Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Men blir vel alikevel et drop på over 20% dersom det stemmer.

Hvis det stemmer ja, man får se når oljehandlene åpner i natt :slight_smile: Synes ett så kraftig drop høres drøyt ut, men jeg har tatt feil før :slight_smile:

Ja jeg sliter selv med å tro det, men ingenting overasker i disse tider :slight_smile:

Nei, i disse tider virker det som det meste får svi relativt hardt. Solgte heldigvis unna det meste av aksjer på fredag, har ett greit tap for året for å si det mildt. Men tror det skal mye lengre ned før det snur.

1 Like

Tror det er greit med et lengre fall i oljeprisene, for sektoren sin skyld på lengre sikt. Konkurransen er veldig tøff i sektoren - å få noe konsolidering, samt konkurser som fjerner noe av de selskapene som er gjeldstynget kan være bra. Fortsatt på bull på olje de neste 10 årene i alle fall.

1 Like

Det er WTI, og uansett så vil dette smitte over til brent og alle andre blends umiddelbart

2 Likes

GS: “…we are cutting our 2Q and 3Q20 Brent price forecasts to $30/bbl with possible dips in prices to operational stress levels and well-head cash costs near $20/bbl.”

Oil will be obliterated

Chicago har stilt klokken i helgen så om jeg ikke tar mye feil så åpner oljemarkedet kl 23:00 i kveld. Jeg skal vertfall være våken til dess

10,63 for en euro nå. Er vel godt over 11 imorgen tenker jeg. Eller en rask tur innom før 12 mot sommeren?

Jeg trodde de startet 0800 Singapore-tid uansett hva klokka er i USA. Er du sikker på at de åpner kl 23 i kveld?

Fant denne https://www.theice.com/publicdocs/futures/Trading_Schedule_Temporary_Trading_Hours_for_DST.pdf

Og helt nederst står det

Monday Trading Day: these markets open at 22.00 hours Sunday (18:00 EDT),

Så da åpner de vel kl 2300 i kveld

https://www.theice.com/products/213/WTI-Crude-Futures

1 Like

Noen som tror Russland kommer tilbake til forhandlingsbordet?

Håper ikke det, for nå kan de virkelig knekke den amerikanske oljenæringen :slight_smile:

1 Like

Kan knekke den norske økonomien, og exxon kjøper all shale og produksjonen fortsetter som før:p careful what you wish for etc…

1 Like

Tenker litt på oss som jobber i en allerede allerede hardt prøvet oljeservice næring.

5 Likes

Vi berget jo godt sist oljen kollapset også, hvorfor skal vi ikke gjøre det denne gangen også? Vi er vel bedre rustet nå… Eller?

3 Likes

For næringen sin skyld håper (og tror) jeg dette i hovedsak er brusing med fjør for å få samlet kamphanene til forhandlinger igjen.

Lavere produksjonskostnader for produsentene, men om du tror oljeservice er bedre forberedt nå, så bør du ta en titt på aksjekursene.

Bankene har utsatt de største gjeldsproblemene til disse selskapene, og satset hardt på at neste krise ville bli lenge til.
Det kan bli et blodbad…

2 Likes

Jeg siktet til produsentene, er de som generer største delen til den Norske stat.

Oljeservice har vel igrunn påført seg selv ett stort problem, de lånte penger som bare det før oljen kollapset. De tenkte ikke på at nedturene kunne komme engang, så kun gull å grønne skoger.

1 Like