Bruker Pluss500 2-4 pips spread liten prĂŠmie for over natten. 20* gearing, -0,0002 er prĂŠmien for short
Takk for svar. Tenkte noe jeg kunne sitte med langsiktig. Helst ikke CDFer. Tenkte noe mer i retning mini futures eller liknende.
Nordnet
â Dette er en historisk oljepriskollaps, og det er ikke over ennĂ„ ettersom systemet fysisk gĂ„r tom for steder Ă„ lagre all oljen, sier Jason Bordoff, en tidligere energirĂ„dgiver for Obama-administrasjonen til [Financial Times]
Glad jeg sitter i tankaksjer og bearprodukter. Ikke sÄ glad for oljehovedstaden vÄr og landet vÄrt. Ledigheten kommer til Ä bli stÞrre enn i 2014-2016
SĂ„ du meldingen fra ADS? 45% av dagene i 2020 er sikret til ca $70.000 per dag. RĂ„sterkt!
HĂ„per du sitter med den! Jeg gjĂžr dessverre ikke for tidenâŠ
Priskrig mens verden stÄr stille. En helt ny historisk all time low-oljepris kan da ikke vÊre langt unna?
Det er trist ja. Det treffer ogsÄ pÄ et tidspunkt hvor boligprisene er hÞye og gjelda er ekstrem bÄde i bedriftene og husholdningene.
Vanskelig Ă„ se enden i tunellen her. Ă
gi bedrifter og personer mer gjeld, flere kredittkort eller mer/ flere forbrukslÄn er nok ikke lÞsningen pÄ lang sikt denne gangen.
Sitter bare med FRO - har sett pÄ de andre men FRO er sektorleder og betaler mest utbytte
Hva Opec gjÞr har liten betydning tror eg ogsÄ.
Flere har pÄpekt at verdens oljelagre bare om et par mÄneder vil vÊre helt fulle.
â NĂ„ fylles lagrene i rekordtempo. 25 millioner fat per dag med etterspĂžrsel er borte og verdens oljetankere er ikke nok. Det er irrelevant hva bare Opec gjĂžr, sĂ„ lenge ikke Saudi-Arabia setter ned produksjonen sin til null. Det mĂ„ et globalt kutt til, sier Holte.
PHYSICAL MELTDOWN: North Sea window sees more than a dozen offers and no bids. In North America, physical oil grades have plunged to ~$10 a barrel and lower.
WTI Midland: $10.5
West Canada Select: $4.18
WTI Light: $3.25
Bakken crude: $3.18
West Texas Sour: $7.18
OiâŠ
Trump i samtale med Putin. Kanskje det kan kommer noe ut av det? Har lite tru pÄ det.
Markedskreftene kutter produksjon i Nord-Amerika raskere enn Russland og USA vil bruke pĂ„ Ă„ bli enige om noe som helstâ:sweat_smile:
Trump prater for mye, kommer Saudi-arabia til Ä gjÞres som de sier sÄ er det ikke stort han fÄr gjort. Han kan heller ikke pÄvirke forbruket, er der stÞrste problemet ligger nÄ
Helt enig. Forbruket er rekordlavt, produksjonen rekordhĂžy.
Ja, vi kan fÄ et lite oppsving i oljen slik vi fÄr pÄ indeks, ingenting gÄr rett ned.
Men;
a). FÞrst mÄ etterspÞrselen opp pÄ normalnivÄ (nÄr skjer dette?)
og b). Lagrene mÄ tÞmmes (hvor mye utgjÞr dette?)
Jeg tror begge disse tingene ligger ganske langt frem i tid.
Flott artikkel pÄ e24 i dag