Doh, kveldstid sitter jeg Ä ser pÄ investing.com. SÄ det er amurica NG.
uuumm, derivat uten at jeg ser hva den er basert pÄ. mulig jeg skal holde meg unna ting jeg ikke forstÄr
Us gas under 1? why? Tror det blir veldig veldig mye av den? hehe
Natural gas i US er noe av det heftigste man kan holde pÄ med. SvÊrt volatilt. Bitcoin opphÞyd i ett par potenser. Du kan jo se pÄ denne karen, https://www.youtube.com/watch?v=VNYNMM0hXXY&t
PÄ grunn av fracking US. Skal sjÄ om eg kan finne litt meir dokumentasjon pÄ den pÄstanden seinere. Gas er ogsÄ av og til eit problem nÄr ein vil produsere olje og ein ogsÄ fÄr opp gas fra samme brÞnn. Da mÄ ein strupe pÄ oljeproduksjonen nÄr ein ikkje har plass til gassen.
Trump sitt siste utspill fikser nok biffen. De vil brenne av gassen for Ă„ fĂ„ oljen. Slippe Ă„ styre med infrastruktur til gass. Litt slik som midt-ĂžstenâŠ
Edit
Her bomma eg. Dette er bensin.
The AAA Gas Prices website is a public service of the United States of Americaâs largest motoring and leisure travel membership organization and is updated daily by Oil Price Information Service (OPIS) with average national, state and local prices for gasoline, diesel and E-85. Every day up to 120,000 stations are surveyed in cooperation with WEX, Inc.for unmatched statistical reliability
Europeiske markedet er nok en del mer komplisert enn US. Europa mates via store rĂžrledninger og et hav av forskjellige valuta med forskjellig agendaâŠ
For Ä si det sÄnn, de store guttene (og jentene) som trader natural gass i Norge/Europa bruker heftig AI + Satelitter + vÊrmeldinger ++++ for Ä trade kontrakter. SÄ dette markedet er ikke for vanlige folk, med mindre man har tilegnet seg kompetanse av en annen verden.