Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Ingenting galt med den oppsummeringen. Vi har mest sannsynlig en energi skvis av dimensjoner i vente


Olje alderen er ikke over med det fÞrste. Men man bÞr nok endre bruken av olje og gass. Om man ser rundt seg i dag sÄ er det ikke mange produktene som ikke har olje i seg. Endten direkte eller indirekte.

4 Likes

Det stemmer. Den er fra MV

1 Like

Hvilket betyr oljen pÄ kortsikt skal ned? Vel og merke om analytikerne som hevdet oljeprisens oppgang innevÊrende uke var dels grunnetkazakhstan

1 Like

@aksjewonka oppdatert chart

2 Likes

Kongen.

Veldig bra om vi nÄr 86 igjen. SelvfÞlgelig pga osebx/obx og selskap med brent korrelasjon, men jeg er mest spent pÄ POA og hva dem gjÞr for Ä holde drivstoff prisene nede. Har ikke fulgt med sÄ godt i det siste, men har tross i dette har jeg ikke forstÄelse av at JCPOA mellom Usa og Iran er off the table.

1 Like

1 Like

Oljelagrene i USA faller mer enn ventet | Finansavisen

1 Like


https://www.bloomberg.com/news/videos/2022-01-11/summer-oil-demand-very-strong-after-omicron-analyst-sen-video

Happy times - Ăžynene som ser vel og merke.

Kan ikke skjĂžnne noe annet.

Selv om dem frigjÞr noe pÄ kort sikt nÄ, vil jo dem mest sannsynlig mÄtte fylle dette opp igjen i et marked etter covid.

Hvis omikron fÄr gjort sitt nÄ, og ting brenner ut. Vil man jo bare fÄ en enda stÞrre etterspÞrsel :man_shrugging:

2 Likes

Ja det blir vel litt som Ä tisse i bleia for Ä bli varm. Hjelper pÄ kort sikt men blir verre pÄ lang sikt (eller bedre for oljeinvestorerer)

1 Like

Det kommer jo an pÄ et par ting:

  • er oljeforbruket hĂžyere pĂ„ vinteren
  • legges det til oljeproduksjon nĂ„

SÄvidt jeg vet, sÄ legges det til oljeproduksjon nÄ og jeg gjetter pÄ at oljeforbruket er hÞyere pÄ vinteren. Det kan slÄ feil vei hvis lavere oljepris nÄ fÞrer til at det blir lagt til mindre produksjon.

Driveren bak oljeprisen er dels at lagrene reduseres. Opec har begynt Ä nÊrme seg en grense for hvor mye som kan produseres. Politikken i usa gir ikke veldig sterke insentiv til Ä Þke heller. SÄ pÄ toppen skal lagrene tÞmmer mer?

Tenker POA river seg Ä hÄret nÄr han vÄkner i dag