Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Har ikke fått hørt den enda, men blir i løept av morgendagen. Men ja, kapital disiplin er nok veldig viktig og det gjør jo at det blir veldig intressant å følge med i tiden som kommer. Når man krydrer dette med økte kostnader innen rig så har jeg en klar formening om hvilken vei dette vil gå.

Topper man dette med strategisk oljelager beholdning så blir det en skummel mix og det skal ikke mye forstyrrelse til på tilbudssiden før dette blir utrivelig (til oppsiden).

2 Likes
1 Like
3 Likes
3 Likes

Og selvsagt klarer amerikanerne dumpe på nytt.

Hva tenker folket om Equinor nå på lang sikt? Krona er utrolig svak, utbytte betalt i dollar, Kina som kan komme fra siden + USA sine oljereserver som er historisk lave. God havn i inflasjon er min første tanke, men skulle gjerne hørt litt fra sterkere olje-vitere

talen til powell som skremmer markedet idag.
er long i olje, men begynner å smerte…

Godt poeng.

Føling på hvor vi går videre? Fortsatt Bull med omtrent 70% av start idag,

Jeg mener vi skal opp. Men jeg blir liker ikke de dumpene. Vi ligger vel på intradag motstand nå.

Må ha en del i swing cap idag ja…

Bryter 81 straks:)

Rekyl for olje på børsen i morgen da.

Da er alle pos lukket for dagen.10% gev på investert idag.
81.30 brytes er det duket for videre oppgang.

Nok timer med trading idag:)

2 Likes

Tok noen tekniske linjer fra høy/lav 06.02 og frem til nå, Triangel formasjon, men potensial oppside på over 1,5 dollar.

Long 81.80

1 Like

Da ble det en close på 82,70 og short til 82,50. Tatt 10% av investert kapital idag og siden morning.

1 Like

TA ser fryktelig ut; flerårig opptrend brutt på svært høyt volum i januar. Svak respons/bounce etter det store fallet. Mest sannsynlig konsolidering/etablering av ny supply-sone før ytterligere fall.

for noen svingninger i Brent for tiden. SL på 81,60, får se om den holder…

Gikk fint dette! Ser ut som det blir enda et forsøk på å komme seg gjennom motstand på 83,7-8. Spent på fortsettelsen…

2 Likes

EIA (wk ending 3 Feb)
Crude: 2.423M
Cushing: 1.043M
Gasoline: +5.008M
Distillates: +2.932M