Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Vi snakker contago

Russia reportedly on agrees to extend existing oil output cuts, no extra cuts and position won’t change

1 Like

Krakk. Fytti ff

1 Like

Oi, 45,52 as we speak. 9% ned.

1 Like

Jaja, Russland var som jeg skrev her inne for 5 dager siden lite hypp på nye kutt. Resultatet burde derfor ikke være helt uforventet. Vi har ikke sett slikt prisfall på olje siden 2009 så var nok ikke alle som hadde det senarioet i boka…

Jeg solgt meg ut/ned i AkerBp og Equinor for ca 4 uker siden og jakter på ny inngang i disse. Har fremdeles ikke kjøpt da jeg anså utfallet av dagens OPEC+ møtet som svært usikkert. Videre vei blir litt vanskelig å spå men AkerBp kan fort havne ned på 180-190. Equinor har gått gjennom 140 og det skal derfor bli svært spennende å følge med denne videre. 120-130 er innen rekkevidde.

Det blir spennende å se om om helgen vil medføre noen koordinerte grep på IMF, EU, G7, WHO, WTO og sentralbank nivå. Tenker at de store aktørene kommer til å bruke helgen svært aktivt for å ha noe klart før NZ åpner Natt til mandag.

Markedet ser for øyeblikket ut til å prise ned sannsynligheten for en 3 standard avvik nedtur så det lover jo litt bra. Vi er fremdeles på svært høye nivåer (Feb 2018) så det skal lite til før pila hopper feil vei.

Som det fremkommer av bilde under så er olje i kraftig contango modus.

3 Likes

Hvor finner du data om prising av standardavvik?

Jeg som var klar for 1987-repeat… søren…

Blir en lite digresjon i forhold til tema i tråden, men TDEX viser deg dette.

Nations® TailDex® is the only measure of the market’s expectations for an extreme event, often called a “tail event” or a “black swan,” which is a drop of at least three standard deviations.

TailDex® calculates the cost of protecting against such a drop, providing important insight into investors’ expectations.

TailDex® is model-free and robust from a mathematical point of view and since it uses instantaneous implied volatility to calculate standard deviation of returns it responds to current market conditions rather than relying on historical data.

Det som skal bli spennende å se i tiden som kommer er hvor mange oljeselskaper som havne ri problemer når gjeldene deres blir nedgradert. For det kommer den til å bli. Er nok flere shale aktører som sover dårlig nå…

Edit: Legger ved ett bilde av TDEX chart. Jeg har den siste uken advart mot at vi er på Feb 2018 nivåer og de fleste av oss husker hva som skjedde da…

Tok en spekulativ handel på tampen i går,kjøpte 100 fat brendt og Exxon Mobil.

1 Like

Da går du for at det kommer gode nyheter i helgen med andre ord :grinning:

Ja jeg håper oljeprisen får en rekyl,Exxon kan jeg gå long i om fallet fortsetter.
Tror nok det går mot en avtale.

Tror det vil gjøre harde forsøk på og redde markedet,om ikke kan man jo tenke seg følgende.Masse konkurs men Exxon vil klare seg,jeg er klar for long og fortsette kjøp om fallet fortsetter.

https://corporate.exxonmobil.com/News/Newsroom/News-releases/2020/0127_ExxonMobil-ups-Guyana-recoverable-resources-to-more-than-8-billion-oil-equivalent-barrels

Skummelt å sitte med bear x15 over helga😮

Du mener skummelt med Bull over helga?

1 Like

Er analytikerne ute og spår nedgang nå? Da har vi nok truffet bunnen :raised_hands:t2:

1 Like

Det blir masse konkurs om oljeprisen fortsetter fallet,og da kjøpe i solide oljeselskaper med store påviste oljereserver blir vinner i fremtiden.Skal man være investor ,må man tenke langt fram,samtidig som man trader kortsiktig, Er det virkelig noen som tror at de lar olje prisen fortsette fallet ?

Ja, for prisen kan absoluyt ikkje hoppe nokon prosent etter 10% fall på 1 dag? :joy::see_no_evil::wink::wink:

4 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-07/putin-dumps-mbs-to-start-a-war-on-america-s-shale-oil-industry

3 Likes