Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Denne vetoretten er jo helt hÄplÞs.Tenk om alle delstatene i USA skulle ha det.La oss fortsette kampen for at Norge holdes utenfor.

4 Likes

Sikkert noen som synes det hÞres teit ut, men tror faktisk etterdÞnningene etter rykket nÄr Russland invaderte Ukraina fortsatt forklarer mye av bevegelsene i oljen.

2 Likes

Ikke teit i det heletatt. Sanksjoner mot RU er nok prisdrivende.

1 Like

Nei, den vetoretten er den som gir EU livets rett. EU er ikke et land. USA er et land.

2 Likes

Gass fra Hammerfest


2 Likes

De ser for seg Ă„ klare Ă„ bli uavhengig ilĂžpet av 2 Ă„r 
 :sweat_smile: intenst,men nĂždvendig!

3 Likes

Gas >4,x % opp

Update 15:29

1 Like

Helt klart, men gir samtidig et fremsyn pÄ en svÊrt polarisert politisk diskusjon.

1 Like
4 Likes
1 Like

Oljen har vel brutt ut pÄ oversiden av denne pennanten eller hva formasjonen kalles som du postet her for 7 dager siden?
Hva betyr et slikt brudd i den tekniske verden?

Det er bull :slight_smile:

Mulig Ă„ forutsi en targetprice?

Nei det vet jeg ikke. Jeg vet bare at det fundamentale pÄ lengre sikt og det tekniske pÄ kort sikt stÞtter en hÞyere oljepris. Med mindre black swan, lockdowns etc kommer inn i bildet.

Hvis dere leser bjÞrnetrÄden, sÄ er det mange der som mener vi stÄr foran en resesjon. I sÄ tilfelle fÄr vi se demand destruction.

1 Like

Kanskje en kortvarig demand destruction ved resesjon. Men det er et tankekors at oljeprisen er 108$ med SPR release og lockdown i Kina. Hva nÄr man ikke kan release mer, og kina Äpner opp igjen?
Hva med kjĂžresesongen i USA og Ăžkningen i flytraffiken utover sommeren?

Hvis ikke resesjon sÄ tror jeg vi skal kraftig opp i oljepris. Oljelagrene er vel nesten rekordlave nÄ?

2 Likes

Gode tanker @WBS , tror selv ikke pÄ demand destruction pÄ nÄvÊrende nivÄ.

1 Like

Nei jeg leser jo at det ikke skjer fĂžr kanskje 140$. Men hva vet jeg, bare leser det andre skriver.
SÄ har vi jo mulige nye sanskjoner pÄ toppen av dette, og sÄ har vi ESG som hindrer mer produksjon av olje selv om verden fortsatt trenger olje. Jeg ser ikke noe som skal tilsi lav oljepris pÄ mellom/lengre sikt. Lockdowns forbigÄende, resesjon forbigÄende.

Oljeprisen blir vel ikke lav fĂžr vi setter igang en massiv ny Ăžkning etter leting og produksjon av olje? Noe det ikke ser ut som skjer.

2 Likes