Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

Bruker Pluss500 2-4 pips spread liten prĂŠmie for over natten. 20* gearing, -0,0002 er prĂŠmien for short

3 Likes

Takk for svar. Tenkte noe jeg kunne sitte med langsiktig. Helst ikke CDFer. Tenkte noe mer i retning mini futures eller liknende.

2 Likes

Nordnet

1 Like

– Dette er en historisk oljepriskollaps, og det er ikke over ennĂ„ ettersom systemet fysisk gĂ„r tom for steder Ă„ lagre all oljen, sier Jason Bordoff, en tidligere energirĂ„dgiver for Obama-administrasjonen til [Financial Times]

1 Like

Glad jeg sitter i tankaksjer og bearprodukter. Ikke sÄ glad for oljehovedstaden vÄr og landet vÄrt. Ledigheten kommer til Ä bli stÞrre enn i 2014-2016 :disappointed_relieved:

3 Likes

SĂ„ du meldingen fra ADS? 45% av dagene i 2020 er sikret til ca $70.000 per dag. RĂ„sterkt!

HĂ„per du sitter med den! :muscle::smiley: Jeg gjĂžr dessverre ikke for tiden
 :smirk:

1 Like

Priskrig mens verden stÄr stille. En helt ny historisk all time low-oljepris kan da ikke vÊre langt unna?

Det er trist ja. Det treffer ogsÄ pÄ et tidspunkt hvor boligprisene er hÞye og gjelda er ekstrem bÄde i bedriftene og husholdningene.
Vanskelig Ă„ se enden i tunellen her. Å gi bedrifter og personer mer gjeld, flere kredittkort eller mer/ flere forbrukslĂ„n er nok ikke lĂžsningen pĂ„ lang sikt denne gangen.

3 Likes

Sitter bare med FRO - har sett pÄ de andre men FRO er sektorleder og betaler mest utbytte :sweat_smile:

1 Like

Hva Opec gjÞr har liten betydning tror eg ogsÄ.


Flere har pÄpekt at verdens oljelagre bare om et par mÄneder vil vÊre helt fulle.

– NĂ„ fylles lagrene i rekordtempo. 25 millioner fat per dag med etterspĂžrsel er borte og verdens oljetankere er ikke nok. Det er irrelevant hva bare Opec gjĂžr, sĂ„ lenge ikke Saudi-Arabia setter ned produksjonen sin til null. Det mĂ„ et globalt kutt til, sier Holte.

1 Like

PHYSICAL MELTDOWN: North Sea window sees more than a dozen offers and no bids. In North America, physical oil grades have plunged to ~$10 a barrel and lower.

WTI Midland: $10.5
West Canada Select: $4.18
WTI Light: $3.25
Bakken crude: $3.18
West Texas Sour: $7.18

4 Likes

Oi


Var det dette vi sÄ priset inn i dag?

Trump i samtale med Putin. Kanskje det kan kommer noe ut av det? Har lite tru pÄ det.

Markedskreftene kutter produksjon i Nord-Amerika raskere enn Russland og USA vil bruke pĂ„ Ă„ bli enige om noe som helst​:sweat_smile::joy:

Trump prater for mye, kommer Saudi-arabia til Ä gjÞres som de sier sÄ er det ikke stort han fÄr gjort. Han kan heller ikke pÄvirke forbruket, er der stÞrste problemet ligger nÄ :slight_smile:

Helt enig. Forbruket er rekordlavt, produksjonen rekordhĂžy.
Ja, vi kan fÄ et lite oppsving i oljen slik vi fÄr pÄ indeks, ingenting gÄr rett ned.

Men;
a). FÞrst mÄ etterspÞrselen opp pÄ normalnivÄ (nÄr skjer dette?)
og b). Lagrene mÄ tÞmmes (hvor mye utgjÞr dette?)

Jeg tror begge disse tingene ligger ganske langt frem i tid.

2 Likes

Flott artikkel pÄ e24 i dag