Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

I fÞlge DnB podcasten, vist til over, begynner Permian Ä nÊrme seg en grensen for hva dem klarer Ä ta ut. Noe av Ärsaken er knyttet til den amerikanse servicesektoren som nÄ heller vil bli kvitt gjeld, betale utbytte - unngÄ store investeringer.

3 Likes

Har ikke fÄtt hÞrt den enda, men blir i lÞept av morgendagen. Men ja, kapital disiplin er nok veldig viktig og det gjÞr jo at det blir veldig intressant Ä fÞlge med i tiden som kommer. NÄr man krydrer dette med Þkte kostnader innen rig sÄ har jeg en klar formening om hvilken vei dette vil gÄ.

Topper man dette med strategisk oljelager beholdning sÄ blir det en skummel mix og det skal ikke mye forstyrrelse til pÄ tilbudssiden fÞr dette blir utrivelig (til oppsiden).

2 Likes
1 Like
3 Likes
3 Likes

Og selvsagt klarer amerikanerne dumpe pÄ nytt.

Hva tenker folket om Equinor nÄ pÄ lang sikt? Krona er utrolig svak, utbytte betalt i dollar, Kina som kan komme fra siden + USA sine oljereserver som er historisk lave. God havn i inflasjon er min fÞrste tanke, men skulle gjerne hÞrt litt fra sterkere olje-vitere

talen til powell som skremmer markedet idag.
er long i olje, men begynner Ă„ smerte


Godt poeng.

FÞling pÄ hvor vi gÄr videre? Fortsatt Bull med omtrent 70% av start idag,

Jeg mener vi skal opp. Men jeg blir liker ikke de dumpene. Vi ligger vel pÄ intradag motstand nÄ.

MĂ„ ha en del i swing cap idag ja


Bryter 81 straks:)

Rekyl for olje pÄ bÞrsen i morgen da.

Da er alle pos lukket for dagen.10% gev pÄ investert idag.
81.30 brytes er det duket for videre oppgang.

Nok timer med trading idag:)

2 Likes

Tok noen tekniske linjer fra hÞy/lav 06.02 og frem til nÄ, Triangel formasjon, men potensial oppside pÄ over 1,5 dollar.

Long 81.80

1 Like

Da ble det en close pÄ 82,70 og short til 82,50. Tatt 10% av investert kapital idag og siden morning.

1 Like

TA ser fryktelig ut; flerÄrig opptrend brutt pÄ svÊrt hÞyt volum i januar. Svak respons/bounce etter det store fallet. Mest sannsynlig konsolidering/etablering av ny supply-sone fÞr ytterligere fall.

for noen svingninger i Brent for tiden. SL pÄ 81,60, fÄr se om den holder


Gikk fint dette! Ser ut som det blir enda et forsÞk pÄ Ä komme seg gjennom motstand pÄ 83,7-8. Spent pÄ fortsettelsen


2 Likes