Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Det blir verken mer eller mindre fysisk olje i markedet om traderne kjøper futures. Går prisen opp før traderne får levert oljen så tjener de på risikoen, faller den så taper de. Faller den mye så chartrer de gjerne VLCC’er for å lagre oljen til prisene går opp.

2 Likes

Dritt algoritme :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Virker som en del us olje selskaper holder seg greit i forhold til fallet i oljen?


Vel,

Har kun fulgt 2/3 selskaper siste uken, så kan være jeg tar feil der ja

Finner ikke dem på TW?

@Professoren:SPN
Finner ikke Dow Jones U.S. Oil & Gas Index på tw

1 Like

Hvis det er ressisjons frykt som sender oljen ned, hvorfor stiger copper?

Fornybar; elbiler, vindmøller osv.

Kjøper ikke helt den resesjons frykt teorien - hvorfor starter frykten ca. Kl. 1500 norsk tid.

4 Likes

Har lurt på det samme, ser man på chartet siste dagene er det alltid den tiden det faller. Kjøpe bull før og bear etter

Og hvorfor gjelder frykten bare innenfor en sektor? Logiske er tverrsektoriell - alt vil påvirkes.,

Billigere energi gir bedre lønnsomhet i de fleste bransjer.

Fallet fortsetter, selv om styrken har avtatt. God støtte i området 72, deretter 66.

Du linket jo en svært interessant video rundt spr og republikanerne har kommet med forslag om å avvikle det og det var såvidt jeg forstod ingen hinder i å tømme lageret.

For USA sin økonomi, så virker det lurt å bruke det til å fjerne de verste svingningene fra verdensmarkedet. Kjøp når oljen er billig, selg når den er dyr. Det vil gjøre at land som Norge tryggere kan øke sin produksjon.

4 Likes

Det var slik jeg også tolket videoen. En politisk etterlevning fra1973 hvor det var fysisk mangel på olje grunnet OPEC’s produksjonsreduksjon.

https://www.ft.com/content/202d0463-184c-4b14-8eb9-6fc80f147b16