Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

kan dette påvirke noe av energiprisene…?

1 Like

…regardless of their fundamentals… famous last words

1 Like

Aker BP i brudd ? + olje ETF teknisk brudd?

1 Like

jøss…NOEN er veldig positive for tiden…

image

1 Like

Hvor mye økning var egentlig ventet?

økning på 500 000 fat pr dag ser det ut som markedet rett og slett bare elsker :thinking:

Konsensus var at man skulle videreføre dagens ordning. At de velger å øke produksjonen skulle derfor tilsi nedtur. Men hei, det er olje og det er mulig å spå :joy:

Blir nødvendigvis ikke økning på 500, de som har overprodusert kan holde igjen. Men d skjer vel neppe :slight_smile:

Den er grei. Jeg er ikke noe oljetrader, men prøver å forstå logikken på markedets reaksjon eller “lettelse”. Det gjør jeg ikke nå.
Med mindre det var ventet 1-2 millioner fat i økning på forhånd? men det endte opp med “bare” 500 000.

Er vel ingen som klarer å spå olje, men tipper det er vaksine drevet matematikk 🤷

1 Like

Gratulerer med dagen folkens! Dette er jo skikkelig morro. Her får vi endelig gleden av store utenlandskabler. Endelig strekker utgiftene til :stuck_out_tongue:

I mangel på bedre tråd så havnet denne her…

2 Likes

For å gjør det godt igjen at jeg la inn kabelsaken her så kan dere jo sjekke denne :slight_smile:

2 Likes

Indeed, even though China’s crude balances are riddled with inconsistencies,

I korte trekk, kan en kjent uttalelse, få et ekstra ledd, intet nytt at kina trikser litt på offisiell statistikk heller, så det kan og være en effekt. (og rapporten impliserer vel noe om iransk og venezuelesisk olje)

“løgn, forbannet løgn, statistikk, og kinesisk statistikk” https://no.wikipedia.org/wiki/Løgn,_forbannet_løgn_og_statistikk

Chinese demand may well be underestimated given “independent” refiners’ tax avoidance practices."

2 Likes

ja, den er råsterk. Men hvor vil den stablisere seg ?

:man_shrugging:
" Analytikerne trodde oljelagrene i USA skulle falle med 1,4 millioner fat. I stedet økte de med 15,2 millioner…"

ja, men den bare dumpet litt før den snudde opp igjen. får følge med . eg hadde egentlig trodd vi skulle ned igjen, men ble ikke sånn.

1 Like

Ja, hvorfor stiger denne?

Noen shortere med mye midler som har tatt seg vann over hodet og må dekke seg inn?

Tipper det samme :slight_smile:

Men når pengemengden i verden har økt pga trykking, usd svekkes. Så er ikke 50 dollar fatet nå ,det samme som 50 dollar for 1 år siden?

Tja. Tror ikke akkurat inflasjon er den faktoren som påvirker oljeprisen mest og at det er pga pengemengde den skyter i været nå…

Vil dagens spådommer om forbruk når samfunnet åpner være forsiktige, så kan det bli eksplosivt, i motsatt fall når økonomien er god og alle kursmål justeres ned ettersom fasit kommer og de har vært for positive?

Nå har vel nyinvesteringer /leting hos selskapene vært så som så en stund, vil det bli utbytter og fantastiske overskudd som følge av forsiktig pengebruk de neste årene?

1 Like