Des 24 70 USD:)
VÄr Energi skal bÞrsnoteres senere denne mÄned,-noen som er interessert?
Bra selskap, men casen blir vel som Aker bp tenker jeg. SpÞrsmÄlet er om IPO blir billig eller dyr. Utbytte potensialet er stort. Anbefaler podcast.
kikket kjappt igjennom prospektet til âVĂ„r Energiâ og fant ut at de starter med en P/E pĂ„ ca 16 ved bĂžrsnoteringen.
Og de har ca 34 NOK milliarder i gjeld.
MĂ„ si jeg er meeget lysten pĂ„ Ă„ gĂ„ inn ved IPOâŠselv om vi vet ofte det ikke er sĂ„ lurt pga hĂžy volatilitet ved de fĂžrste bĂžrsdagene
KursmĂ„let til dno er ett Ă„r gammelt og basert pĂ„ andre oljepriser enn det som er tilfellet i dag. DnB har ogsĂ„ oppjustert gjennomsnittlig oljepris i 2022 med 10USD(73->83). Jeg er dno aksjonĂŠrâŠ
Var mer for Ä gi @pleximus83 en oversikt over P/E. Har lest gjennom hele den oppdaterte olje analysen til DnB som kom for en god uke siden sÄ jeg er klar over det
At KSA jekker opp oljeprisen er nok fornufit. De jobber vel med Ă„ selge aksjer for 50MRD USD i disse dager. De er nok ikke veldig motiverte for en lavere pris med det fĂžrste.
Med oljeprisen og relativt sterk USD mot NOK sÄ renner pengene inn for E@P selskapene og staten;).
Blir spennende rapporteringssesong Q4-21 og Q1-22
SÄ absolutt. Prisene du ser over er fysisk olje og som du ser sÄ er den litt dyrere enn papir oljen
Hvem er kilden?
Platts
Edit: Sender deg fredagens oppdatering pÄ PM
Noen av dere som har noen tanker om investering pt. i Subsea 7 og BW Energy?
det ser ut som at 2023 blir et bra Ă„r for begge,men da snakker jeg mest utav det jeg ser her og her
Konstruktiv «musikk» mens man forbereder sĂžndagsmiddag eller noe i den durâŠ