Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

At Saudi velger å kjøpe S400 er jo helt innenfor. Tror dog det systemet kanskje er litt overkill for hva de skal skyte ned. De burde kjøpt Pantsir også. Meen Israel har jo vist i Syria at begge systemene kan lures.

Det ser jo veldig spesielt ut. Hvis det var krysserraketter så burde vel skadene på installasjonene vært større? Men det er vanskelig å si om de hullene vi ser er 30cm eller 2m i diameter. Aner ikke hva størrelsen på de «ballongene» er. Dersom det ikke er krysserraketter med meget høy presisjon så er det vel faktisk en helt ny angrepsmetode. Uansett, det kan godt være at houtiene har avfyrt disse våpnene, men det er vel liten tvil om at en annen stat har utstyrt dem med disse.

Denne hendelsen tror jeg ikke de lar passere, det er rett og slett for drøyt. Meget bekymringsfult.

1 Like

Finnes jo veldig mange typer stridshoder man kna putte på en krysserrakett.

Det som egentlig er mest overraskende er at de tankene ikke er blåst i fillebiter.

Var ikke at de skulle kjøpe s400 jeg reagerte på.

er biler på bildene

Trond Omdal i Hegnar.
https://soundcloud.com/hegnarpodden/usa-kommer-med-en-passende-respons

1 Like

https://www.cnbc.com/2019/09/17/saudi-energy-minister-says-oil-supply-is-fully-back-online.html

1 Like

Vi tror ham fult ut?

Nei, det gjør vi ikke.

1 Like
1 Like

Dette faller neppe i god jord. Bir spennende å se om det kommer en reaksjon iløpet av helgen…

Spacing is crucial with shale wells: they dry up quickly—with output falling by 70 percent over their first year—and new ones need to be drilled on an ongoing basis to maintain production. As a result, the best, lowest cost, acreage in the Permian is running out and recovery rates are getting worse.

1 Like

46

3 Likes

Etter å ha sett bilder fra angrepet så har det hele tiden vert min forståelse av at reperasjoner kommer til å dra ut i tid.

At Saudi kommuniserer at de skal klare å gjennoppta full produksjon er en sannhet med modifikasjoner etter min mening. Her benyttes resevre kapasitet på andre anlegg, samt lager. Det ser ut for at jeg får rett i mine antagelser. Videre så har både Kina og Japan blitt varslet om endringer i kvalitet på oljelevranser.

De som har god kjennskap til skadene har nok posisjonert seg i oljemarkedet allerede.

1 Like

Ser jo ut som om det skal mer til enn litt maling for å fikse problemet.

4 Likes

Herregud for et sirkus…

Hadde noen sagt til meg at oljeprisen skulle være LAVERE en uke etter at 5% av verdens oljeproduksjon ble midliertidig satt ut av spill så skal jeg være en av de første de å innrømme at vedkommende hadde blitt idioterklært.

Så feil kan man ta.

2 Likes

Her er årsaken:

Ja så det der, derfor jeg kaller det hele et sirkus.

SA blir bombet, og alle peker på Iran. SA går med på delvis våpenhvile, og Iran’s sankjsoner skal lettes?

Det kan ihvertfall for en utenforstående se ut som Iran har trukket ikke bare et langt strå , men samtlige :laughing:

“US denies offer to remove sanctions on Iran HOOK: IRAN’S CLAIM OF SANCTION BEING REMOVED IS BASELESS US GOVT IS COMMITTED TO ZERO OIL EXPORTS FROM IRANIAN REGIME”

1 Like