Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Det beste er vel å kjøpe de største ETFene i US om du har tilgang. Disse er svært likvide.

Alternativt er å kjøpe AkerBp

1 Like

Da har man sett det også. Iran skyter missiler på en amerikansk base i Irak, og oljen er i minus for dagen.

Det de velge å svare med var vel noe av det mildeste, samt at angrepet var meldt til Irak. Tror ikke Iran ønsker krig men måtte svare med noe. Hvis de ikke finner på noe mer tull kan denne konflikten for nå være avblåst. Time will show

1 Like

Festen ble kortvarig her.

Libya har produsert 1.2 mill (bpd) dei siste mnd. Nå blir den redusert til 500k (bpd) og løyser ikkje situasjonen seg kan den bli videre redusert til 75k (bpd)

1 Like

Våpenhvile i Libya, Coronavirus, OPEC møte senere i dag. DnB nedgraderer kursmål for Equinor. BP resultatet for 2019 er ned 21%…

Reduserer meg litt i olje da det er fult mulig vi skal teste 50$/fat ganske så snart.

Mest sannsynlig utslag fra OPEC møtet er kutt og igjen så er ikke det så veldig bra for oljeprisen. Så lenge kapasiteten finnes så vil vi ligge her nede å vake.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-04/bp-sees-virus-wiping-out-one-third-of-oil-demand-growth-in-2020

Edit: Må ha med denne også https://www.youtube.com/watch?v=qPtzQPEDxSQ

Teknisk HS formasjon på brent, spennende :

2 Likes

Betyr sikert ingenting for etterspørsel :stuck_out_tongue:

Hongkong-selskapet opplyste tirsdag at de kutter 90 prosent av sine flyvninger til fastlands-Kina de to neste månedene og 30 prosent av alle sine flyvninger, som følge av coronaviruset.

1 Like

I to mnd!!
Jesus Kristus

Altså, denne artikkelen gjelder kun 1 flyselskap. Probelmstillingen gjelder for mange flere. Vi snakker fly, båter, biler, husholdninger.

Når millioner av kinesere ikke får gå på jobb så trengs det betydelig mindre energi. Tall tilsier at Kina import allerede er ned 3 millioner fat/dag. OPEC teknisk komite har hastemøter as we speak.

Kan godt tenkes at de kutter 500 000 fat/dag. Om det gjør det så er det ikke ett sunnhetstegn for å si det mildt.

Helt enig, litt håpløst for meg som er eksponert en del mot olje.
Men har vært muligheter for gode kjøp, mek om det eskalerer kan jeg ha gravet min egen grav, helt frivillig :joy:

Ikke at jeg slutter å ha oljeselskaper, men jeg tror jeg kan få de billigere om ikke så altfor lenge.

Noen tanker til ettertanke!




Det kommer vel litt an på om du vil ha med valuta eksponering i tillegg. Er du bull på olje så er det vel kanskje greiest å kjøpe i Norge. Er du bear er det vel kanskje lurt å kjøpe i us om mann tror at den norske krona konvergerer med olje prisen.

1 Like

In Commodities Markets oil prices fell on Friday as Russia said it would need more time before committing to output cuts along with OPEC and other producers amid falling demand for crude as China battles the coronavirus epidemic. Brent crude futures fell 60 cents, or 1.1%, to $54.33 a barrel, and were heading for a fifth weekly loss due to persistent concerns over the impact of the virus. U.S. WTI crude futures were down 70 cents, or 1.4%, at $50.25 a barrel, also heading for a fifth consecutive week of losses.

In Commodities Markets oil prices fell on Monday on weaker Chinese oil demand in the wake of the coronavirus outbreak and as traders waited to see if Russia would join other producers in seeking further output cuts. Oil has fallen more than 20% from a peak in January after the spreading virus hit demand in the world’s largest oil importer and fuelled concerns of excess supplies. Brent crude fell to $53.89 a barrel by 1455 GMT, down 58 cents or 1.1%. U.S. West Texas Intermediate fell 24 cents to $50.08 a barrel or 0.5%.

Rystad cuts global oil demand growth forecast over coronavirus impact

https://www.offshoreenergytoday.com/rystad-cuts-global-oil-demand-growth-forecast-over-coronavirus-impact/

1 Like

"Assessing the impact of the virus, Rystad Energy is heavily revising its annual global oil demand growth forecast down by 25% to 820,000 barrels per day (bpd) in 2020.

Rystad’s previous growth forecast, published in December, before the coronavirus outbreak, stood at 1.1 million bpd. The coronavirus’ impact on demand growth could be even wider, however, slashing growth to as low as 650,000 bpd year on year (y/y) in Rystad’s worst case scenario."

Optimistisk worste case da.

Har vi ein bunnformasjon?
Ser etter kjøp over 52 viss eg finn ein god inngang og så følge den opp til 200 ma.

Ser ut som dobbel bunn. Bullish.

Vitol Group tror at oljeprisen vil hente seg inn igjen til en pris på 60 til 70 dollar pr. fat i løpet av de neste månedene

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-20/vitol-sees-oil-recovery-this-year-after-severe-slump-from-virus

1 Like