Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

3 Likes

Skal ikke se bort i fra at “andre” oljeprodukter er diesel og bensin i internt marked

1 Like

Som du pÄpeker sÄ har Biden dessverre allerede begynt Ä begrave sin egen grav politisk, mÄ nÄ velge mellom pest eller kolera.

1 Like

-The world’s biggest energy companies are producing the most cash in years, but don’t expect them to spend it on bringing on fresh supplies of oil and natural gas to combat shortages in Europe and China this winter.

Exxon Mobil Corp., Royal Dutch Shell Plc and Chevron Corp. confirmed this week that, for the most part, they’ll spend their windfall profits on share buybacks and dividends. Capital expenditures will rise next year, but the increases come off 2021’s exceptionally low base and within frameworks established before the recent surge in fossil-fuel prices.

https://www.worldoil.com/news/2021/10/29/oil-majors-won-t-ride-to-the-rescue-as-world-faces-energy-shortages#.YX-5AlltcXg.twitter

2 Likes
1 Like

https://www.worldoil.com/news/2021/11/1/opec-rejects-biden-s-call-for-more-oil#.YYDgN1PYL9g.twitter

Edit:
image

2 Likes

Rart

Action i Omanbukten :sweat_smile:
image

1 Like

Se der, ja. USA vil ha oljen til Iran, men det er jo mye enklere Ă„ bare “konfiskere” den enn Ă„ ta de inn i den politiske varmen :rofl:

Usa gir faen i oljen til Iran. Dette er stormakts rivalisering. Iran som proxy for Kina.

tror nok det er usa som sÞrger for at Iran holder seg til sanksjonene slik at landet ikke fÄr solgt olje utenfor det som er avtalt.

1 Like

Du har nok rett, men at det er tillÞp til konfrontasjoner mellom USA og Kina ligger litt i kortene om man tror pÄ statsvitenskap og sÄnt;)

1 Like

“Avtalt” :slight_smile: :slight_smile: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Ikke ordet jeg ville brukt om sanksjoner. Ikke mye avtalefrihet i denne situasjonen fra Iran sin side.

Iran har enda avtale med russland,kina og India?

fĂžlger ikke helt med hvem de selger til,.men vet USA leker politi i persia bukta :policeman:

RĂ„oljelagrene var mer opp enn forventet.

Det var da voldsomt med nedgang. Vil tro OPEC mÞtet i morgen og USAs knall harde retorikk ogsÄ ligger bak i tillegg lager oppbygging.

Tror heller ikke oljemarkedet likte fedmĂžtet?

Markedene rett opp etterpÄ, antar da at tiÄringen kanskje gikk litt ned, og kanskje dollaren svekket seg?

Det vil ofte, isolert sett, vĂŠre dempende for oljeprisen. Lagertrekk i tillegg og oljepris som nettopp har dunket i motstand uten Ă„ komme gjennom

1 Like

Oljen er komplisert og av en mulitfaktorell dybde jeg med vanskelighet er i stand til Ă„ ta innover meg.

2 Likes

Enkelte nevnte noe om Iran for et par dager siden


Og plutselig skjer det:

Oljeprisen skal ned framover tror jeg, selv om eksperter som Rystad og Kjus spÄr den i 100.

2 Likes
1 Like