Rystad. Noen Är til og sÄ gÄr det berre nedover.

2 Likes