Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Mot 64 +

1 Like

Skal se over min egen. Har sikkert slurvet på candlene

Ser ut for at det dabber av.

Det kan faktisk se ut som dette blir en failed upthrust.
Ender WTI under 56.50 før tradingdagen er omme…?

Noter volumet i nærheten av bunnen her. Noen har lastet opp. I dag er det mulig brudd på siste ukers konsolidering. Jeg tror den må ned og teste brudd (kanskje overshoote ned til ~60.5).

Edit. Feil bilde. Får legge in graf senere.

Ble plassert inn passelig stort volum x3 short crude oil 17:08. Kort tid etter at olja tok av på lagertall.

1 Like

Det er noen som er flinkere enn meg til å plassere shorten sin, det skal være sagt. Ser ikke pent ut chartet lenger.

1 Like

Når jeg ser sånne flott grønne åpninger som kom på olja i dag så sjekker jeg relativt kjapt volum som går short. Føler det på gikta at de treffer vel ofte… Pr nå er hele dagens oppgang bortevekk i US. Ble så smått rødt i det jeg skrev dette :stuck_out_tongue:

Hvilke derivat/etf’er er det du sjekker over there? bare de jeg ser på screenshotta?
Har prøvd meg på å trade olje i det små ei stund, men jeg kunne like godt kastet terning. (og ofte er det verre enn som så da SL ene mine ser ut til å være magneter :roll_eyes: )

Er vel både mangel på timing og “feeling” for markedet. Called it i dag, men bommet helt på hvor jeg skulle posisjonere. Og da er jeg like langt. Men mer “volum” informasjon som det du viser her, kan hjelpe. (kanskje :stuck_out_tongue: )

Sjekker de mest likvide long/short.

Long, USO, UCO, DBO

Short, SCO, DTO, DNO,

1 Like

Takk. Meh, er noe som ikke funker i terminalen. Får ikke opp data på de.

(Og plutselig her forleden dag var både ordrebok visualisering og vwap-histogramet til handelsloggen borte og. Og ikke får jeg lagt til tjenester. Sikkert noe funksjons nedlåsing siden jeg sitter på billig pakkepris. Ergo ring support og få låst opp og få lov å betale litt mer.)

Lagt inn graf

Jeg blir litt i tvil om tolkningen, men jeg kan ikke wyckoff godt nok.
Blir ikke en sånn topp ut av rangen normalt regnet som en (failed) UT i dette tilfellet. Og at spring må etterfølges av en “creek”

Under LPS bør man ikke se en etablering.

1 Like

Skal oljen opp?

1 Like

Ser sånn ut, 8% opp på 4dager nå. Men jeg skjønner lite av hva som er bakgrunnen for oppgangen. Rart om den ikke korrigerer ned og setter en HL snart. så sitter klar og skal bulle med når den reagerer tilbake.

Samme her. For det virker som US kan øke og øke produksjonen. Men viss du leser den linken eg la med så kan det være ei forklaring. For viss dei ikkje er forsiktige med produksjonen så kan dei enkelt ødelegge feltene.
Og får dei problemer med produksjon på skiferoljen, da kan prisen gå opp.

Fin den, var et par nye momenter.

Har sett det litt spøkefullt bli sagt på investing.com at du kan bli med på Saudi Aramco IPO’en allerede nå ved å kjøpe olje. Og selge olje igjen når IPO’en blir satt. :face_with_monocle:

1 Like

Edit: Må jo ha med denne også, https://www.eia.gov/outlooks/steo/

“I informed John Bolton last night that his services are no longer needed at the White House. I disagreed strongly with many of his suggestions, as did others in the Administration, and therefore I asked John for his resignation, which was given to me this morning. I thank John very much for his service. I will be naming a new National Security Advisor next week.”

Short olje, Iran krig avblåst :star_struck: