Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

4 Likes

Noen som har en formening om hva den store forskjellen på Brent prisen skyldes, og hva som eventuelt er den riktige prisen?

På denne linken er prisen 110,01,

På OilPrice er den 103,97

Vi er midt i et månedsskifte, siste handelsdag i juli var fredag, første handelsdag for august er mandag. Kan det hende at en av de har pris for futures en måned lenger frem i tid enn den andre?

Edit: Jeg ser oilprice hoppet brått fra 110 til der de er nå i løpet av fredag, så de byttet nok hvilken måned de viser når det europeiske markedet stengte. Mens tradingeconomics sikkert venter til mandag. Krieghoff delte priser for fysisk olje til sammenligning for noen dager siden.

Takk for svar.
Har tenkt på det samme, på denne linken som skal være official close 29/7 viser en pris på 109,98.

1 Like

Her er en oversikt over future kontraktene. Forskjellige sider kan vise forskjellige priser i slutten av måneden, men normalt vises future kontrakten to måneder i framtiden, rulleres siste dag i måneden. Det er oktober kontrakten vi byttet til på fredag.

September kontrakten er på 110,01, oktober kontrakten er på 103,97.

2 Likes

kontraktene ser ikke for seg noe energikrise neste vinter… :thinking:

image

Tredje uke på rad

Edit:

3 Likes

Forventer selv økning i Target output, men ingen reel økning. Sitter spent å følger med på om Nancy Pelosi gjennomfører møtet i Taiwan eller ikke i morgen. Dårlig dekket i Norsk media, men den situasjonen vil jeg hevde har en potensiell parallell til Cuba krisen.

1 Like

Hadde jo 12 min om det på Dagsnytt 18 idag

1 Like

Flott.

Det er vel en annen måte å si at oljen knebler økonomien inntil det investeres mer i oljesektoren.

Så forresten en dokumentar om han som fant opp gjødsel. De mente at verdens befolkning ble firedoblet pga det. Så en skikkelig energikrise kan kanskje få redusert befolkningseksplosjonen noe. Vet at mange mener at det stopper uansett, men det stemmer ikke. Økt matproduksjon via en eller annen oppfinnelse bla vil kunne heve antallet ytterligere.

5 Likes
1 Like
2 Likes

Leste den artikkelen også. Syntes den mangler noen sentrale element, som anti-olje politikken. Det refereres også til Moorse Citi Group, skulle gjerne i artikkelen lest om analytikere med motsettende vurderinger.

1 Like




1 Like

image

Tror det kan være verdt å følge med på både import og spr lagre Kina…

1 Like

Da tror jeg oljeprisen kommer langt ned på listen av ting som er viktige å følge med på😭

1 Like