Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Nettopp mine tanker også når jeg hørte at de ikke var hypp på nye kutt. Shale har sine egne problemer og in the long run så tjener nok Russland og OPEC mer på å la shale seile sin egen sjø. De står vertfall svært sårbare og laglig til for hugg

3 Likes

Ifølge artikkelen der har jo Russland nå fått ned break even price noe forjævlig. Så da er de mye bedre rustet til kamp enn sist når oljekrisa kom og det svei alt for mye for Russland. Så ikke rart de tørr å kjøre på nå. Uansett så har de jo dett at resten uansett gjør noe, så da kan de heller gjøre som USA. Bare ta imot høyere priser uten gjøre noe selv. De har jo egentlig ikke kuttet noe mye heller. Skjønner godt russerne ønsker investere og utvide. Putin må også ta hensyn til oligarkene sine.

2 Likes

Fake news ?

1 Like

Lest det flere steder. Ytterligere ras i oljeprisen kommer da?

1 Like

Wow. Priskrig nå i disse tider så ser man vel fort oljeprisen ned i atl? :see_no_evil:

Dnb har vel mye gjeld mot oljesektoren? Derfor dnb-aksjen krakker ja.

1 Like
1 Like

Fra før OPEC møtet. Absolutt verdt å få med seg seg innholdet i dette klippet.

2 Likes
1 Like

2 Likes

Jo det kan det, men når ble det flirefjesverdig å ta imot en fallende kniv? Jeg sier at fundamentalt sett så er et kutt på 1.5 mill fat latterlig.

1 Like

Tipper Mexico er happy med denne hedgen. Not so much for motpartene tenker jeg.

Reuters reported in October that Mexico had completed most of it, working with oil major Royal Dutch Shell and top investment banks JPMorgan Chase & Co, Citigroup Inc, Goldman Sachs Group Inc and BNP Paribas SA.

Edit: Må nesten ta med denne som forklarer litt bedre hvordan hedgen er bygget opp.

2 Likes

F**k me om dette slår til

2 Likes

I helvette. Da blir det krakk i kronen igjen og når mange mister oljejobbene sine så er vel et forgjeldet boligmarkedet det neste som skal få seg en test.

1 Like

Dette blir brutalt !!!

2 Likes

Går det så fort?

eneste som redder nå er at et bingotech lodd slår inn de neste mndene så jeg får handla billig large cap!

1 Like

Dette er vel skiferolje og ikke brent?

2 Likes