Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Fredag aften litt over 3% fall. Rundt et kvarter senere dukker nyheten om russisk overproduksjon pÄ 150kbopd siste mÄned.

Er det noe spesielt som driver oljen opp over 2 %?

API tall kjem vel ikkje fĂžr 22:30 i kveld?

Spekulasjoner i forkant av tall er vel en mulig forklaring.

Min tolkning er at oljen sank unÞdvendig mye pga bekymringer om manglende kortsiktig behov som fÞlge av orkanen Dorian, og nÄr den ikke traff USA sÄ hardt som fryktet sÄ stiger oljen igjen.

Baserer det pÄ at oljeselskaper ikke falt i takt med oljen, sÄ var noe rart der.

Hadde forventa lager trekk.
image

Forventningen var vel - 2 mill. Fasit var +400K


Jepp. Short olje i natt?
The American Petroleum Institute (API) has estimated a surprise crude oil inventory build of 401,000 barrels for the week ending Aug 29, compared to analyst expectations of a 3.50-million barrel draw.

BÄde brent og wti gikk nok delvis pÄ spekulasjoner om trekk i lager. Vondt Ä vite hvor prisen skal, men er jo normalt pÄ denne tiden den begynner Ä trekke oppover.

Short olje til i morgen er vel nesten en slam dunk ferdig servert.

Bull Flag?

4 Likes

Ooh, i toppen av range ogsÄ. Lukter brudd lang vei, men mÄ bekreftes.

bullflag, MEN sÄ ligger 56.70-56.50 der som en mur.
(Om sant skal sier, sÄ er jeg helt forferdelig dÄrlig til Ä spÄ utvikling i oljepris. => sannsynlig med Brudd opp, siden jeg fÞler meg :bear: )

Og der prÞver olja (BReNt) seg over motstandslinja. og pludrer nÄ med EMA50
Shorter her, SL 62,20 Gearing til det ville helvete. Satser pÄ 3dollars ned ganske kjapt. (EIA spanderer vaselin pÄ meg)

Kall det mitt bidrag til en skikkelig oljeoppgang. Har en portefÞlje som kommer til Ä nyte godt av oppgang i oljepris. (noe jeg tror pÄ pÄ litt lengere sikt enn uka her)

1 Like

Vi fÄr se nÄr eia kommer med lagertall kl 17


Synes vel det stinker av prisbevegelsene pÄ relativt lavere volum de siste 4-5 handledagene.

minner meg litt om pump and dump. Men sant skal sier, olje er jo drevet av kartellvirksomhet med opec, frie markedskrefter, vill spekulasjon og nasjonale interesser. Er det noe som til enhver tid er manipulert sÄ er det oljeprisen. Hvorfor jeg prÞver Ä trade den kortsiktig er et mysterium.

1 Like

jÞss den rÞk fort gitt. Ser det verserer nyhetsmeldinger om trekk. trodde EIA kom kl 18 idag grunnet laborday pÄ mandag. :face_with_monocle:

Jepp. Bra tall

image

Men den traff nedgÄende trendlinje. Er litt spennende pÄ om den klarer Ä bryte over den.

1 Like

PĂ„ brent er den tilsvarende linja brutt over 61.85
Blir litt imponert om den klarer Ä bryte/holder seg over for Ä si det sÄnn. (blir en bra dag i morgen:)

Brent tegner eg slik

1 Like

Bra fart i olja.

1 Like