Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

,…ikke ifølge tweeten fra Financial Times :wink:

Hehe, om 8 til 12 uker så vil de fleste stemme for. Og det er det eneste fornuftige for ett land uten tilngang på engen kilder til energi. Jda, jeg regner ikke med sol og vind her

4 Likes

image

Storbritannia produserer mer enn halvparten av den oljen og gassen som konsumeres i landet, så litt sleivete å hevde at de ikke har egne kilder til energi.

Jada, litt ufint skrevet. Men det er jo ingen her inne som ikke vet at UK produsere olje og gass. Problemet er at de produsere altfor lite og ikke er selvforsynt. Samtidig som de for noen år siden gjorde det værre ved å ikke investere i lagringskapasitet.

1 Like

Oljelagrene i USA faller | Finansavisen

Oil rises modestly as U.S. crude stockpiles dwindle | Reuters

1 Like

Tvilsom avtale fra Crown ?

Enig med David her, såvidt jeg teller EW strukturen riktig.
Usikker dog på hvor stort pullbacket her blir, $75-70 rangen?

:man_shrugging:

1 Like

Når ser du for deg at pullbacket kan inntreffe?

Nå sier alt av analytikere at tilbudsbalansen skal være bedre i nov/des.

Så får vi se om prisen er enig i det…

Den nordlige halvkule går også inn i den kaldeste årstiden. Som også kan spille en rolle her. Med stadig mer ekstremvær.

Se på weekly chartet for olje - candlen som den ligger inne med her er en hammer - om den ender opp som det får vi vite ved close i morgen - så trenger vi at olja åpner under denne ukens høy neste uke og closer under denne ukens lav neste uke for bekreftelse.

Initielt så det ut som vi fikk en tilsvarende candle sist uke, men den klarte å hente seg inn og har konsolidert denne uken. Mao. er det styrke her, men jeg hadde forventet et større push på oljelager tallene som @aksjewonka postet i går. Det at vi ikke fikk det tolker jeg som et tidlig tegn på at oksene er slitne. Om pullback blir en kjøpsmulighet gjenstår å se, trenden er fremdeles opp, og sterk. Forrige weekly low setter jeg til 64, så muligheten er absolutt tilstede for at pullbacket setter opp en ny higher low / bull-flagg. Time will tell :slight_smile:

5 Likes

Takk for utfyllende svar Noc :slightly_smiling_face:

1 Like

Veldig godt svar!

1 Like

2 Likes
1 Like

Hvilke aksjer holder folk innenfor olje? Har posisjonert meg i Petrolia For å ta tak i hva jeg tror blir et sterkt voksene selskap på norsk sokkel fremover. Hva har dere?

Har holdt Petronor i et halvår, men kastet inn håndkleet for et par uker siden. Hjelper lite at den er underpriset og ikke har fulgt oljeprisen når den virker å lagge til evig tid. Plutselig kan reprisingen selvsagt komme.

Sliter med disse Afrika selskapene som lover alt mulig, føler at det aldri liksom blir noe av, min mening da, men har hørt mye dårlig om ledelsen i Petrolia og ser derfor etter et selskap med produksjon på norsk sokkel eller delvis på norsk sokkel som er underpriset og som ikke er DNO(dårlig ledelse etter min mening)