Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Enkelte tyskere begynner Ä bli utÄlmodige ser det ut som


4 Likes

1 Like

SĂ„ Tyskland sier nei til russer olja?

“Redigert” :sweat_smile:

dette kan bli komplekst fremover


2 Likes

Alikavel hopper oljeprisen rett til vĂŠrs

1 Like

Litt, men ikke mye, off-topic: det store spÞrsmÄlet er sanksjoner mot gass.

1 Like

Hva gjĂžr du her? Er ikke olje dĂždt?

Olje tenker jeg er en no brainer med det politiske presset det er nÄ. Gass, vel det tror jeg nok sitter lengre inne. Pest eller kolera valg, men ikke mange politikere som med viten og vilje fÞrer sin egen stat i dyp resesjon - Stoltz i Ty feks. PÄ den andre siden er verden full av overraskelser


2 Likes

Viten og vilje akkurat det. Det er det dem vil for Ă„ mĂžte den nye tiden med. Bryt ned alt, build back better


1 Like

image

Storbritannias Statsminister Boris Johnson har ogsÄ varslet et kommende forbud mot import av russisk olje, men dette vil tidligst tre i kraft ved neste Ärsskifte.

1 Like

hÄper denne overgangen gÄr ryddig for seg


1 Like

Det er vel i prinsippet bare Ä ha komplisert nok rÞrsystem, sÄ har ikke Russerne kontroll pÄ hvor de selger gass. (Men selvfÞlgelig ikke bare bare Ä rigge det i en fei). Uansett kommer nok Russerne til Ä kreve rubler for gassen fra alle sammen.

Men det er vel litt skumlere for dem selv om de mÄ kutte gassen til hele Europa samtidig, da forsvinner hele cash flowen pÄ 1 2 3. Da er det lettere Ä manipulere og true én og én.

" Earlier this week, German Economy Minister Robert Habeck said that a full embargo is now “manageable” for Germany and that the country hoped to find a replacement for Russian oil within days. According to Habeck, Germany is now “very, very close” to making a full Russian oil embargo a reality."

3 Likes

De er dyktige! :smiley: :+1:

Vet du hva det tviler jeg sterkt pÄ - pÄstandene til Tyskland og EU forÞvrig nÄr det den russiske oljen altsÄ.

3 Likes