Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Hvis man endelÞst repeterte Russland sine synspunkter, sÄ fikk man sÄ Þrene flagret. Utenom det, sÄ er det fint rom.

Det er ett synspunkt ja. La oss heller holde oss til oljen.

5 Likes

SÄ hvor skal egentlig prisen pÄ oljen :thinking: noen mener den skal stramme seg til og at prisen skal opp i 2. halvÄr av Äret.

Men sÄ var det frykten!

Frykt for Þkonomien, frykt for gjelden som USA mÄ hÄndtere. Frykt for at Kina ikke skal ha like stort behov for olje og gass.

Mye usikkerhet og frykt.

1 Like

3 Likes

Pengebingen til selskapets Q1 var pÄ ca 570 milliarder med kurs 10,8 om jeg ikke tar feil, tilsvarende ca 180 kroner/aksje. Har ikke sjekket Q1 2021, men den var mye lavere da.

4 Likes

Bull Energi Norge

Ser pÄ data fra Permian, sÄ ser det ut som nedgangen fra dei produserende brÞnner er sÄ stort at vi har nesten ingen produksjonsvekst med dei brÞnnene som blir borret no. Det vil sei om dei ikkje snart fÄr opp farten og borrer flere brÞnner sÄ vil vi sjÄ nedgang i oljeproduksjonen. Og den vil berre Þke pÄ. Det er jo litt av utfordringen med skiferolje.

image

4 Likes

Ser pars melder om 19 prosent bensin og diesel Ăžkning i Kina y/y 22 vs. 23

1 Like

Utfallet man ser er vel noe som CEO i Pioner har uttalt om “klanen” i Permian en god stund.
De holder tilbake investeringene i bassenget sĂ„ lenge myndighetene i US ikke vil gi en bedre langtids-forutsigbarhet. ESG har vĂŠrt hĂžyt pĂ„ agendaen og shail har havnet i en uforutsigbar “grĂ„sone”.
Personlig tror jeg realitetene vil vise seg, transformasjonen fra Shail til ESG blir drevet av hÄp og Þnsketekning som ikke vil la seg gjennomfÞre pÄ den korte tidsrammen. Men igjen, kun mine tanker.

I det kinesiske innlands forbruke?
Har du link? Har google men fann ingenting

1 Like

Sjekk Pareto energy daily 19 mai. Kan ikke klippe og lime inn her da blir dem sint pÄ meg igjen.

Rettelse pÄ forrige post kinesiske forbruket (innenlands) pÄ bensin steg med 19,7 p og diesel 30 p. y/y. Tror Kina kommer med gravemaskin tall etterhvert ogsÄ - antall solgte nye maskiner - indikator pÄ vekst i Kina.

Viktig med rigg count dropp i USA. Samt at bĂ„de India og Kina er mer «hostil3» mot 15 Ă„r ++ gamle oljetankere


3 Likes

Takker.
Leste at bensin og diesel exporten fra kina var ned siste Ă„r men flybensin var opp. SĂ„ det er nok riktig som Pareto skriv.

Ja ser ut til at veksten i oljeriggene i US i minste har toppa ut med top pÄ 627 rig i Des 22. NÄ 588. (5mai) Kan egentlig sei at det har ligget flatt pÄ 600 rig i eit Är.

Og WTI prisen

1 Like




3 Likes

EIA (wk ending 19 May)

Crude: -12.456M

Cushing: 1.762M

Gasoline: -2.053M

Distillates: -0.562M

1 Like

4 Likes

Noen som kan bringe litt lys over fallet i oljĂ„?- foruten Suezkanalen og pĂ„gĂ„ende gjeldstakforhandlinger “over there”

2 Likes

Kjenner ikke til Suez men pristak usikkerhet forklarer nok en del. Det er samtidig ikke utenkelig med gevinstsikring etter sistetids oppgang


2 Likes

https://www.dn.no/energi/bloomberg-marerittar-for-verdenskjent-oljetrader/2-1-1456759

1 Like