Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

prøvde å lage spørreundersøkelse,men det er vel kanskje kun innsidere som kan arrangere det,…

tenkte isolert kun på oljepris ved reel konflikt :sweat_smile:

Tenkte mer i det baner av at før krig så er det naturlig at konsumet går opp og at oppfyllingsgraden er mer enn tilstrekkelig.

Ved en eventuell krig mellom noen av verdens stormakter så vil oljeprise gå king kong koks før absolutt alt blir nasjonalisert. Ikke verdt så mye å tenke på spør du meg.

5 Likes

Forfriskende syn på risk!

1 Like


(Kilde: Crude oil price history: why wars and conflicts matter)
Edit: som @Krieghoff skriver. Har dog ikke vært særlig kildekritisk.

Fra Journal of international affairs (særdeles gode artikler med høy standing).

1 Like

Jeg tror på kortsikt verden raser sammen, Kina og US er så avhenging av hverandre…

3 Likes
2 Likes

hmm…gjør oljen(energi) svindyr ,for så å gjøre den “utilgjengelig” for Asia(Kina)…

ikke at jeg sier noe,.-men noen ganger må man tenke litt millitært… :thinking:

Da fikk vi vite hva Biden har gitt til S.Arabi for økning av produksjon sist.

Kazakhstan’s Energy Minister: OPEC+ Needs To Look At Prices So They Become More “Realistic”

Current Prices At $100 Per Barrel Are Above The Preferred Corridor Of $60-80 Per Barrel

https://twitter.com/i/spaces/1ypKdEpjnMgGW

2 Likes

Crude +4.467MM, Exp. -1.5MM
Gasoline +163K, Exp. -1.5MM
Distillate -2.4MM, Exp. +1.0MM
Cushing +926K
Production 12.1MMb/d, unch

4 Likes

Det var en heftig build.

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 2. aug 2022

Brent Crude NYMEX viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på kort sikt. Fallende trender indikerer at futuren er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Futuren tester støtten ved cirka 99.00 . Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 99.00 vil utløse et salgssignal. Volumet har tidligere vært lavt rundt kurstopper og høyt rundt kursbunner. Dette bekrefter trendbildet. Futuren anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Anbefaling en til seks ukers sikt: Selg (Score: -55)

1 Like


På den positive siden er vixen ned😅

1 Like

Noen andre faktorer enn Kina som kan snu trenden her, som dere kan tenke på?

1 Like

Spr slipp av nødolje stoppes i oktober.
Mere synlig at Opec har lite eller ingen spare cap

At opec (+) minus Saudi, UAE og RU ikke har rest kapasitet vil jeg tro begynner å etablere seg som en sannhet blant analytikere flest.

Selv om jeg tviler USA har særlig med rest kapasitet utover 12mbls, så vet man jo aldri. Forventer at Saudi øker om vi ser USA i 12 +. Har hørt rykter om at Saudi har break even på 4 USD - det er vilt.

1 Like

Equinor har/hadde produksjonskostnad per fat i rangen 40-50 kr/fatet sist jeg sjekket.