Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Hvilken gasspris er det du ser pÄ?
Olje er enkelt. WTI og Brent. Men gassprisen er vel ikkje sÄ rett frem?
Eg ser kun pÄ denne pÄ finviz

Den er vel ein gasspris for US. Er der ein for Europa og ein for Kina?

Ps. Eg trur gassprisen i US skal under 1 :thinking:

Doh, kveldstid sitter jeg Ä ser pÄ investing.com. SÄ det er amurica NG.
uuumm, derivat uten at jeg ser hva den er basert pÄ. mulig jeg skal holde meg unna ting jeg ikke forstÄr :slight_smile:

Us gas under 1? why? Tror det blir veldig veldig mye av den? hehe

ETF’en NG er er vel den stþrste om du skal fþlge med. Selve gassmarkedet er stort og krever nok mye tid og kunnskap.

1 Like

Natural gas i US er noe av det heftigste man kan holde pÄ med. SvÊrt volatilt. Bitcoin opphÞyd i ett par potenser. Du kan jo se pÄ denne karen, https://www.youtube.com/watch?v=VNYNMM0hXXY&t

1 Like

PÄ grunn av fracking US. Skal sjÄ om eg kan finne litt meir dokumentasjon pÄ den pÄstanden seinere. Gas er ogsÄ av og til eit problem nÄr ein vil produsere olje og ein ogsÄ fÄr opp gas fra samme brÞnn. Da mÄ ein strupe pÄ oljeproduksjonen nÄr ein ikkje har plass til gassen.

Hehe, klassiker

Trump sitt siste utspill fikser nok biffen. De vil brenne av gassen for Ä fÄ oljen. Slippe Ä styre med infrastruktur til gass. Litt slik som midt-Þsten


Jepp eg tenkte pÄ det nÄr eg sÄg det

Er det UNG du mener?


1 Like

Som olje futures, NGV = okt, NGX = nov osv

1 Like

Her har du 5 Är UNG, rÞd sirkel hvor vÄr venn som var naked short UNG imploderte :stuck_out_tongue:

1 Like

Er ikke den videoen eldre enn knapt et Är? Da mÄ jeg ha sett den fÞrste gang mens den var rykende fersk (jeg er gullfisk)

Mener det var sen hĂžst 2018. Rundt November, men det kan vi jo alltids finne ut av :slight_smile:

Denne var fin.
Er det noe tilsvarende for Europa?
https://gasprices.aaa.com/

ĂŠĂŠĂŠ er dette bensin?

Edit
Her bomma eg. Dette er bensin.
The AAA Gas Prices website is a public service of the United States of America’s largest motoring and leisure travel membership organization and is updated daily by Oil Price Information Service (OPIS) with average national, state and local prices for gasoline, diesel and E-85. Every day up to 120,000 stations are surveyed in cooperation with WEX, Inc.for unmatched statistical reliability

Du har sÄ rett, Nov 2018

Gas? Som i form av bensin og diesel


Europeiske markedet er nok en del mer komplisert enn US. Europa mates via store rþrledninger og et hav av forskjellige valuta med forskjellig agenda


For Ä si det sÄnn, de store guttene (og jentene) som trader natural gass i Norge/Europa bruker heftig AI + Satelitter + vÊrmeldinger ++++ for Ä trade kontrakter. SÄ dette markedet er ikke for vanlige folk, med mindre man har tilegnet seg kompetanse av en annen verden.

2 Likes

Trodde candlesticks, volum og en linjal var alt som skulle til :chart_with_downwards_trend:

1 Like

Hahaha, takk for en god latter :slight_smile:

Ja hvor skal den?

Edit

Edit 03.09.19

Edit 04.09.19