Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Des 24 70 USD:)

VÄr Energi skal bÞrsnoteres senere denne mÄned,-noen som er interessert?

Bra selskap, men casen blir vel som Aker bp tenker jeg. SpÞrsmÄlet er om IPO blir billig eller dyr. Utbytte potensialet er stort. Anbefaler podcast.

1 Like

kikket kjappt igjennom prospektet til “VĂ„r Energi” og fant ut at de starter med en P/E pĂ„ ca 16 ved bĂžrsnoteringen.

Og de har ca 34 NOK milliarder i gjeld.

MÄ si jeg er meeget lysten pÄ Ä gÄ inn ved IPO
selv om vi vet ofte det ikke er sÄ lurt pga hÞy volatilitet ved de fÞrste bÞrsdagene :sweat_smile:

1 Like

https://twitter.com/i/spaces/1YqKDqbdjgaGV

2 Likes

KursmÄlet til dno er ett Är gammelt og basert pÄ andre oljepriser enn det som er tilfellet i dag. DnB har ogsÄ oppjustert gjennomsnittlig oljepris i 2022 med 10USD(73->83). Jeg er dno aksjonÊr


1 Like
1 Like

Var mer for Ä gi @pleximus83 en oversikt over P/E. Har lest gjennom hele den oppdaterte olje analysen til DnB som kom for en god uke siden sÄ jeg er klar over det :slight_smile:

At KSA jekker opp oljeprisen er nok fornufit. De jobber vel med Ă„ selge aksjer for 50MRD USD i disse dager. De er nok ikke veldig motiverte for en lavere pris med det fĂžrste.

4 Likes

Denne kan jo vĂŠre av interesse :stuck_out_tongue:

1 Like

Med oljeprisen og relativt sterk USD mot NOK sÄ renner pengene inn for E@P selskapene og staten;).

Blir spennende rapporteringssesong Q4-21 og Q1-22

2 Likes

SÄ absolutt. Prisene du ser over er fysisk olje og som du ser sÄ er den litt dyrere enn papir oljen :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvem er kilden?

Platts

Edit: Sender deg fredagens oppdatering pÄ PM

1 Like

Noen av dere som har noen tanker om investering pt. i Subsea 7 og BW Energy?

1 Like

det ser ut som at 2023 blir et bra Ă„r for begge,men da snakker jeg mest utav det jeg ser her og her :wink:

1 Like

Konstruktiv «musikk» mens man forbereder sĂžndagsmiddag eller noe i den dur


2 Likes
1 Like

5 Likes