Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

BW Offshore, BW Energy, Panoro AkerBP, Subsea 7 og Okeanis Eco Tankers.

2 Likes

BWE og Pen er akkurat det jeg ikke ser etter. Afrika eventyr som jeg dessverre ikke har troa pÄ i lengden. Aker BP har jeg vurdert

1 Like

Jeg dro over Atlanteren og kjÞpte Petrotal Corp. notert pÄ TSX. HÞy risiko og vÊrt mye turbulens, men har gÄtt veldig bra de siste tre mÄnedene.

Hver sin smak:) Greit Ă„ slippe politisk risiko.

Ja, men du eller noen andre her som vet noe om Petrolia og dets E&P Petrolia Noco? Er interssert ettersom Petrolia eier 50% og prises til sÄ godt som ingenting. Om noen vet hvorfor eller generelt rundt selskapet.

Anbefaler Xtrainvestor chat for informasjon om selskapet

1 Like

Touchstone Exploration. Tidvis i Panoro ogsÄ

Men Touchstone har fastprisavtale med statlige selskapet pÄ gassen og pr nÄ kun 1400 fat dagen pÄ en haug gamle brÞnner sÄ det er ikke et bet pÄ oljeprisen, akkurat.

Er det ikke North eller noe som eier litt i TXP?

Hvorfor bÞrsnoteres ikke fler selskaper som operer pÄ den norske kontinentalsokkelen?

Aker BP ASA
A/S Norske Shell
Chrysaor Norge AS
Concedo ASA
ConocoPhillips Skandinavia AS
DNO Norge AS
Edison Norge AS
Equinor Energy AS
Horisont Energi AS
Idemitsu Petroleum Norge AS
Ineos E&P Norge AS
INPEX Norge AS
KUFPEC Norway AS
Lime Petroleum AS
Lotos Exploration & Production Norge AS
Lundin Norway AS
MOL Norge AS
M Vest Energy AS
Neptune Energy Norge AS
OKEA AS
OMV (Norge) AS
ONE Dyas Norge AS
Pandion Energy AS
Petrolia NOCO AS
PGNiG Upstream Norway AS
RN Nordic Oil AS
Source Energy AS
Spirit Energy Norge AS
Sval Energi AS
Total E&P Norge AS
VĂ„r Energi AS
Wellesley Petroleum AS
Wintershall DEA Norge AS

Dette er listen over selskapene som har sĂžkt om lisensrildeling.
En del av disse selskapene er ikke tilgjengelige for oss? Hvorfor vil de ikke pÄ bÞrs?

Har tradet en del DNO siste tiden, syns kursen korelerer veldig bra med oljeprisen

1 Like

IPCO er en mulighet.

Har sett pÄ om jeg skal gÄ inn i OKEA, AKERBP eller EQNR. Veldig usikker siden alle ser bra ut men tror det blir OKEA, de er smÄ og kanskje de vil vÊre litt mer veksttenkende

har du en grunn til at du ikke vurderer BW Energy?

Afrika var vel grunnen.

1 Like

har det vÊrt noe historikk der BW noengang ikke har fÄtt mottatt betaling for oljen sin,-vet at irakere er verre pÄ dette punktet med DNO


SÄ en periode pÄ PANORO, men det er egentlig det eneste jeg har sett pÄ av Afrika, sÄ ogsÄ litt pÄ INTEROIL, men falt pÄ at Norske selskaper pÄ norsk sokkel er en litt lettere ting og forholde seg til, og det er bare hva jeg mener da selvfÞlgig

Ikke mange Ă„rene siden det var forsĂžkt statskupp i Gabon.

fÞr BWE ble skillt ut sÄ hadde de holdt pÄ i 35 Är,satser det blir 35 Är til,men ja,alt kan skje,men dette har jeg vektet i risikoen i portefÞlgen min :wink:

de trenger vel stadig olje uansett om det hadde blitt statskupp?

Jepp, men kanskje de hadde nasjonalisert alt sammen, eller doblet skattene.

Man skal respektere politisk risiko.

1 Like

Har vurdert Ä ha en post i OKEA og en mindre en i PETRONOR eller INTEROIL for Ä fÄ stor vekst fra andre steder i verden

1 Like