Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Hvorfor er VAR ned 1kr da mens alle andre oljeselskaper er opp?

typisk fĂžrste bĂžrsdag :man_shrugging:

edit.
Godt ordtak: LĂŠr deg kunsten Ă„ vĂŠre fornĂžyd med det du har :wink:

1 Like

API data reportedly show weekly declines in U.S. crude, gasoline and distillate inventories

The American Petroleum Institute reported late Tuesday that U.S. crude supplies fell by 1.1 million barrels for the week ended Feb. 11, according to sources. The API also reportedly showed weekly inventory declines of 923,000 barrels for gasoline and 546,000 barrels for distillates. Crude stocks at the Cushing, Okla., delivery were down by 2.4 million barrels last week, sources said. Inventory data from the Energy Information Administration will be released Wednesday.

image

2 Likes

VAR er ned fordi eierene valgte Ä Þke til max antall aksjer pÄ laveste kurs. Skal ikke utelukke at noen har fÄtt lÄnt aksjer allerede


Oljeprisen kommer til svinge en god del uavhengig av Ukraina. En utviklng i Ukraina har egentlig kun risiko til oppsiden for oljeprisen.

3 Likes

Vet du nÄr vi kan forvente nÊrmere avklaring rundt atomavtale med Iran? Var vell snakk om medio mars? Slik jeg ser det er vell dette en gigant-trigger for oljeprisen pÄ oppsiden, ved ingen avtale

Ser at EU sier at de har nok gass i vinter


Tjaaa, Europeiske lagre har omsider kommet seg inn i 5 Är historiske trend som en fÞlge av lavere forbruk den siste perioden. EU fÄr krysse fingrene for at midlvÊret fortsetter. Lagrene er pr nÄ 32% fulle og 15 Bcm under gjennomsnittet. Skulle det komme en kuldebÞlge sÄ vil dette endres kjapt.

NÄr det gjelder Iran sÄ er det vel egentlig ingen som vent hva som kommer nÄr tid. Det vi vet er at store deler av Iran olje er allerede priset inn i andre halvdel av Äret. SÄ ogsÄ her er det risiko til oppsiden.

1 Like

Noen som bommet pÄ +/-? @Krieghoff @Kaisovski @pleximus83

Oljelagrene i USA Ăžker | Finansavisen

Litt om olje, hvor Bjarne Schieldrop SEB mener oljen skal ned.

har nĂ„ vektet meg noe “smĂ„tt” opp i oljesektoren i portefĂžlgen min da,sĂ„ disse plussene og minusene bryr jeg meg lite om i et segment av et ellers underinvestert marked,sĂ„ jeg tror pĂ„ sikt at tilbud/etterspĂžrsels bildet for oljeprisen vil vĂŠre lukrativt Ă„ posisjonere seg nĂ„ :wink:

2 Likes

Det er en liten detalj i det store bildet. Syntes imidlertid det er interessant at for noen timer siden ble det rapportert Crude draw pÄ 1,1 M, mens noen timer senere blir det rapportert build pÄ 1,1M, og oljeprisen fortsetter opp.

Preferanse pÄ selskap?

ja,det svinger heftigt i meldningene,-jeg gĂ„r ut ifra situasjonen i oljesektoren i “noen par korte trekk” :sweat_smile:

Har posisjonert meg litt i VÄr Energi idag :relaxed:
sÄ har jeg en liten post i BWE i tillegg.

2 Likes

StÄlbull lagertall selv med liten Þkning crude virker det som.

1 Like

At oljelagrene stiger og synker betyr kanskje lite da vi kommer nok til Ă„ oppleve en “tvist” i tiden fremover,


Nato sjefen taler


pluss en analytiker taler


NĂ„r stĂžyen lĂžyer, (rasling med sabler, rubler og det som verre er
) er det lagertall, forbruk og tilbud som betyr noe.

Ukraina er stĂžy, om enn mulig Ă„ spekulere rundt :slight_smile:

2 Likes

Mr. Bjarne Schjeldrup er ene og alene kanskje den “eksperten” som omtaler seg oftest i media og bommer. Sammen med Harald Magnus Andreassen.

3 Likes

Ikke glem Wiggen fra PAS. Men hun har stor treffsikkerhet syntes jeg

Savner Kjus. Han hadde god kontroll.

Noen som vet Ă„rsaken til oljeprisfallet i kveld?

HĂžres midlertidig ut. En forhandler fra Iran tweeter at en avtale er nĂŠrmere enn noen gang, mens US selv ikke indikerer noe som helst ang forhandlingene.

Meanwhile, a more immediate measurement of oil prices hit $100 a barrel. Dated Brent, the price of cargoes bought and sold in the North Sea, reached $100.80 a barrel on Wednesday for the first time since 2014, according to S&P Global Platts. Dated Brent reflects how traders are willing to pay up to secure actual barrels for delivery to refineries.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-15/oil-stable-after-industry-estimates-show-draw-in-key-stockpiles

1 Like