Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Tjaaaaa, har vi troen på dette da?

Skulle likt å tro på det, men er vel lite som tyder på det. Så nei… no way

Enig med du, har liten tro på det. Kina immport er ned med 3 millioner fat/dag sist jeg såg. Russland har ikke hyppen på kutt. Å selv om man skulle bli enig om kutt så vet jo alle at kapasiteten er der. Så med mindre forbruket hopper opp eller kapasitet går ned så er vel konklusjonen tvilsomt

Edit: https://www.ft.com/content/3aa77c60-53f7-11ea-8841-482eed0038b1

Edit 2: Videre så har FF lånt ut/solgt nesten 1 mill aksjer i AkerbP og 300 000 i EQNR siden mandag.

1 Like

Nei har egentlig ikkje tro på det men no er eg blitt long i olje så da må eg jo sjå hva positivt eg kan finn.
Når ein ser på all den oljeproduksjon som er tatt ut av marknaden er det rart olje prisen er så lav, så det må være overflod av oljekapasitet i verden. (Libya, Venezuela, Iran, Opec )

Eneste som eg ser kan få opp oljeprisen er Usa mot Iran.

1 Like

Hehe, ser den da :slight_smile: Men klarer ikke å være særlig long olje helt enda.

Har jo vert veldig stille fra Iran. De lovet jo blodbad så er litt spent på hva som kommer der. Kanskje de vil angripe KSA litt nærmere valget for å gjøre ting surt for Trump?

Finnes jo ikke risiko påslag på oljen pr nå så det må på en måte endres. Alternatvit må forbruket opp og det ser jo ikke ut som at det skal skje med det første. Apple er de første som sender ut resultatvarsel pga corona så mange flere vil komme.

1 Like

Er vel innafor å håpe på en rekyl for energisektoren snart.

Har du en link til denne? :slight_smile:

En jeg følger på Twitter som la ut denne :slight_smile:

1 Like

Som sagt tidligere i dag, AKERBP og EQNR får man biligere :wink:

Ser ut som at det var bra at vi ikke lot oss lure :stuck_out_tongue:

Begynner å bli litt volum på Desember 2020 kontraktene.

2 Likes

The market is facing a 200 million‐barrel demand loss in the first quarter, with a 4 million‐barrels‐a‐day decrease in China currently as the virus hits economic activity and restricts travel.

Our central case is for annual gas demand to be 2% below our pre‐outbreak forecasts, assuming a swift recovery to normal demand by April; and by 4% in a more prolonged slowdown. LNG will be
disproportionately hit because NOCs will favour domestic supplies and maintain offtake from pipeline imports which are already at minimum take‐or‐pay volumes.

We think 3 MT to 6 MT of LNG demand will be lost, or 4% to 10% of full year 2020. That would still mean some growth in China’s LNG imports; 4 MT in the swift recovery case to 64 MT for the year, but just 1 MT in the prolonged case to 61 MT.

Er ikke mye som tyder på at det er opp opp opp vi skal helt enda.

2 Likes

Er ikke å mye kjøping å spore. Ble nesten litt fristet i dag morges, men kom på bedre tanker. Såg en stund ut som at jeg ble sittende igjen, men det har ordnet seg nå…

Ikke mye spreed på olje ut året…

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-03-01/a-30-oil-price-is-the-real-virus-threat-to-opec?srnd=premium-europe

Four-week average jet fuel demand in the U.S. has dropped by 18% in the past 10 weeks. Airlines are cutting flight schedules and passenger numbers have collapsed.

Any hopes that demand will rebound last this year in a robust enough way to offset the first-half slump are built on shaky foundations. The flights that have been cancelled are gone, not postponed. The road trips not made this week won’t be made up in future weeks. Traffic may return to normal levels once the virus is brought under control, but there won’t be a surge beyond that from pent-up demand.

This is the situation that will face the oil ministers of the 23 nations in OPEC+ later this week.

I have no doubt that an agreement will be hammered out in Vienna — or via a virtual meeting if the gathering is cancelled. (There are no signs yet that it will be, though OPEC continues to monitor the situation in Vienna). The cost of failure is too great. It “would leave the market vulnerable to a short-term swing below $30 a barrel,” analysts Emily Ashford and Paul Horsnell from Standard Chartered said in a report.

Oil traders will remain hard to convince that producers are doing enough, or reacting quickly enough. Saudi Arabia’s oil supplies to China are set to fall by a third in March as demand withers. The kingdom is pressing OPEC+ producers to agree to collective production cut of an additional 1 million barrels a day — even that may no longer be enough.

5 Likes

Wow. Og jeg tenkte 40 var lavedte mulig.

Noen som har vurdert BEAR X5 BRENT, eller BEAR AKERBP, BEAR EQNR X3 ?

Ser sistnevnte allerede koster en del.

Tjaaa, 28 Feb så ble det vedtatt av DOE i USA at man skal auksjonere unna ca 12 million fat fra strategiske lagre. Frist for å tegne seg er 10.03.

Putin sa nå i helgen at Russland var fornøyd med hvor prisen på olje lå. Godt mulig de må bli med på kutt på kommende OPEC+ møte senere i uken.

Olje kommer nok til å svinge frem mot den tiden, men er nok lite som tyder på at den skal opp helt enda.

2 Likes

Noen tanker om short av EQNR eller AKERBP? Ser ut som EQNR nå er i nedtrend. Kanskje man burde prøve DNM sin BEAR X3 EQNR?

EQNR vil også være under press pga fortsatt dårlig priser på gass, samt LNG og LPG.

Akerbp er ett mye bedre bett om man vil ta posisjon med tanke på utvikling i oljeprisen. Er vertfall min favoritt uansett hvilken vei man skal :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Ref diskusjonen på chatten om dagens OPEC+ møte og oljepris, samt den potensiell betydningen for US shale. AkerBp og Equinor begynner å friste.

ESOvyWFVAAIUYE5
ESOvzf7U4AAr1Mz (1) ESOvzf7U4AAr1Mz !

1 Like

Her er litt mer om Shale og US

2 Likes