Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

For meg sÄ hÞres det faktisk helt usannsynlig ut at man skal lette pÄ sanksjoner mot Iran pÄ nÄvÊrende tidspunkt.

USA, Storbritannia, Frankrike med flere har nettopp gÄtt ut og stÞttet KSA om at angrepet var stÞttet/gjennomfÞrt av Iran. At man da skal lette pÄ sanksjoner kort tid etterpÄ vil jo sende ett signal som vil gir energi til alle verdens terrorister og banditter.

Men men, ingenting er umulig i disse tider.

Det er snakk om at 3 brigader er tatt til fange. Store tap pÄ Saudi personell og materiell. Om ikke dette pÄvirker oljeprisen sÄ er det ingenting som gjÞr det.

1 Like

NÄ er ikke jeg noen militÊrekspert, men nÄr man vet hva sÄnne geriljagrupper gjÞr med krigsfanger, hvorfor overgir da flere tusen soldater seg til dem?? Skulle jo tro de kunne bite litt fra seg. NÄ blir de i beste fall ydmyket offentlig pÄ all verdens tv. I verste fall sÄ blir det massehenrettelser


Hutiene er de snille i denne krigen, og de har gitt saudiske tropper med venner grisebank i flere Ă„r. Saudi har svart med Ă„ bombe alle sykehus, skoler og andre sivile installasjoner kontrollert av hutiene.

1 Like

“Snille” isĂ„fall. De har sin del av krigsforbrytelser de ogsĂ„. De er teknisk og antallmessig i undertall. Derfor jeg synes det er rart at de klarer Ă„ overraske en sĂ„ stor gruppe soldater som de har gjort her. SpĂžrsmĂ„let er jo ogsĂ„ om de har kapasitet til Ă„ holde sĂ„ mange krigsfanger over tid. Da er det mange ganger at de synes det er “enklere” med massehenrettelser.

1 Like

De har nok iranske rÄdgivere, men de har heller ikke en historie for massehenrettelse. De har nÄ oppmerksomheten til verdenssamfunnet, Saudi har tapt all Êre og ansikt. De blir nok frigitt bare for Ä bli fengslet og straffet i saudi fordi de lot seg ta til fange

12 September 2019 $61.28/barrel
13 September 2019 $60,25/barrel

Jaja, da er vi tilbake igjen til fredagen fÞr smellet. ForstÄ det den som vil.

1 Like

Tok en long posisjon i crude oil idag. Tanken bak traden er at vi er i en D bull-trend, sÄ kjÞpet var et bottom-fishing play i forhold til 54 nivÄet, som evt vil endre trenden. SÄ stop har jeg rett under 54. Vi har ogsÄ tettet gappet etter eksplosjonen opp.

3 Likes

what the actual f


2 Likes

Ser ut som jeg fĂ„r nytte av obx shorten min i morgen. Men what the actual fck kan du godt gjenta noen ganger. 3% ned, ingen stĂžtter holder. Skikkelig exhaustion. Å pille SA pĂ„ sin store nese og tilhĂžrende prisoppgang er nĂ„ nullet ut. Og linjen er tilbake til der de var fĂžr sa poff i et av verdens minste prosesseringsanlegg.

2 Likes

Selges kanskje en del unna for Ä unngÄ fysiske leveringer siste dagen osv? men dette var da mÄte pÄ.

2 Likes

Rollover ja, men 3% er mer enn at datoen plutselig var her igjen. (helt utrolig at det faktisk er synlig diff pÄ disse dagene, vurdert Ä shorte pÄ dato, men har brent meg mange ganger pÄ Ä prÞve meg i olje.)

Begynner Ä tro pÄ oversupply og svekket demand. Bare rart bÞrsene ikke fÞlger etter. De gÄr oppover ridende pÄ unicorns farting rainbows.

1 Like

Hver gang jeg prÞver Ä forstÄ oljen sÄ finner jeg ut at jeg bÞr gi opp i stedet.

Dette er vel en grei pÄminnelse for min del om at oljeprisens veier er uransakelige :slight_smile:

3 Likes

Oljeprisen over og underskyter alltid voldsomt.

Prisen reagerer pÄ lagertall fra USA. De har i det siste Þkt produksjon noe voldsomt selv. Hvordan pÄvirker dette lagertallene?

IMO2020 rett rundt hjÞrnet, og ingen vet nÞyaktig hvordan dette kommer til Ä pÄvirke verdens forbruk.

3 Likes

Joda, API tallene lekker vel ut allerde nÄ. SÄ fÄr vi dÞdelige bekreftelsen nÄr API rapporten slippes.
Godt poeng med IMO2020,

1 Like

API kommer ikke fĂžr i morgen

1 Like

Jeg vet, jeg insinuerte at API er tett som en sil

3 Likes

Oljeprisen har faktisk ikke brutt noen viktige linjer, eller endret trenden ennÄ, sÄlangt 54.02 holder i USOIL. Den var nede og testet 54.02 pÄ en prikk etter inngangen min, sÄ vi fÄr se i morgen om det blir noe brudd. Skulle kursen bryte ned, sÄ forventes fortsatt en LH en eller annen gang i nÊr fremtd, noe som vil si at oljeprisen(crude oil/usoil) med stor sannsynlighet skal opp i 58-60 omrÄdet.

wow
 :pleading_face:

GĂ„r litt sent i nĂžtta her av og til :stuck_out_tongue:

Men for de som ikke er fult sÄ sikre sÄ kan de jo sjekke denne linken, https://www.api.org/~/media/Files/Publications/WSB_2019_schedule_12-21-18.pdf

1 Like