Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Dessverre er det kun en konge på haugen, Saudi Arabia.
Det blir avtale det har Saudi bestemt allerede. Hvis bare de kutter så holder det til en pris på 40 dollars

Hvorfor skal Saudi og Russland kutte.Slik at kongen på haugen blir Trumpen.Dette spillet spilles til planen er fullført…De vil ha vekk Shale oil som USA har nektet å kutte ned på i mange år…
SÅ neste uke kommer det nytt tweet fra Grump og så hopper oljen fra 20 kroner til muligens 23.( Litt mindre enn forrige tweet da han mister noe troverdighet hver gang.)
To put it in another language
In order for it to happen( means that Trump has to swallow big time), both Saudi and USA has to bend over , while Putin is closing in…se da picture
To oponent in the end…Putin and SCPrince.

I følge denne artikkelen er 15+ bull, 10 bear, og lavere ultrabear. Jeg regner med det blir kutt men ikke nok til at det vil ha noe å si for prisen.

2 Likes

Lurer mest på hvor lenge skiferoljeprodusentene i USA kan drifte før konkurs.Tror noen har full oversikt og styrer oljepris etter det.

2 Likes

E24 prøver på seg med litt spenning i påsken…

:face_with_hand_over_mouth:

:thinking:

image

:unamused:

Har ligget litt i kortene. Saudi har kjøpt store mengder aksjer i norsk oljesektor og kineserene har bestilt opp olja like før Trumperen kom med sin første tweet angående et møte.

1 Like

Kan jo tenkes at SA ikke går med på noe kutt. Oljeprisen synker og de kjøper seg videre opp i store oljeselskaper. Når de er fornøyd stenger de igjen krana og lager kutt avtale med Russland

1 Like

Sier noe der, men er den risikoen verd det. Vil de bli uvenner med resten av landene og risikere sanksjoner i nær fremtid?

Basert på ferske lister så fortsetter de å kjøpe EQNR og AkerBP denne uken.

Her er hva EIA ser når de kikker inn i glasskulen

2 Likes

Russland har sagt de kutter maks 2m bpd som er 20% av deres total produksjon.
Om opec gjør det samme snakker vi om 8 m bpd som gir totalt 10m bpd
Det er i dag en overproduksjon på 25m bpd.

Personlig tror jeg ikke på noen avtale. De vil komme til enighet om at de skal forsøke kutte og ett nytt møte vil bli planlagt. Russland og SA har rett, USA må også kutte. Det samme må resten av de store oljenasjonene som Kina, Norge, Iran, Iraq, Canada osv men dette får de ikke til over ett video møte.

1 Like

Driver med litt research for min egen del og kom over denne som skriver litt om noen dårlige tegn i tiden (datert juni 2019)

1 Like
1 Like

NÅ SNAKKER VI !! :sweat_smile:

1 Like

Bullish!!

:crazy_face::crazy_face::crazy_face:

4 Likes

haha mindre enn forventet ? :smiley:
image

det blir da flere i tiden fremover…og jeg tror jeg har alldri sett så mange som over 6 millioner mennesker sammlet i en flokk…tallene er da helt bort i helv…!

:face_with_hand_over_mouth:

Mener jeg leste at det ikke kom flere forrige uke pga de ikke kunne håndtere mengden søknader :confused: